Το πρόγραμμα της τουριστικής προβολής του Δήμου Ρόδου για το έτος 2017 συζητήθηκε κατά την χθεσινή συνεδρίαση της Επιτροπής Διεύθυνσης Τουρισμού.
Σύμφωνα με την αρμόδια αντιδήμαρχο Τουρισμού κα Μαρίζα Χατζηλαζάρου, που μίλησε στην «δημοκρατική»:
«Το πρόγραμμα της τουριστικής προβολής του Δήμου Ρόδου για το έτος 2017 απαιτεί μια διαδικασία που πρέπει να περάσει από την επιτροπή της Διεύθυνσης Τουρισμού, να εγκριθεί από τον ΕΟΤ και να έρθει προς έγκριση στο δημοτικό συμβούλιο. Αντίστοιχο πρόγραμμα είχαμε κάνει και για το 2016 αλλά αυτή την φορά θέλουμε να κινηθούμε γρήγορα και να είμαστε έτοιμοι εγκαίρως. Όσον αφορά τις εκθέσεις και κάποιες άλλες δράσεις, θα συνεργαζόμαστε με την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, με τον ΕΟΤ και με τον ΠΡΟΤΟΥΡ για να δούμε πώς θα κινηθούμε κατά περίπτωση».
Ο προϋπολογισμός είναι περίπου 150.000 ευρώ που θα προέρχονται από τον προϋπολογισμό του Δήμου Ρόδου.
Το θέμα θα συζητήσει και ο ΠΡΟΤΟΥΡ στην επόμενη συνεδρίασή του προκειμένου να οριστικοποιηθεί το πρόγραμμα, ενώ δεν αποκλείονται και κάποιες αλλαγές.
Σκεπτικό – Στόχοι
Σύμφωνα με το σκεπτικό του προγράμματος τουριστικής προβολής του Δήμου Ρόδου για το έτος 2017, η Ρόδος είναι ένας από τους δημοφιλέστερους τουριστικούς προορισμούς σε παγκόσμιο επίπεδο καθώς διαθέτει ένα μοναδικό φυσικό περιβάλλον, αρχαιολογικούς χώρους παγκοσμίου φήμης, αξιοθέατα και μουσεία, μοναδική γαστρονομία, πολιτιστική παράδοση, παραλίες. Η διατήρηση του τουριστικού προϊόντος της Ρόδου στις πρώτες θέσεις των προτιμήσεων των τουριστών επιβάλλει την ανάληψη κατάλληλων ενεργειών δράσεων προβολής και προώθησης.
Ο βασικός στόχος του Προγράμματος είναι ο σχεδιασμός και η υλοποίηση της αποδοτικότερης προβολής της Ρόδου και των τουριστικών επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στο νησί για το έτος 2017 και η αύξηση της εισροής τουριστών στο νησί. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει δράσεις οι οποίες ακολουθούν τις τάσεις του σύγχρονου Τουριστικού Μarketing συμπεριλαμβανομένου του σχεδιασμού και της εκπόνησης στρατηγικής. Περιλαμβάνονται επίσης δράσεις τουριστικής προβολής στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, αξιοποιώντας όλα τα σύγχρονα μέσα προβολής και ενημέρωσης, υλοποιώντας συγκεκριμένες ενέργειες, συμπεριλαμβανομένης και της στελέχωσης των εκθεσιακών συμμετοχών στις κύριες αγορές του εξωτερικού, της οργάνωσης προωθητικών ενεργειών και γενικά της χρήσης όλων των απαραίτητων «εργαλείων» προσέγγισης των αγορών – στόχων.
