Τις πρώτες πρωινές ώρες της Πέμπτης 21 Σεπτεμβρίου, ένα αυτοκίνητο που κινούνταν στην Εγνατία Οδό από Αλεξανδρούπολη προς Κομοτηνή, εξετράπη της πορείας του και προσέκρουσε στις προστατευτικές μπάρες. Οι δύο επιβάτες του τραυματίστηκαν θανάσιμα. Λίγες ώρες αργότερα, άλλοι δύο άνδρες βρήκαν τραγικό θάνατο όταν το αυτοκίνητό τους πέρασε στο αντίθετο ρεύμα στο 33ο χλμ. της εθνικής οδού Λευκάδας-Αμφιλοχίας στο ύψος της Βόνιτσας, με αποτέλεσμα να συγκρουστεί μετωπικά με διερχόμενο φορτηγό. Ηταν σμηνίτες 25 και 19 χρόνων, που είχαν μόλις πάρει την έξοδό τους από την αεροπορική βάση του Ακτίου και επέστρεφαν στα χωριά τους.
Ενα ακόμα τραγικό τροχαίο δυστύχημα σημειώθηκε το μεσημέρι της ίδιας ημέρας, αυτή τη φορά στην Καβάλα. Θύμα ένα 13χρονο παιδί, που ήταν συνεπιβάτης σε ένα μηχανάκι. Υπό αδιευκρίνιστες συνθήκες, ο 19χρονος οδηγός έχασε τον έλεγχο της μηχανής η οποία προσέκρουσε σε τοίχο σπιτιού στο χωριό Ζυγός. Το ίδιο βράδυ, στη Χαλκίδα, ένας 22χρονος κινούνταν με τη μηχανή του στο ρεύμα προς Αρτάκη, όταν συγκρούστηκε με αυτοκίνητο που βγήκε από κάθετο δρόμο. Η σύγκρουση ήταν σφοδρή, ο νεαρός μοτοσικλετιστής έχασε τη ζωή του.
Μέσα σε μία μόνο ημέρα, έξι νέοι άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους στην ελληνική άσφαλτο. Τραγική ειρωνεία: η 21η Σεπτεμβρίου είχε οριστεί ως «Πανευρωπαϊκή Ημέρα Χωρίς Θανατηφόρο Τροχαίο». Πρόκειται για την πανευρωπαϊκή εκστρατεία Project EDWARD (European Day Without A Road Death) που υλοποιείται στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κινητικότητας, με στόχο τη μείωση των τροχαίων δυστυχημάτων στην Ευρώπη, στους δρόμους της οποίας κάθε μέρα 70 άνθρωποι χάνουν τη ζωή τους. Ο στόχος όμως για «μηδέν θανάτους στους δρόμους» έστω για μία ημέρα δεν επετεύχθη.
Η Ελλάδα έχει το υψηλότερο ποσοστό θανάτων από τροχαία στην Ε.Ε. με 12,2 θανάτους ανά 100.000 κατοίκους. Κάθε χρόνο 255 άτομα ηλικίας από 0-24 ετών χάνουν τη ζωή τους στη χώρα μας στους δρόμους. Μόνο τους δύο πρώτους μήνες του 2017, σύμφωνα με την Ειδική Μόνιμη Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας, μετρήσαμε 101 νεκρούς και περισσότερους από 1.600 τραυματίες. Από το 2012 έως το 2017, είχαμε περισσότερους από 4.000 νεκρούς από τροχαία, σε κάθε έναν από τους οποίους αντιστοιχούν τέσσερα άτομα με μόνιμη αναπηρία, οκτώ σοβαροί τραυματισμοί, 50 ελαφρείς τραυματισμοί. Σύμφωνα με στοιχεία που έχει δημοσιοποιήσει η κοινοβουλευτική επιτροπή, η πιθανότητα εμπλοκής κάποιου σε σοβαρό τροχαίο στην Ελλάδα είναι 12%, ενώ υπολογίζεται ότι το ετήσιο κόστος των τροχαίων στη χώρα μας ξεπερνά τα 3 δισ. ευρώ. Πέρυσι, σύμφωνα με την Τροχαία, οι κυριότερες αιτίες των θανατηφόρων τροχαίων ήταν παραβίαση ερυθρού σηματοδότη (11,6%), μη χρήση ζώνης (8,6%), χρήση κινητού τηλεφώνου (28%), μέθη (5,8%), μη χρήση παιδικών καθισμάτων (28%), αντικανονικό προσπέρασμα (12%).
«Πόσοι νεκροί ακόμα θα χρειαστούν για να αποφασίσουμε πως ο στόχος μας πρέπει να είναι κανένας νεκρός στο οδικό δίκτυο, όχι μία αλλά 365 ημέρες τον χρόνο;» αναρωτιέται ο Πανελλαδικός Σύλλογος SOS Τροχαία Εγκλήματα.
Καθημερινή