Οι εργάτες γης τέθηκαν μεταξύ άλλων στο επίκεντρο των συζητήσεων Μητσοτάκη-Μόντι στην Ινδία. Ο «κόφτης» και η «μπλε κάρτα». Ερχονται αντίστοιχες συμφωνίες και με άλλες χώρες.
Το ενδεχόμενο της «μετακόμισης» Ινδών εργατών γης στην Ελλάδα, προκειμένου να καλυφθούν τα πολλά κενά που υπάρχουν στον πρωτογενή τομέα, αλλά και σε άλλους κλάδους, συζήτησε ο Κυριάκος Μητσοτάκης με τον Ινδό ομόλογό του, Ναρέντρα Μόντι. Συγκεκριμένη συμφωνία δεν υπήρξε, ωστόσο ανοιχτό είναι το ενδεχόμενο τους επόμενους μήνες να υλοποιηθεί η συγκεκριμένη προοπτική για να αντιμετωπιστεί η έλλειψη εργατικών χεριών σε μια σειρά δραστηριοτήτων.
Από την ελληνική πλευρά δεν μιλούν για συγκεκριμένο αριθμό Ινδών που θα έρθουν στη χώρα μας, αλλά για έναν «κόφτη», την αυξομείωση δηλαδή του σχετικού αριθμού βάσει των αναγκών που θα έχουμε.
Στη συμφωνία εξετάζεται το ενδεχόμενο να περιλαμβάνεται και η «μπλε κάρτα», εξάμηνης τουλάχιστον διάρκειας, που θα επιτρέπει την είσοδο και διαμονή στην ελληνική επικράτεια αλλοδαπών για απασχόληση υψηλής ειδίκευσης.
Αντίστοιχες συμφωνίες εξετάζονται να συναφθούν και με άλλες χώρες, ενώ υπενθυμίζεται πως τον περασμένο Δεκέμβριο ψηφίστηκε (παρά την έντονη διαφωνία του Αντώνη Σαμαρά) στη Βουλή τροπολογία για την χορήγηση άδειας διαμονής για εξαρτημένη εργασία και παροχή υπηρεσιών ή έργου σε πολίτες τρίτων χωρών, υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις.
Γενικότερα, στην κυβέρνηση είναι απόλυτα ικανοποιημένοι από τα αποτελέσματα της επίσκεψης του πρωθυπουργού στην Ινδία. Βασικός στόχος, όπως λένε, ήταν η ενίσχυση της στρατηγικής μας σχέσης, σε συνέχεια της επίσκεψης του Ινδού Πρωθυπουργού Narendra Modi στην Αθήνα, έναν χρόνο πριν.
Υπογραμμίζουν ότι τόσο η ινδική όσο και η ελληνική οικονομία αναπτύσσονται με πολύ υψηλούς ρυθμούς και προσδιορίζουν τους ελληνικούς στόχους σε δύο επίπεδα: Αφενός το εμπόριο να διπλασιαστεί μέχρι το 2030. “Προσωπικά πιστεύω ότι αυτό μπορεί να επιτευχθεί νωρίτερα”, υπογράμμισε ο Πρωθυπουργός. Αφετέρου, στην ενίσχυση των επενδύσεων των ελληνικών εταιρειών στην Ινδία και αντιστρόφως, με την χώρα μας να καθίσταται σημείο εισόδου της Ινδίας στην ευρωπαϊκή αγορά.
Πηγή euro2day.gr