Ειδήσεις

Πάνω από 2.500 νέες ταυτότητες την ημέρα: Εκδίδονται παντού, ανεξαρτήτως τόπου κατοικίας

Περισσότερες από 2.500 νέες ταυτότητες την ημέρα. Αυτός είναι ο ρυθμός έκδοσης των νέων δελτίων από την Ελληνική Αστυνομία, που μέσα σε 13 μήνες, έχει εκτυπώσει 1.007.000 ταυτότητες, για να αντικαταστήσει τα έγγραφα παλαιού τύπου. Ήδη, 975.000 πολίτες, έχουν παραλάβει τις νέες ταυτότητες, από την έναρξη των ραντεβού, το Σεπτέμβριο του 2023.

Με σκοπό την αρτιότερη και ταχύτερη εξυπηρέτηση, με απόφαση του Υπουργού Προστασίας του Πολίτη, Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, οι πολίτες έχουν από σήμερα τη δυνατότητα να καταθέτουν τα δικαιολογητικά στις αρμόδιες Υπηρεσίες Ασφάλειας, ανεξαρτήτως του τόπου κατοικίας τους, καθώς η αρμοδιότητα έκδοσης Δελτίων Ταυτότητας δεν περιορίζεται πλέον σε τοπικό επίπεδο.

Υπεύθυνες για την εξυπηρέτηση του κοινού, θα είναι οι υπηρεσίες ασφαλείας της ΕΛ.ΑΣ. και συγκεκριμένα τα Τμήματα Ασφαλείας στις περιφέρειες της Διεύθυνσης Ασφάλειας Αττικής και Θεσσαλονίκης, καθώς και οι Υποδιευθύνσεις και τα Τμήματα Ασφαλείας στην υπόλοιπη χώρα. Όπου δεν υπάρχουν τέτοιες Υπηρεσίες, τα δελτία ταυτότητας θα εκδίδονται από το Αστυνομικό Τμήμα, ενώ σε περίπτωση που δεν υφίσταται ούτε αυτό, την αρμοδιότητα αναλαμβάνει η Υποδιεύθυνση Αστυνομίας που εδρεύει στην εν λόγω περιοχή. Στόχος, η μεγαλύτερη ευελιξία για τους πολίτες, η εξοικονόμηση χρόνου, η αμεσότητα στην εξυπηρέτηση και η μείωση της γραφειοκρατίας.

Πώς γίνεται η έκδοση
Οι πολίτες μπορούν να προγραμματίζουν ψηφιακά ραντεβού μέσω της πλατφόρμας id.gov.gr. για την έκδοση νέου τύπου ταυτοτήτας ή την αντικατάστασή της λόγω μεταβολής των στοιχείων, λήξης ισχύος, φθοράς ή παλαιότητας. Η είσοδος των πολιτών στην πλατφόρμα γίνεται με τη χρήση των κωδικών Taxisnet.

Αναλυτικά η διαδικασία για τον προγραμματισμό του ραντεβού:

Ο πολίτης επιλέγει στην αίτησή του, οποιαδήποτε Αρχή Έκδοσης επιθυμεί ανεξαρτήτως του τόπου κατοικίας ή διαμονής του, συγκεκριμένη ημέρα και ώρα από τη λίστα διαθεσιμότητας, ώστε να εξυπηρετηθεί με φυσική παρουσία. Τα στοιχεία του αντλούνται αυτόματα από το Μητρώο Πολιτών και το Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας (ΕΜΕπ). Σε περίπτωση που δεν έχει επικαιροποιημένα τα στοιχεία του στο ΕΜΕπ, θα πρέπει είτε να τα ενημερώσει επιτόπου ή να τα συμπληρώσει κατά δήλωση.

Επίσης, μπορεί να υποβάλει αίτημα για ραντεβού με την ίδια διαδικασία και για λογαριασμό των ανηλίκων τέκνων του, ηλικίας άνω των 12 ετών.

Με την ολοκλήρωση της υποβολής του αιτήματος λαμβάνει μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (email) με τις βασικές πληροφορίες για τη διεκπεραίωση του ραντεβού, καθώς και τα στοιχεία επικοινωνίας της Αρχής Έκδοσης που έχει επιλέξει.

Το αίτημα προγραμματισμού του ραντεβού μπορεί να επαναπρογραμματιστεί ή να ακυρωθεί ή να υποβληθεί εκ νέου, το αργότερο μία (1) ώρα πριν την έναρξη του προγραμματισμένου ραντεβού.

Σε διάφορα διαστήματα πριν την έναρξη του προγραμματισμένου ραντεβού ο ενδιαφερόμενος λαμβάνει από την πλατφόρμα μήνυμα υπενθύμισης στο email που έχει δηλώσει.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ειδικά για την περίπτωση απώλειας ή κλοπής του Αστυνομικού Δελτίου Ταυτότητας ο πολίτης θα πρέπει να επικοινωνήσει (τηλεφωνικώς ή με email) με την αρμόδια Αρχή Έκδοσης και να ζητήσει τον προγραμματισμό ραντεβού για την έκδοση νέου Δελτίου Ταυτότητας.

Τέλος, τα φυσικά πρόσωπα μπορούν να προγραμματίσουν την ημερομηνία ραντεβού για τα ίδια αλλά και για λογαριασμό τρίτων προσώπων για την έκδοση ή αντικατάσταση νέου τύπου δελτίου ταυτότητας, πλην ειδικών περιπτώσεων (απώλειας, κλοπής, φθοράς) και μέσω των Κ.Ε.Π..

Πηγή: thetoc.gr

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου