«Εχει μεγάλη απόκλιση η πορεία των αφίξεων από τη βιωσιμότητα ή την κερδοφορία των ξενοδοχειακών μονάδων.»
Αυτό δηλώνει σε συνέντευξή του στη «δημοκρατική» ο κ. Παναγιώτης Γ. Ιωαννίδης, Διευθύνων Σύμβουλος AEONIAN NISOS Hotels και A’ αντιπροεδρος Ενωσης Ξενοδόχων Ρόδου.
Για το 2022 τονίζει πως “θα είναι ένα βήμα πιο κοντά στην κανονικότητα, εύχομαι να κεφαλαιοποιήσουμε τον επαγγελματισμό που δείξαμε ως προορισμός το 2020 και το 2021”, ενώ για το δίδαγμα της πανδημικής κρίσης λέει: “Το μεγαλύτερο δίδαγμα ήταν ότι απέναντι στην κρίση, ο κλάδος συσπειρώθηκε συνδικαλιστικά όσο ποτέ άλλοτε και σε πρώτο και σε δεύτερο βαθμό, αλλά και σε τοπικό επίπεδο, οι φορείς μαζί με την τοπική αυτοδιοίκηση, μπορούν να συνεργαστούν με ομαδικότητα και αρμονία με θετικά αποτελέσματα!”
• Όλοι συμφωνούν ότι η φετινή ήταν μια πολύ καλή σεζόν για τον τουρισμό στη Ρόδο. Θα ήθελα την δική σας εκτίμηση καθώς ξεπεράσαμε ήδη το 1,3 εκ σε αφίξεις.
Πράγματι από πλευράς αφίξεων ξεπεράσαμε τις αρχικές μας προσδοκίες. Μια αρχική ρεαλιστική εκτίμηση για 1 εκ αφίξεις ξεπεράστηκε κατά πολύ, υπήρξαν μεγάλες αγορές που σημείωσαν ακόμη μεγαλύτερα νούμερα από το 2019 και αυτό καταδεικνύει ότι συνεργαστήκαμε όλοι αρμονικά και πήραμε ό,τι καλύτερο μπορούσαμε από κάθε αγορά δεδομένων των συνθηκών.
• Τα ξενοδοχεία λειτούργησαν φέτος με καλές πληρότητες; Τα πρωτόκολλα τηρήθηκαν κανονικά; Συναντήσατε κάποιες δυσκολίες στην πράξη;
Οι πληρότητες των ξενοδοχείων είχαν μεγάλη απόκλιση από μονάδα σε μονάδα. Σημαντικό κριτήριο ήταν οι αγορές στις οποίες απευθύνονται, για παράδειγμα ξενοδοχεία που απευθύνονται στην αγγλική αγορά, υπολειτούργησαν για περίπου 2,5 μήνες με τεράστιες ζημιές και είχαν πληρότητες της τάξεως του 50%-70% μόνο για το δεύτερο τρίμηνο.
Τα πρωτόκολλα τηρήθηκαν, ήταν δε πολύ σημαντική η αναθεώρηση των πρωτοκόλλων του 2020 στην οποία η Ένωσή μας συνέβαλε τα μέγιστα με προτάσεις που κατατέθηκαν έγκαιρα στο Ξ.Ε.Ε. στις αρχές του χρόνου, και προς τιμήν μας υιοθετήθηκαν στο σύνολό τους.
• Το γεγονός πως η κίνηση στη Ρόδο πήγε καλά και στην κρουαζιέρα, έδωσε ώθηση στον Τουρισμό κατά την άποψή σας;
Η επανεκκίνηση στην κρουαζιέρα έγινε μεν σε δεύτερο στάδιο με πιο αργά βήματα σε σχέση με τις αφίξεις τσάρτερ, διατηρεί όμως μια δυναμική, για το υπόλοιπο του έτους και τις αρχές του 2022. Σαφέστατα αυτό ενδυναμώνει την εικόνα του προορισμού, διατηρεί την εικόνα της πόλης ζωντανή και έχει πολλαπλά οφέλη.
