Ειδήσεις

Ερώτηση του Μάνου Κόνσολα προς τον Υπουργό Παιδείας για τις ειδικότητες των ΕΠΑΛ στη Ρόδο

Την έλλειψη ορθολογισμού στον καθορισμό και στην έγκριση των ειδικοτήτων στα ΕΠΑΛ στη Ρόδο, αναδεικνύει με Ερώτησή του προς τον Υπουργό Παιδείας ο Τομεάρχης Τουρισμού της Νέας Δημοκρατίας και Βουλευτής Δωδεκανήσου, κ. Μάνος Κόνσολας, αναφερόμενος στο ζήτημα που έχει ανακύψει με τη μη έγκριση της ειδικότητας Τεχνικού Μηχανολογικών Εγκαταστάσεων και Κατασκευών στο 1ο ΕΠΑΛ Ρόδου.

Όπως αναφέρει ο κ. Κόνσολας, η Πολιτεία οφείλει να δημιουργεί τις προϋποθέσεις για την αναβάθμιση του επιπέδου των σπουδών, αλλά και για τον καθορισμό ειδικοτήτων, σύμφωνα με τις ανάγκες που υπάρχουν σε κάθε περιοχή αλλά και τη ζήτηση. Η αρχή, όμως, αυτή δεν τηρείται στην περίπτωση του 1ου ΕΠΑΛ Ρόδου.

Αν και υπήρχε ενδιαφέρον από μαθητές που κάλυπταν τον επιθυμητό αριθμό,  δεν εγκρίθηκε η ίδρυση τμήματος στην ειδικότητα: «Τεχνικός Μηχανολογικών Εγκαταστάσεων και Κατασκευών», παρά το γεγονός ότι η συγκεκριμένη ειδικότητα δεν υπάρχει ούτε στο 2ο ΕΠΑΛ Ρόδου ούτε στο Εσπερινό ΕΠΑΛ Ρόδου.

Αυτό σημαίνει ότι όσοι μαθητές θέλουν να ακολουθήσουν τη συγκεκριμένη ειδικότητα θα πρέπει να μεταβούν στο ΕΠΑΛ Αρχαγγέλου, το οποίο, όμως, λειτουργεί σε απογευματινή βάρδια.

Πέρα από την απόσταση από την πόλη της Ρόδου, τίθεται και ζήτημα πρόσβασης των μαθητών στο σχολείο με τη συγκοινωνία, όπως επισημαίνει ο Βουλευτής.

«Με αυτές τις ανορθολογικές πρακτικές, είναι βέβαιο ότι, όχι μόνο δεν αναβαθμίζεται η επαγγελματική εκπαίδευση, αλλά αποθαρρύνονται οι μαθητές να ακολουθήσουν τη συγκεκριμένη κατεύθυνση», τονίζει ο κ. Κόνσολας.

Επισυνάπτεται το πλήρες κείμενο της Ερώτησης του Βουλευτή Δωδεκανήσου.

Προς

Κύριο Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων

 

ΘΕΜΑ: «Έλλειψη σχεδιασμού αλλά και ορθολογισμού στον καθορισμό ειδικοτήτων στα ΕΠΑΛ της Ρόδου»

 

Κύριε Υπουργέ,

 

Το ζήτημα της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης είναι καθοριστικής σημασίας και η Πολιτεία οφείλει να δημιουργεί τις προϋποθέσεις για την αναβάθμιση του επιπέδου των σπουδών, αλλά και για τον καθορισμό ειδικοτήτων, σύμφωνα με τις ανάγκες που υπάρχουν σε κάθε περιοχή αλλά και τη ζήτηση.

Στην περίπτωση των ΕΠΑΛ της Ρόδου, η αρχή αυτή δεν τηρείται.

Είναι χαρακτηριστικό ότι στο 1ο ΕΠΑΛ Ρόδου, αν και υπήρχε ενδιαφέρον από μαθητές που κάλυπταν τον επιθυμητό αριθμό, δεν εγκρίθηκε η ίδρυση τμήματος στην ειδικότητα: «Τεχνικός Μηχανολογικών Εγκαταστάσεων και Κατασκευών».

Είναι χαρακτηριστικό ότι τμήμα με τη συγκεκριμένη ειδικότητα δεν υπάρχει ούτε στο 2ο ΕΠΑΛ Ρόδου ούτε στο Εσπερινό ΕΠΑΛ Ρόδου.

Η συγκεκριμένη ειδικότητα υπάρχει μόνο στο ΕΠΑΛ Αρχαγγέλου, το οποίο λειτουργεί σε απογευματινή βάρδια.

Αυτό σημαίνει ότι πέραν της απόστασης από την πόλη της Ρόδου, τίθεται και ζήτημα πρόσβασης των μαθητών από τη Ρόδο και από άλλα χωριά με τη συγκοινωνία.

Είναι παράδοξο το γεγονός ότι, ενώ υπήρχε ενδιαφέρον και καλυπτόταν ο επιθυμητός αριθμός μαθητών και μαθητριών για τη συγκεκριμένη ειδικότητα, εν τούτοις το Υπουργείο δεν ενέκρινε την ίδρυση του συγκεκριμένου τμήματος στο 1ο ΕΠΑΛ Ρόδου και αναγκάζει τους μαθητές να εγγραφούν στο ΕΠΑΛ Αρχαγγέλου, τη στιγμή, μάλιστα, που υπάρχει και ζήτημα απόστασης, αλλά και πρόσβασης στο σχολείο αυτό, των μαθητών από τη Ρόδο με τη συγκοινωνία.

Με αυτές τις ανορθολογικές πρακτικές, είναι βέβαιο ότι, όχι μόνο δεν αναβαθμίζεται η επαγγελματική εκπαίδευση, αλλά αποθαρρύνονται οι μαθητές να ακολουθήσουν τη συγκεκριμένη κατεύθυνση.

 

Κατόπιν των ανωτέρω

Ερωτάται ο Κύριος Υπουργός

 

1. Για ποιο λόγο δεν ενέκρινε το Υπουργείο την ίδρυση τμήματος με την ειδικότητα «Τεχνικός Μηχανολογικών Εγκαταστάσεων και Κατασκευών» στο 1ο ΕΠΑΛ Ρόδου, αν και υπήρχε ενδιαφέρον από μαθητές και καλυπτόταν ο επιθυμητός αριθμός.

 

 

Ο Ερωτών Βουλευτής

 

Μάνος Κόνσολας

Βουλευτής Δωδεκανήσου

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου