Σε επίπεδα πάνω από τα 3 εκατομμύρια θα κλείσει φέτος στην Ελλάδα η TUI, σε συνέχεια μίας ακόμη θετικής τουριστικής σεζόν στους ελληνικούς προορισμούς.
Ο αριθμός είναι αυξημένος σε σύγκριση με πέρυσι, οπότε το αντίστοιχο νούμερο ήταν κάτω των 3 εκατομμυρίων, για τον μεγαλύτερο ταξιδιωτικό οργανισμό της Ευρώπης με κεντρικά γραφεία στη Γερμανία και σημαντικά μερίδια σε όλες τις βασικές αγορές για τον εισερχόμενο τουρισμό της χώρας μας. «Το 2024 εξελίχθηκε σε μία καλή χρονιά για την Ελλάδα, έναν αυθεντικό προορισμό με πολλές εναλλακτικές επιλογές», όπως ανέφερε χθές ο κ. Τόμας Έλερμπεκ, πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου του TUI Care Foundation, στο περιθώριο της παρουσίασης του νέου προγράμματος «TUI FutureShapers Greece», σε συνεργασία με τη Wise Greece. Η πρωτοβουλία προωθεί τη βιώσιμη ανάπτυξη και την καινοτομία σε βασικούς τομείς της Ελλάδας όπως ο τουρισμός, η φιλοξενία και η διατροφή, αντιμετωπίζοντας τις ανάγκες νέων επιχειρηματιών και μικρών επιχειρήσεων.
Σχολιάζοντας τις πρώτες ενδείξεις για την επόμενη χρονιά ο ίδιος αναφέρθηκε σε προκλήσεις (σ.σ. συμπεριλαμβανομένων και των πιέσεων στα εισοδήματα των Ευρωπαίων) στο πολιτικο- οικονομικό περιβάλλον γενικότερα στην Ευρώπη, οι οποίες μπορεί να επηρεάσουν τις επιμέρους αγορές. Ούτως ή άλλως και φέτος, παρά τις αφίξεις που πλέον παραπέμπουν σε νούμερα προ πανδημίας, τα περιθώρια κέρδους είναι σαφώς πιο πιεσμένα.
Σε σχέση ειδικά με την ελληνική αγορά και το μεγάλο ζητούμενο της επιμήκυνσης της σεζόν, αυτή είναι συνδεδεμένη με τις τοπικές κοινωνίες και φυσικά και τις κατάλληλες υποδομές σε όλα τα πεδία, είτε αυτές αφορούν τις αεροπορικές συνδέσεις, είτε τα ανοικτά ξενοδοχεία και εστιατόρια κ.α. που θα πρέπει να παρατείνουν τη λειτουργία τους, σε πρώτη φάση στα δύο άκρα της σεζόν. Οσον αφορά την κρουαζιέρα όπου επίσης ο όμιλος έχει σημαντικό μερίδιο και το νέο τέλος που έχει ανακοινωθεί από το οικονομικό επιτελείο για την επόμενη χρονιά, ο κ. Ελερμπεκ σχολίασε ότι θα πρέπει να υπάρχει ένας προγραμματισμός, ξεκάθαρος από νωρίς με πιο μακροπρόθεσμο ορίζοντα, με το επιπλέον δεδομένο ότι οι εταιρείες κρουαζιέρας κάνουν τον προγραμματισμό τους σε ορίζοντα διετίας. «Επομένως οι αλλαγές στο υφιστάμενο πλαίσιο δεν είναι εύκολα διαχειρίσιμες γι’ αυτό και καλό είναι να έχει προηγηθεί συζήτηση με όλα τα εμπλεκόμενα μέρη. Το ταξιδιωτικό κοινό έχει προϋπολογίσει συγκεκριμένες δαπάνες, χωρίς να διαχωρίζει αν αυτές θα πάνε σε φόρους ή για αγορές».