• Η κίνηση μπορεί να μεταφραστεί και σε καλά οικονομικά αποτελέσματα;
Ευχαριστώ πάρα πολύ για αυτή σας την ερώτηση, καθώς μου δίνετε τη δυνατότητα να ξεκαθαρίσουμε ένα κρίσιμο σημείο.
Έχει μεγάλη απόκλιση η πορεία των αφίξεων από τη βιωσιμότητα ή την κερδοφορία των ξενοδοχειακών μονάδων. Όπως τονίστηκε και στην πρόσφατη γενική συνέλευση της Ένωσής μας, η φετινή καλή πορεία των αφίξεων, βασίστηκε στην χορηγία του Ροδίτη και κατ’ επέκταση του Έλληνα Ξενοδόχου. Τα ξενοδοχεία προσέφεραν τεράστιες εκπτώσεις την ίδια ώρα που το κόστος λειτουργίας ανέβαινε κατακόρυφα λόγω ανατιμήσεων των πρώτων υλών, του κόστους ενέργειας αλλά και εξ’ αιτίας της τήρησης των υγειονομικών πρωτοκόλλων.
Το ελληνικό ξενοδοχείο λειτούργησε με τιμές πολλές φορές κάτω του κόστους, βάζοντας “πλάτη” προς όφελος της εθνικής οικονομίας και της κοινωνίας γενικότερα.
• Ποιες είναι οι μέχρι τώρα εκτιμήσεις για την επόμενη σεζόν; Πιστεύετε ότι μπορεί να ξεκινήσει νωρίτερα και να συνεχίσει μέχρι τον Νοέμβριο όπως και φέτος και θα είναι μία χρονιά πιο κοντά στην κανονικότητα και στους δείκτες του 2019;
Αναμφίβολα το 2022 θα είναι ένα βήμα πιο κοντά στην κανονικότητα, εύχομαι να κεφαλαιοποιήσουμε τον επαγγελματισμό που δείξαμε ως προορισμός το 2020 και το 2021. Με μια πρώτη ανάγνωση βλέπουμε δυο σημαντικά οφέλη. Καταρχάς μας επισκέφθηκαν αρκετοί πελάτες για πρώτη φορά οι οποίοι ήταν πιστοί σε άλλες αγορές, οι οποίες δεν άνοιξαν λόγω πανδημίας, βλέπε Τουρκία και Αίγυπτο, οι οποίοι έφυγαν πολύ ικανοποιημένοι, και δεύτερον, φαίνεται να κερδίζουμε τις 2 πρώτες εβδομάδες του Νοεμβρίου με ό,τι θετικό μπορεί αυτό να συνεπάγεται για την πληρότητα του Οκτωβρίου.
Οι προκρατήσεις για το 2022 έχουν ξεκινήσει με ενθαρρυντικό ρυθμό.
• Ποιο θα λέγατε ότι είναι το μεγαλύτερο δίδαγμα της πανδημικής κρίσης; Έχει αποδειχθεί στο παρελθόν ότι ο τουρισμός είναι ευάλωτος στις κρίσεις.
Το μεγαλύτερο δίδαγμα ήταν ότι απέναντι στην κρίση, ο κλάδος συσπειρώθηκε συνδικαλιστικά όσο ποτέ άλλοτε και σε πρώτο και σε δεύτερο βαθμό, αλλά και σε τοπικό επίπεδο, οι φορείς μαζί με την τοπική αυτοδιοίκηση, μπορούν να συνεργαστούν με ομαδικότητα και αρμονία με θετικά αποτελέσματα. Το τουριστικό μας προϊόν δοκιμάστηκε και αποδείχθηκε πολύ πιο ανθεκτικό απ’ όσο νομίζαμε. Οι σχέσεις μας επίσης δοκιμάστηκαν και ενδυναμώθηκαν μέσα από αυτή την κρίση.
https://www.dimokratiki.gr/24-10-2021/to-2022-tha-einai-ena-vima-pio-konta-stin-kanonikotita/
Σχολιασμός Άρθρου
Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.
Σχολιασμός άρθρου
Υπενθύμιση:
Για την μερική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του παρακάτω παρεχόμενου συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο της Δημοκρατικής.