Βασικοί άξονες
Οι βασικοί άξονες του προγράμματος καλύπτουν ένα μεγάλο μέρος των διαθέσιμων εργαλείων και τεχνικών για την προβολή του τουριστικού προϊόντος της Ρόδου, ενώ αξιοποιείται σαν κυρίαρχο στοιχείο η προβολή της πολιτισμικής και ιστορικής ταυτότητας του νησιού, σε συνδυασμό με μορφές εναλλακτικού τουρισμού που συνθέτουν το τουριστικό προϊόν. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει το σύνολο των ενεργειών προβολής του Δήμου Ρόδου, αναλύοντας τους βασικούς άξονες σε επιμέρους ενότητες, με συγκεκριμένες δράσεις. Με κύριο όχημα επικοινωνίας τη δυνατή ταυτότητα του ονόματος (brand name) «Ρόδος», την αδιαμφισβήτητη παγκόσμια φήμη του νησιού αλλά και τις δυνατότητες πολλαπλών επιλογών που έχει ο κάθε επισκέπτης, η Διεύθυνση Τουρισμού του Δήμου Ρόδου προτείνει τους ακόλουθους τρόπους προβολής του νησιού για το 2017 που ως στόχο έχουν την ανάδειξη του συγκριτικού πλεονεκτήματος του τουριστικού προϊόντος της Ρόδου:
Πρωτοβουλία: Επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου
Η Ρόδος αποτελεί έναν δημοφιλή τουριστικό προορισμό με δυνατότητες πολλαπλών επιλογών για κάθε επισκέπτη. Ο Δήμος Ρόδου προτείνει σε συνεργασία με όλους τους αρμόδιους τοπικούς φορείς το σχεδιασμό και την υλοποίηση ενός προγράμματος με στόχο τη διεύρυνση της τουριστικής περιόδου, την ανάδειξη επιμέρους χαρακτηριστικών του νησιού (για παράδειγμα αρχαιολογία, οινοτουρισμός, αθλητικός τουρισμός, γαστρονομία και άλλα), την προσέλκυση νέων αγορών (στόχευση σε κοινά διαφορετικής γεωγραφίας ή κοινωνικοοικονομικής τάξης και σε κοινά με ιδιαίτερα ενδιαφέροντα) και την αποφόρτιση της υψηλής τουριστικής περιόδου.
Η επικοινωνιακή πολιτική του προγράμματος περιλαμβάνει τη δημιουργία ενός εντύπου που να αναφέρεται στις δυνατότητες που προσφέρει το νησί στους επισκέπτες του κατά τη διάρκεια της χειμερινής περιόδου, την on line επικοινωνία του προγράμματος στα εγχώρια και στα διεθνή ΜΜΕ καθώς και την επικοινωνία του προγράμματος μέσα από την ιστοσελίδα του Δήμου Ρόδου και τα Social Media. Σε συνεργασία με τους τοπικούς πολιτιστικούς συλλόγους, πραγματοποίηση εκδηλώσεων πολιτιστικού περιεχομένου εκτός της «υψηλής περιόδου» (off season) με στόχο την παροχή επιπλέον επιλογών στους χειμερινούς επισκέπτες του νησιού για διασκέδαση, ψυχαγωγία, άθληση, εκπαίδευση και άλλα.
