- Δηλώσεις του υπεύθυνου του θεσμού κ. Φιλ. Τριομμάτη
Ακατάπαυστα εργάζεται ο κ. Φίλιππος Τριομμάτης για να καταστεί όσο πιο αποδοτική γίνεται η υπηρεσία του Συμπαραστάτη του Πολίτη και της Επιχείρησης στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου.
Όπως δήλωσε σε συνέντευξη τύπου χθες η νέα δομή θα εξυπηρετεί πολίτες και επιχειρήσεις σε όλο το μήκος και το πλάτος της περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου.
Ξεκινώντας τη συνέντευξή τύπου ο κ. Φίλιππος Τριομμάτης εξέφρασε τη λύπη και τον αποτροπιασμό του για το ναυάγιο του ιστιοπλοϊκού που μετέφερε μετανάστες στη Ρόδο.
«Εκφράζω τη λύπη και τον αποτροπιασμό μου για το θάνατο τριών ανθρώπων λίγα μέτρα μόλις από ακτή της Ρόδου. Αυτό είναι ντροπή για τους υπεύθυνους, όπου και αν αυτοί βρίσκονται. Θέλω να συγχαρώ τους διασώστες, τους εθελοντές και γενικά όσους συνέβαλαν για να σωθούν οι επιβάτες του ιστιοπλοϊκού που βούλιαξε στην περιοχή Ζέφυρος», δήλωσε ο κ. Τριομμάτης και πρόσθεσε πως πρώτο μέλημά του είναι η ενημέρωση των πολιτών για τη λειτουργία της νέας δομής στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου.
Αναφορά έκανε ο κ. Τριομμάτης και στη σύσταση του θεσμού που εισήχθη το 1997 στην Ελληνική διοικητική διάρθρωση με τον Ν.2477/1997, με τον οποίο ιδρύθηκε ο “Συνήγορος του Πολίτη”.
«Το 2010, το Πρόγραμμα “Καλλικράτης” εισάγει τον θεσμό σε δημοτικό και περιφερειακό επίπεδο, με την θεσμοθέτηση του “Συμπαραστάτη του Δημότη και της Επιχείρησης” και του “Περιφερειακού Συμπαραστάτη του Πολίτη και της Επιχείρησης”. Τώρα πλέον οι άμεσα θιγόμενοι πολίτες και επιχειρήσεις έχουν το δικαίωμα να υποβάλλουν στον Συμπαραστάτη καταγγελίες για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν από την κακοδιοίκηση των υπηρεσιών, νομικών προσώπων και εταιρειών της Περιφέρειας. Ο Συμπαραστάτης συντάσσει ετήσια έκθεση, όπως ορίζεται στο άρθρο 179 παρ. 4 του Ν. 3852/2011, στην οποία παρουσιάζει το έργο του, παραθέτει τις σημαντικότερες υποθέσεις και διατυπώνει προτάσεις για την βελτίωση της διοίκησης και των σχέσεών της με το κοινό και την θεραπεία των προβλημάτων που εμπίπτουν στην αρμοδιότητά του. Οι ειδικές προτάσεις του υποβάλλονται στον περιφερειάρχη και κοινοποιούνται στο περιφερειακό συμβούλιο και στον εκτελεστικό γραμματέα της Περιφέρειας», δήλωσε ο κ.Τριομμάτης.
«Ο θεσμός έχει και κάποια κενά που πιστεύω πως θα καλυφθούν. Είναι θετικό που ο περιφερειάρχης κ. Γιώργος Χατζημάρκος πίστεψε σε αυτό. Λύσεις θα βρεθούν. Με πολλή δουλειά θα τα καταφέρουμε», δήλωσε ο κ. Τριομμάτης.
Σε ερώτηση σχετικά με το χρόνο που θα έχει στη διάθεσή του ο Συμπαραστάτης του Πολίτη και της Επιχείρησης για να απαντά στα αιτήματα ο κ. Τριομάτης δήλωσε:
«Ο Συμπαραστάτης, εφόσον λάβει καταγγελία που συγκεντρώνει τις προϋποθέσεις που πρέπει, έχει την αρμοδιότητα να διαμεσολαβήσει για να επιλυθούν τα προβλήματα κακοδιοίκησης και είναι υποχρεωμένος να απαντήσει εγγράφως ηλεκτρονικά και προφορικά εντός του ωραρίου του, στους ενδιαφερόμενους εντός τριάντα (30) ημερών», εξήγησε ο κ. Τριομμάτης.
Ήδη στον διαδικτυακό τόπο της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, όπως τόνισε ο κ. Τριομμάτης, έχει αναρτηθεί το ειδικό έντυπο που θα μπορούν να συμπληρώνουν οι πολίτες.
Σε ερώτηση αν έχουν γίνει ήδη καταγγελίες στον Περιφερειακό Συμπαραστάτη του Πολίτη και της Επιχείρησης, ο κ. Τριομμάτης δήλωσε:
«Ναι, έχουν γίνει κάποιες αναφορές. Οι πολίτες μας θέτουν ερωτήματα και ζητούν ενημέρωση. Κάποιοι με ρώτησαν για θέματα που σχετίζονται με τράπεζες. Όπου έχω δυνατότητα θα παρεμβαίνω», δήλωσε ο κ. Τριομμάτης.
Ο κ. Τριομμάτης δήλωσε πως θα πρέπει να εκλεγεί και στο Δήμο Ρόδου ο Συμπαραστάτης του Δημότη και της Επιχείρησης.
«Και στο Δήμο Ρόδου ας υπάρξει συναίνεση για να εκλεγεί ο Συμπαραστάτης του Δημότη και της Επιχείρησης. Έτσι δεν θα μένουν άπραγοι οι πολίτες στους διαδρόμους», τόνισε ο κ. Τριομμάτης.
Ο κ. Τριομμάτης αναφέρθηκε και στο Δίκτυο Συμπαραστατών του Πολίτη και της Επιχείρησης που ιδρύθηκε στην Αθήνα.
«Στόχος του Δικτύου είναι η προώθηση , η υποστήριξη και η εδραίωση του θεσμού, με γνώμονα την επαύξηση των δικαιωμάτων των πολιτών και επιχειρήσεων σε επίπεδο τοπικής αυτοδιοίκησης» τόνισε .
Εκδόθηκε ψήφισμα, με το οποίο αποφασίστηκε η ίδρυση του Δικτύου, η κατάρτιση και προώθηση προτάσεων των απαιτούμενων μεταρρυθμίσεων και βελτιώσεων για την αποτελεσματικότερη λειτουργία του θεσμού, η δημιουργία διαδικτυακής πλατφόρμας για την υλοποίηση της σταθερής επικοινωνίας των Συμπαραστατών και η διοργάνωση συναντήσεων σε τριμηνιαία βάση.
Ο ρόλος του συντονιστή του Δικτύου ανατέθηκε στον κ. Βασίλη Σωτηρόπουλο, Συμπαραστάτη του Δημότη και της Επιχείρησης του Δήμου Αθηναίων.