Χθές η παρουσίαση του προγράμματος TUI FutureShapers Greece, έγινε από τον κ. Ελερμπεκ και τη Μελίνα Ταπραντζή, ιδρύτρια της Wise Greece. Το παρών έδωσε και η υπουργός Τουρισμού κ. Ολγα Κεφαλογιάννη, επισημαίνοντας ότι «το αίτημα για «πράσινες» πρακτικές στη σύνθεση τουριστικών προϊόντων και εμπειριών, συνιστά μία θεμελιώδη μετατόπιση στις προτιμήσεις των ταξιδιωτών. Με το πρόγραμμα αυτό, το TUI Care Foundation επενδύει στο μέλλον του τουρισμού στην Ελλάδα με μια πρωτοβουλία που αναγνωρίζει τις μεγάλες δυνατότητες των νέων επιχειρηματιών και των μικρών επιχειρήσεων στον τουρισμό αλλά και σε δραστηριότητες που συνδέονται άμεσα ή έμμεσα με αυτόν».
Όπως αναφέρθηκε, χθές, ενώ ο τομέας του τουρισμού στην Ελλάδα συνεχίζει να αναπτύσσεται, πολλοί νέοι επιχειρηματίες και μικρές επιχειρήσεις αντιμετωπίζουν σημαντικές προκλήσεις στην οικοδόμηση και ανάπτυξη των επιχειρήσεών τους. Αυτές οι προκλήσεις περιλαμβάνουν περιορισμένη πρόσβαση στην αγορά και έλλειψη εκπαιδευτικών πόρων που μπορούν να υποστηρίξουν τους νέους επιχειρηματίες. Η νέα πρωτοβουλία TUI Futureshapers Greece στοχεύει να παρέχει την απαραίτητη εκπαίδευση, καθοδήγηση και επιχειρηματικές συνδέσεις για να υποστηρίξει άτομα και μικρές επιχειρήσεις στην ανάπτυξη καινοτόμων επιχειρηματικών ευκαιριών που αντιμετωπίζουν κοινωνικές και περιβαλλοντικές προκλήσεις.
Το TUI Futureshapers Greece, που παρουσιάζεται από το TUI Care Foundation σε συνεργασία με τη Wise Greece, χωρίζεται σε δύο Προγράμματα, το IDEA και το EMPOWER. Μέσα από το IDEA θα προσφερθεί δωρεάν ένα ολοκληρωμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα σχεδιασμένο να εκπαιδεύσει μελλοντικούς επιχειρηματίες στην Ελλάδα, που ενδιαφέρονται να καινοτομήσουν στους κλάδους του τουρισμού, της γαστρονομίας, της τέχνης, των χειροτεχνιών κ.α. Εκπαιδευτές και μέντορες, θα μοιραστούν πρακτικές συμβουλές και θα προσφέρουν καθοδήγηση στους συμμετέχοντες, ώστε να μετατρέψουν την ιδέα τους σε πράξη. Το πρόγραμμα θα ολοκληρωθεί με ένα διήμερο Bootcamp στην Αθήνα, όπου θα διαγωνιστούν οι επικρατέστερες ιδέες και οι δύο καλύτερες θα κερδίσουν σημαντικά χρηματικά έπαθλα για να μπορέσουν να υλοποιηθούν. Μέσα από το Πρόγραμμα EMPOWER θα υποστηριχθούν τουλάχιστον 60 μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις, τοπικοί τεχνίτες, επιχειρηματίες και παραγωγοί σε δημοφιλείς τουριστικές περιοχές όπως η Ζάκυνθος, η Πελοπόννησος, η Κέρκυρα, η Ήπειρος, οι Κυκλάδες και η Ρόδος. Μέσω εκπαιδεύσεων ενίσχυσης ικανοτήτων και επιχειρηματικών ευκαιριών, η πρωτοβουλία στοχεύει να βελτιώσει τις γνώσεις των συμμετεχόντων στις πωλήσεις, στο μάρκετινγκ και τις ψηφιακές δεξιότητες, αλλά και να αναβαθμίσει τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες τους.
Το FutureShapers Greece υποστηρίζεται από κορυφαία ελληνικά Πανεπιστήμια, ενώ τελεί υπό την Αιγίδα του ΕΟΤ και σύμφωνα με την κ. Μελίνα Ταπραντζή, ιδρύτρια της Wise Greece, «η πρωτοβουλία θα υποστηρίξει βασικούς τομείς της Ελλάδας, καθώς και επιχειρηματίες που είτε θέλουν να ξεκινήσουν μια επιχείρηση είτε έχουν ήδη δημιουργήσει μια μικρή επιχείρηση και επιθυμούν να καινοτομήσουν με βιώσιμο τρόπο.»
Πηγή: newmoney.gr