Στο πρόγραμμα περιλαμβάνονται τα εξής:
-Ανάπτυξη εναλλακτικών μορφών τουρισμού – Εκτιμώμενη δαπάνη: 10.000 ευρώ
-Τουριστικό Μάρκετινγκ και Ανάπτυξη: Δράσεις – Εκτιμώμενη δαπάνη: 10.000 ευρώ
-Δράσεις προβολής και διαφήμισης – Εκτιμώμενη δαπάνη: 5.000 ευρώ
-Δημόσιες Σχέσεις: Δράσεις – Εκτιμώμενη δαπάνη: 10.000 ευρώ
-Επικοινωνία και Δημοσιότητα – 5.000 ευρώ
-Εξειδικευμένες προσφερόμενες υπηρεσίες – Εκτιμώμενη δαπάνη: 5.000 ευρώ
-Επιπρόσθετες Υπηρεσίες: Internet Marketing – Εκτιμώμενη δαπάνη: 10.000 ευρώ
-Ειδικές δράσεις προβολής – Εκτιμώμενη δαπάνη: 5.000 ευρώ
-Διοργάνωση συνεδρίων, ημερίδων και εκδηλώσεων – Εκτιμώμενη δαπάνη: 10.000 ευρώ
-Προωθητικές ενέργειες για προσέλκυση ειδικών ομάδων τουριστών – Εκτιμώμενη δαπάνη: 6.000 ευρώ
-Διαχείριση Τουριστικού Οδηγού στο site του Δήμου Ρόδου www.rhodes.gr – Εκτιμώμενη δαπάνη: 4.000 ευρώ
-Νέες Δράσεις – Εκτιμώμενη δαπάνη: 4.000 ευρώ
-Δημιουργία νέων Φορέων Τουρισμού – Εκτιμώμενη δαπάνη: 5.000 ευρώ
-Συνεργασία με φορείς του Τουρισμού – Εκτιμώμενη δαπάνη: 5.000 ευρώ
-Γραφεία Πληροφοριών (Information Offices) – Εκτιμώμενη δαπάνη: 4.000 ευρώ
-Επιμορφωτικές δράσεις – Εκτιμώμενη δαπάνη: 3.000 ευρώ
-Διαφημιστικές καταχωρήσεις – Εκτιμώμενη δαπάνη: 6.000 ευρώ
-Δημιουργία Προωθητικού υλικού – Εκτιμώμενη δαπάνη: 8.000 ευρώ
Συμμετοχή σε Τουριστικές Εκθέσεις
Συμμετοχή σε εκθέσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.
Πιο συγκεκριμένα συμμετοχής στις εξής εκθέσεις:
Εγχώριες εκθέσεις:
Philoxenia, Θεσσαλονίκη (23-26 Νοεμβρίου 2017)
Greek Tourism Expo, Αθήνα (η ημερομηνία δεν έχει ακόμη ανακοινωθεί)
Greek Travel Show, Αθήνα (19-21 Μαΐου 2017)
Διεθνείς εκθέσεις:
Αζερμπαϊτζάν AITF, Μπακού, Αζερμπαϊτζάν (6-8 Απριλίου 2017)
Αυστρία Ferienmesse, Βιέννη, Αυστρία (12-15 Ιανουαρίου 2017)
Βέλγιο Salon de Vacances, Βρυξέλλες, Βέλγιο (2-5 Φεβρουαρίου 2017)
Βραζιλία World Travel Market Latin America, Σάο Πάολο, Βραζιλία (4-6 Απριλίου 2017)
Γαλλία Salon De Mondial, Παρίσι, Γαλλία (16-19 Μαρτίου 2017) IFTM Top Resa, Παρίσι, Γαλλία (26-29 Σεπτεμβρίου 2017) ILTM, Κάννες, Γαλλία (4-7 Δεκεμβρίου 2017)
Γερμανία Boot, Dusseldorf, Γερμανία (21-29 Ιανουαρίου 2017) ITB Berlin, Βερολίνο, Γερμανία (8-12 Μαρτίου 2017) IMEX, Φρανκφούρτη, Γερμανία (16-18 Μαΐου 2017) Tour Natur, Dusseldorf, Γερμανία (1-3 Σεπτεμβρίου 2017)
Δανία Ferie for alle, Χέρνινγκ, Δανία (24-26 Φεβρουαρίου 2017)
Η.Α.Ε. Arabian Travel, MRKT, Ντουμπάι, Η.Α.Ε. (24-27 Απριλίου 2017)
