Ειδήσεις

Το μεγάλο come back για τα Μirage 2000/2000-5 που κόβει τα τουρκικά φτερά

Τα γαλλικά αεροσκάφη είναι τα μαχητικά που αυτή τη στιγμή μπορούν να φέρουν τα στρατηγικά όπλα της Ελλάδας απέναντι σε οποιαδήποτε απειλή

Ψηλά τα μανίκια σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα πρέπει να σηκώσουν οι τεχνικοί της 114 Πτέρυγας Μάχης στην Τανάγρα μετά και την επίσημη υπογραφή που μπήκε- με καθυστέρηση άνω των δέκα ετών- για την υποστήριξη των Mirage 2000 & 2000-5.

Βέβαια, σύμφωνα με το hellasjournal.com για να υπάρξει η διαθεσιμότητα που απαιτείται δεν μπορεί να συμβεί από τη μια μέρα στην άλλη, θα χρειαστεί χρόνος ώστε οι 331 & 332 Μοίρες να έρθουν σε ικανοποιητικά επίπεδα και τα «Δελταπτέρυγα» του ελληνικού αεροπορικού στόλου να βρίσκονται και πάλι σε μεγάλους αριθμούς στον αέρα.

Τα γαλλικά Mirage είναι τα μαχητικά που αυτή τη στιγμή μπορούν να φέρουν τα στρατηγικά όπλα της Ελλάδας απέναντι σε οποιαδήποτε απειλή. Και μπορεί να λέμε σήμερα ότι οι διαθεσιμότητες δεν είναι οι καλύτερες αυτή τη στιγμή, όμως στην Σκύρο, στα readiness ήδη βρίσκονται Mirage 2000-5 της 331 Μοίρας φρουρώντας εναέριες Θερμοπύλες, ενώ πίσω στην Τανάγρα επιτελείς διαβεβαιώνουν ότι υπάρχουν έτοιμα προς απογείωση ικανός αριθμός αεροσκαφών, ο οποίος σαφώς θα μπορούσε να είναι πολύ πιο αυξημένος.

Στρατηγικοί πύραυλοι Scalp και αντιπλοϊκοί Exocet συνεχίζουν να είναι ο εφιάλτης όποιου επιβουλεύεται μέρος της εθνικής κυριαρχίας. Το επόμενο στάδιο, μετά την υπογραφή για την υποστήριξη των μαχητικών είναι ο νέος κύκλος συζητήσεων που αφορούν τα όπλα και την επαναπιστοποίησή τους από τις γαλλικές εταιρείες.

Ωστόσο, μπορεί πριν από λίγες ημέρες να πέρασε ο νόμος πλαίσιο από τη Βουλή για τα Mirage, αξίζει να σημειωθεί ο μαραθώνιος που υπήρξε κυρίως τα προηγούμενα χρόνια. Οι Γάλλοι για την πλήρη ανακατασκευή ενός μόνο αεροσκάφους Mirage 2000 είχαν ενημερώσει επισήμως με έγγραφο προς τη Γενική Διεύθυνση Εξοπλισμών ότι χρειάζονται μέχρι και 18 χρόνια.

Ο τότε Γενικός Διευθυντής, Κυριάκος Κυριακίδης είχε απειλήσει ακόμη και με πάγωμα των όποιων συνομιλιών αφορούσαν γαλλικά οπλικά συστήματα με αποτέλεσμα να παρέμβει η γαλλική κυβέρνηση και ο ομόλογός του ώστε να λυθεί το θέμα. Στη συνέχεια, το Δίκαιο της Ελλάδας δεν συμβάδιζε με το Γαλλικό σε ό,τι αφορά το σύστημα των προμηθειών κι αυτό ήταν ένας ακόμη σκόπελος στη διαπραγμάτευση. Νομικοί από Γαλλία και το υπουργείο Άμυνας μαζί με την Πολεμική Αεροπορία εργάστηκαν πολλές ώρες ώστε να ξεπεραστούν γράμμα- γράμμα κάθε εμπόδιο.

Αυτό έγινε εφικτό περί τα τέλη Σεπτεμβρίου όπου ο Νίκος Παναγιωτόπουλος είχε την πρώτη επαφή με τη Γαλλίδα ομόλογό του. Εκεί ο Έλληνας υπουργός αναφέρθηκε πρώτη φορά στα Mirage και στη συνέχεια στην επικείμενη πρόσκτηση των νέων φρεγατών. Τον Οκτώβριο ο κ. Παναγιωτόπουλος επανάφερε το θέμα των γαλλικών μαχητικών, όπως και των ελικοπτέρων ΝΗ-90, με την υπουργό της Γαλλίας να δίνει σε όλα το «πράσινο φως» ιδίως από τη στιγμή που σε τεχνικό επίπεδο σχεδόν τα πάντα είχαν συμφωνηθεί. Η προσπάθεια αυτή για τη συντήρηση και αναπτέρωση του στόλου των Mirage είναι μια δουλειά που ξεκινούσε από επιτελείς της Πολεμικής αεροπορίας που συνεργάζονταν στενά για την επίτευξη λύσης με την ηγεσία του ΓΕΑ και του ΓΕΕΘΑ και με τη Γενική Διεύθυνση Εξοπλισμών.

Η ανακοίνωση της Γενικής Διεύθυνσης Εξοπλισμών με το νέο επικεφαλής της Θεόδωρο Λάγιο που έχει την τύχη να υπογράψει μια προσπάθεια που του άφησε «προίκα» ο προκάτοχός του.

«Τη Δευτέρα 23 Δεκεμβρίου 2019, υπογράφηκαν οι συμφωνίες πλαίσιο που αφορούν στην υλοποίηση του υποπρογράμματος «Εν Συνεχεία Υποστήριξη (FOS) Ο/Σ Μ2000/-5» σύμφωνα με τον ν. 4650/2019, μεταξύ της ΓΔΑΕΕ και κάθε μία εκ των τριών κατασκευαστριών εταιρειών DASSAULT AVIATION, THALES DMS FRANCE και SAFRAN AIRCRAFT ENGINES».

Πηγή: hellasjournal.com

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου