Την 8η Ιανουαρίου 2021 εκπνέει η αναστολή των εργασιών του Κτηματολογίου Ρόδου δυνάμει αποφάσεως παράτασης που εξέδωσε ο υπουργός Δικαιοσύνης κ. Κωνσταντίνος Τσιάρας, ενώ το θέμα της επαναλειτουργίας της υπηρεσίας δεν έχει ακόμη διευθετηθεί.
Χθες εξετάστηκε αρμοδίως από την Επιτροπή Στέγασης Δημόσιων Υπηρεσιών η καταλληλότητα του ισογείου και του πρώτου ορόφου του ακινήτου της νέας πτέρυγας του παλαιού νοσοκομείου Ρόδου, που προσέφερε ο Δήμος Ρόδου για διετία μέχρι αποκαταστάσεως του ιστορικού κτηρίου.
Η Επιτροπή γνωμοδότησε υπέρ της καταλληλότητας του χώρου και έθεσε συγκεκριμένους όρους.
Πιο συγκεκριμένα γνωμοδότησε πως για την καλή λειτουργία από απόψεως στέγασης του Κτηματολογίου Ρόδου χρειάζεται ακίνητο που να διαθέτει χώρους συνολικής μικτής επιφάνειας 1.085 τ.μ. περίπου, ήτοι συνολική ωφέλιμη επιφάνεια 868 τ.μ. περίπου (συνολική ωφέλιμη επιφάνεια γραφειακών χώρων 290 τ.μ. περίπου και συνολική ωφέλιμη επιφάνεια αποθηκευτικών χώρων 578 τ.μ. περίπου) και λοιποί βοηθητικοί χώροι (χώροι υγιεινής, διάδρομοι εξυπηρέτησης χώρων κ.λ.π.) 217 τ.μ. περίπου.
Κρίνει κατάλληλο το προσφερόμενο ακίνητο ιδιοκτησίας Δήμου Ρόδου στο κέντρο της πόλεως της νήσου Ρόδου, προκειμένου για τη στέγαση του Κτηματολογίου Ρόδου άνευ ανταλλάγματος και για χρονικό διάστημα 24 μηνών το ανώτατον αφού βρήκε ότι η συνολική μικτή επιφάνεια των παραχωρούμενων χώρων είναι 1.300,43 τ.μ., ως προς το εμβαδόν.
Πριν την υπογραφή του παραχωρητηρίου η Επιτροπή θέτει τις εξής προϋποθέσεις:
-Της προσκόμισης από τον χρησάμενο του ακινήτου των παρακάτω δικαιολογητικών:
• Αντίγραφο οικοδομικής αδείας και τυχόν ρυθμίσεων περί αυθαιρέτων σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία.
• Βεβαίωση στατικής επάρκειας από Μηχανικό που κατέχει εκ του νόμου το δικαίωμα χορήγησης της ως άνω βεβαίωσης. Επισημαίνεται δε ιδιαίτερη μνεία στα σημεία που παρατηρούνται εμφανείς και οξειδωμένοι οπλισμοί.
• Πιστοποιητικό πυρασφάλειας της αρμόδιας Πυροσβεστικής Υπηρεσίας.
• Απόφαση της ισχύουσσς παραχώρησης του Υπουργείου Υγείας του προσφερόμενου ακινήτου προς το Δήμο Ρόδου.
-Της εκτέλεσης από τον χρησάμενο του ακινήτου των παρακάτω εργασιών:
• Αποπεράτωση των προσφερόμενων χώρων του ισογείου.
• Δεδομένου της ευαισθησίας του αρχείου της προς στέγαση υπηρεσίας στα ανοίγματα του ισογείου κρίνεται αναγκαία η τοποθέτηση κιγκλιδωμάτων για να εξασφαλιστεί η ασφάλεια αυτού.
• Των απαραίτητων από άποψη φωτισμού, αερισμού, μέσων σκίασης, θέρμανσης, ψύξης/κλιματισμού, σύμφωνα με τους ισχύοντες κανονισμούς.
Σημειώνεται ωστόσο ότι δεν είναι μόνο το θέμα της κάλυψης των αναγκών σε τετραγωνικά μέτρα.
Οπως έχει εκθέσει και ο Κτηματολογικός Δικαστής, υπάρχουν πολλές επιπλέον παράμετροι (ενδεικτικά: λειτουργικότητα, διαρρύθμιση, υποδομές και ασφάλεια του νέου χώρου) και κυρίως η μεταφορά του αρχειακού υλικού στο χώρο υποδοχής και την επαναμεταφορά του, δύο έτη μετά.
Αποτελεί μία κολοσσιαία επιχείρηση ενώ οι δύο «μετακομίσεις» θα διαρκέσουν περίπου δύο μήνες εκάστη, με ό,τι αυτό μπορεί να συνεπάγεται για τη λειτουργία του Κτηματολογίου.