Η.Π.Α. New York Times Travel Show, Νέα Υόρκη, Η.Π.Α. (27-29 Ιανουαρίου 2017) Cruise Shipping Seatrade, Φορτ Λοντερντέιλ, Η.Π.Α. (13-16 Μαρτίου 2017) Panorama Greece, Νέα Υόρκη, Η.Π.Α. (11-13 Μαΐου 2017) Imex America, Λας Βέγκας, Η.Π.Α. (10-12 Οκτωβρίου 2017) Dema Diving Show, Λας Βέγκας, Η.Π.Α. (1-4Νοεμβρίου 2017)
Ινδία Outbound Travel Market, Mumbai, Ινδία (21-23 Φεβρουαρίου 2017)
Ιράν TITE, Τεχεράνη, Ιράν (6-9 Φεβρουαρίου 2017)
Ιρλανδία The Dublin Holiday World Show, Δουβλίνο, Ιρλανδία (27-29 Ιανουαρίου 2017)
Ισραήλ IMTM, Τελ Αβίδ, Ισραήλ (7-8 Φεβρουαρίου 2017)
Ισπανία ΙΤΒΜ World, Βαρκελώνη, Ισπανία (28-30 Νοεμβρίου 2017) FITUR, Μαδρίτη, Ισπανία (18-22 Ιανουαρίου 2017)
Ιταλία Borsa Internazionale del Turismo (ΒΙΤ), Μιλάνο, Ιταλία (2-4 Απριλίου 2017)
Καζακστάν KITF, Αλμάτι, Καζακστάν (19-21 Απριλίου 2017)
Καναδάς Salon International Tourism & Travel Show, Μόντρεαλ, Καναδάς (20-22 Οκτωβρίου 2017)
Κίνα ΙΤΒ, Σαγκάη, Κίνα (10-12 Μαΐου 2017) ITE, Χονγκ Κονγκ, Κίνα (15-18 Ιουνίου 2017) ΒΙΤΕ, Πεκίνο, Κίνα (23-25 Ιουνίου 2017)
Κορέα KOFTA WORLD TRAVEL FAIR, Σεούλ, Κορέα (1-4 Ιουνίου 2017)
Μεγάλη Βρετανία Destinations – The holiday and travel show, Λονδίνο, Μεγάλη Βρετανία (2-5 Φεβρουαρίου 2017) The Telegraph Outdoor Adventure & Travel Show, Λονδίνο, Μεγάλη Βρετανία (3-6 Μαρτίου 2017) The Meeting Show, Λονδίνο, Μεγάλη Βρετανία (13-15 Ιουνίου 2017) WTM, Λονδίνο, Μεγάλη Βρετανία (6-8 Νοεμβρίου 2017)
Ολλανδία Vakantiebeurs, Ουτρέχτη, Ολλανδία (11-15 Ιανουαρίου 2017) 50+ Beurs, Ουτρέχτη, Ολλανδία (19-23 Σεπτεμβρίου 2017) Fiets En Wandelbeurs, Ολλανδία (11-12 Φεβρουαρίου 2017)
Ουκρανία UITT, Κίεβο, Ουκρανία (29-31 Μαρτίου 2017)
Πολωνία Tour Salon Posen, Πόζναν, Πολωνία (17-19 Φεβρουαρίου 2017) Grecka Panorama, Βαρσοβία, Πολωνία (2-3 Δεκεμβρίου 2017)
Ρουμανία (TTR) Romanian International Tourism Fair ROMEXPO, Βουκουρέστι, Ρουμανία (16-19 Φεβρουαρίου 2017)
Ρωσία Ι.Τ.Μ. Intourmarket, Μόσχα, Ρωσία (11-13 Μαρτίου 2017) MITT, Μόσχα, Ρωσία (14-16 Μαρτίου 2017) INWETEX, Αγία Πετρούπολη, Ρωσία 13-15 Οκτωβρίου 2017)
Σερβία IFT, Βελιγράδι, Σερβία (23-26 Φεβρουαρίου 2017)
Σουηδία Senior, Στοκχόλμη, Σουηδία (5-6 Απριλίου 2017) Mediterranean Panorama, Στοκχόλμη, Σουηδία (18-19 Μαρτίου 2017) Greckland Panorama, Στοκχόλμη, Σουηδία (11-12 Φεβρουαρίου 2017)
Τουρκία ΕΜΙΤΤ, Κωνσταντινούπολη, Τουρκία (26-29 Ιανουαρίου 2017) Travel Turkey, Σμύρνη, Τουρκία (Δεκεμβρίου 2017)
Φινλανδία MATKA, Ελσίνκι, Φινλανδία (19-22 Ιανουαρίου 2017)