Επτά έργα προϋπολογισμού άνω των 3 δισεκατομμυρίων ευρώ που έχουν μετατραπεί σε σύγχρονα γεφύρια της Άρτας που oλημερίς τα χτίζανε, το βράδυ εγκρεμιζόταν, έβαλε στο μάτι το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο μετά από υπόδειξη της γνωστής Task Force και κατ’ εντολή της Επιτροπής Ελέγχου του Προϋπολογισμού.
Αντιπροσωπεία του ΕΚ αποτελούμενη από οκτώ ευρωβουλευτές βρίσκεται ήδη στην Ελλάδα και πραγματοποιεί αυτοψία σε επτά έργα και συγκεκριμένα:
• την κατασκευή του Μετρό της Θεσσαλονίκης (1200 εκατομμύρια ευρώ από κονδύλια της ΕΕ) ,
• την αποκατάσταση της λίμνης Κάρλα (42 εκατομμύρια ευρώ) ,
• την κατασκευή του αυτοκινητόδρομου της Κεντρικής Ελλάδας (E65) – τμήμα Ξυνιάδα – Τρίκαλα (900 εκατομμύρια ευρώ) ,
• την ολοκλήρωση της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής υψηλών ταχυτήτων Τιθορέα – Λιανοκλάδι – Δομοκός (930 εκατομμύρια ευρώ) ,
• το σύστημα ηλεκτρονικού εισιτηρίου στην Αττική (35 εκατομμύρια ευρώ) ,
• το ελληνικό κτηματολόγιο (28 εκατομμύρια ευρώ)
• το ελληνικό εθνικό μητρώο (42 εκατομμύρια ευρώ)
Τα έργα αυτά έχουν χαρακτηριστεί από την Task Force ως «προβληματικά» και οι ευρωβουλευτές θα αξιολογήσουν τον τρόπο με τον οποίο δαπανώνται τα ευρωπαϊκά κονδύλια σε έργα προτεραιότητας στην Ελλάδα.
Στόχος της αντιπροσωπείας είναι να κατανοήσει την πηγή των προβλημάτων αφού η Ελλάδα έχει μακρά ιστορία σε χρηματοδοτούμενα από την ΕΕ έργα τα οποία δεν είχαν ολοκληρωθεί εντός του καθορισμένου χρονοδιαγράμματος και χρειάστηκε είτε να παραταθεί ο χρόνος ολοκλήρωσής τους, είτε να επιστραφούν τα κονδύλια.