Φέτος διακινήθηκαν μέσω του αεροδρομίου Ρόδου περίπου 5 εκατ. επιβάτες. Σύμφωνα με τον προϊστάμενο της Κρατικής Αρχής στον αερολιμένα «Διαγόρας» της Ρόδου, κ. Σπύρο Δεληγιάννη, παρά τον ιδιαίτερα αυξημένο αριθμό επιβατών και παρά τα προβλήματα που υπήρχαν και υπάρχουν, λειτούργησαν όλα ικανοποιητικά.
Ο κ. Δεληγιάννης επισημαίνει ότι η κατάσταση που επικρατεί στο αεροδρόμιο δεν είναι η επιθυμητή. Υπάρχουν όμως, όπως φαίνεται, κάποια διαδικαστικά προβλήματα με την έναρξη των έργων ανακαίνισης, που πιθανόν έχουν να κάνουν με την έκδοση περιβαλλοντικών αδειών.
Αναλυτικά, ο κ. Δεληγιάννης, δήλωσε: «Το αεροδρόμιο Ρόδου ανταποκρίθηκε στις αυξημένες ανάγκες της σεζόν. Εξυπηρετήθηκαν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο οι επιβάτες. Προβλήματα υπήρχαν βέβαια, τα οποία προσπαθεί η εταιρεία να διορθώσει. Το θέμα όμως είναι ότι η ΥΠΑ, σαν εποπτική αρχή που είναι, έχει βεβαιώσει πολλές παραβάσεις, οι οποίες είχαν να κάνουν με την καθαριότητα, τη λειτουργία του κλιματισμού, τη ροή των επιβατών κλπ… Στις επισημάνσεις μας ,η ανταπόκριση της εταιρείας ήταν άμεση. Έλεγχαν και διόρθωναν τα προβλήματα αλλά και μας ενημέρωναν εγγράφως. Θέλω να ξεκαθαρίσω με την ευκαιρία ότι η ΥΠΑ, δηλαδή το Κράτος δεν έχει φύγει από το αεροδρόμιο της Ρόδου. Παραμένουμε και έχουμε κι ένα εποπτικό ρόλο.
Φέτος ξεπεράσαμε και πάλι το φάσμα των 5 εκατ. επιβατών που διακινήθηκαν μέσω του “Διαγόρας”. Με τις υπάρχουσες υποδομές, το υπάρχον προσωπικό και όλα τα πιθανά προβλήματα, νομίζω ότι πήγαμε πολύ καλά. Τα παράπονα που δηχθήκαμε από τον κόσμο, είχαν να κάνουν κυρίως με την ταλαιπωρία στους ατομικούς ελέγχους και στους ελέγχους αποσκευών. Γι’ αυτό βέβαια δεν φταίει ούτε η ΥΠΑ, ούτε η Fraport αλλά ούτε και οι υπάλληλοι. Υπάρχουν διεθνείς κανόνες που πρέπει να ακολουθηθούν. Σε πολλές από τις περιπτώσεις απαντήσαμε αμέσως ποιες είναι οι προβλεπόμενες διαδικασίες, ενώ οι επισκέπτες δεν επανήλθαν με νέα email.
Παράπονα θα υπάρχουν πάντα… Η κατάσταση δεν είναι αυτή τη στιγμή αυτή που θα θέλαμε… ούτε εμείς ως ΥΠΑ, ούτε η Fraport αλλά ούτε και οι επιβάτες. Τα έργα δεν έχουν ξεκινήσει ακόμη και γι’ αυτό δεν ξέρω αν φταίει η Fraport ή η εταιρεία μηχανικών με την οποία συνεργάζεται. Θεωρητικά θα έπρεπε να είχαν ξεκινήσει τα έργα. Απ’ όσο γνωρίζω υπάρχουν κάποια προβλήματα με τις περιβαλλοντικές άδειες. Προσωπικά, έχω να πω ότι και η ΥΠΑ και η Fraport προσέχουμε πάρα πολύ ότι έχει να κάνει με το περιβάλλον. Φροντίζουμε να είμαστε τυπικοί με όλες τις διαδικασίες και τους νόμους».
Το πρόβλημα της
υποστελέχωσης
Το 2018 αναμένεται αύξηση αφίξεων και συνεπώς το αεροδρόμιο της Ρόδου θα δεχθεί περισσότερους επιβάτες. Για να ανταποκριθεί όμως ο αερολιμένας Ρόδου στις αυξημένες ανάγκες χρειάζεται ενίσχυση ο τομέας αερολιμενικού ελέγχου. Χρειάζονται δηλαδή περισσότεροι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας. Υπάρχουν μόλις 21 ενώ απαιτούνται 33 συνολικά.
«Η κίνηση προβλέπεται να είναι ιδιαίτερα αυξημένη το 2018. Έχω μάθει ότι ήδη υπάρχουν ξενοδοχεία που δεν δέχονται κρατήσεις για του χρόνου. Κάνουμε τα αδύνατα δυνατά για να δώσουμε περισσότερα slots. Για να το πετύχουμε αυτό, πρέπει να συντρέχουν κάποιες βασικές προϋποθέσεις. Το μεγαλύτερο πρόβλημα που θα αντιμετωπίσουμε είναι η έλλειψη ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας. Το αεροδρόμιο μπορεί να δεχθεί 15 έως 20 αεροπλάνα την ώρα. Για να καταφέρουμε όμως να εξυπηρετήσουμε τον αριθμό αυτό θα πρέπει να έχουμε έξι ελεγκτές ανά βάρδια, ενώ σήμερα έχουμε μόνο δύο. Αντί για 33 ελεγκτές, έχουμε στη διάθεσή μας μόνο 21, συμπεριλαμβανομένου και εμού του ιδίου, που ασκώ παράλληλα καθήκοντα ως αερολιμενάρχης και ως ελεγκτής εναέριας κυκλοφορίας. Το καλοκαίρι αφήνω πίσω μου όλη τη γραφειοκρατία και κάνω βάρδιες για να βοηθήσω το αεροδρόμιο και τους συναδέλφους. Ένα άτομο λιγότερο ανά βάρδια, συνεπάγεται 10 λιγότερα αεροπλάνα. Αν δεν στελεχωθούμε με το απαιτούμενο προσωπικό, δεν θα είναι καθόλου εύκολο να εξυπηρετηθούν στο αεροδρόμιο περισσότερες πτήσεις. Έχω την εντύπωση ότι και η εταιρεία έχει σκοπό να αυξήσει το προσωπικό της για την κάλυψη των αναγκών…», είπε ο κ. Δεληγιάννης.