• Απατεώνας παρίστανε τον λογιστή, αποσπώντας τραπεζικά στοιχεία • Θύμα έχασε πάνω από 4.500 ευρώ σε λίγα λεπτά
Μία νέα υπόθεση τηλεφωνικής απάτης με θύμα έναν ανυποψίαστο Ροδίτη ήρθε στο φως της δημοσιότητας, μετά την κατάθεσή του στην αρμόδια υπηρεσία στις 24 Απριλίου 2025.
Ο παθών, κάτοχος τραπεζικού λογαριασμού στην Εθνική Τράπεζα, δήλωσε ότι εξαπατήθηκε από άγνωστο άτομο που επικοινώνησε μαζί του μέσω δύο τηλεφωνικών αριθμών κινητών τηλεφώνων.
Ο δράστης συστήθηκε ως λογιστής και ισχυρίστηκε ότι ο παθών δικαιούταν επιστροφή φόρου. Για να «διεκπεραιωθεί» δήθεν η διαδικασία, απαίτησε τα πλήρη στοιχεία της τραπεζικής κάρτας του θύματος: τον αριθμό της κάρτας, τον τριψήφιο κωδικό ασφαλείας (CVV) και τον κωδικό επαλήθευσης.
Ο παθών, πεισμένος από την ψευδή ταυτότητα του δράστη, παρείχε τα ευαίσθητα αυτά στοιχεία. Μέσα σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα, διαπίστωσε ότι από τον τραπεζικό του λογαριασμό είχαν πραγματοποιηθεί οκτώ ύποπτες συναλλαγές, συνολικής αξίας 4.505,22 ευρώ.
Αναλυτικά:
• Μεταφορά 450,00 ευρώ με αιτιολογία “POO PANAGIOTIS”
• Μεταφορά 202,67 ευρώ με αιτιολογία ΑΓΟΡΑ POS
• Μεταφορά 10,13 ευρώ με αιτιολογία ΑΓΟΡΑ POS
• Μεταφορά 1.400,00 ευρώ με αιτιολογία ΑΓΟΡΑ POS
• Μεταφορά 10,13 ευρώ με αιτιολογία ΑΓΟΡΑ POS
• Μεταφορά 912,02 ευρώ με αιτιολογία ΑΓΟΡΑ POS
• Μεταφορά 20,27 ευρώ με αιτιολογία ΑΓΟΡΑ POS
• Μεταφορά 1.400,00 ευρώ με αιτιολογία ΑΓΟΡΑ POS
Όλες οι παραπάνω συναλλαγές φέρουν κοινό χαρακτηριστικό τη σύνδεση με τερματικά POS, κάτι που υποδηλώνει είτε συνεργασία του δράστη με τρίτους είτε χρήση εικονικών επιχειρήσεων.
Ενέργειες του θύματος και πορεία της υπόθεσης
Αμέσως μετά τη διαπίστωση των ύποπτων συναλλαγών, το θύμα κατέθεσε αίτημα αμφισβήτησης των συναλλαγών στην τράπεζα και κατήγγειλε την υπόθεση στην αρμόδια αστυνομική υπηρεσία, ζητώντας τη διερεύνηση της υπόθεσης.
Οι αρχές έχουν ξεκινήσει προανάκριση, προκειμένου να ταυτοποιηθεί ο δράστης ή οι δράστες και να διαπιστωθεί αν πρόκειται για μεμονωμένο περιστατικό ή για μέρος ευρύτερου κυκλώματος εξαπάτησης.
Τι πρέπει να προσέχουν οι πολίτες
Η υπόθεση έρχεται να υπενθυμίσει για ακόμα μία φορά τη σημασία της προσοχής στις τηλεφωνικές επικοινωνίες που αφορούν οικονομικά ζητήματα. Οι τράπεζες δεν ζητούν ποτέ τηλεφωνικά αριθμούς καρτών, CVV, κωδικούς e-banking ή άλλες ευαίσθητες πληροφορίες. Οποιοδήποτε τέτοιο αίτημα πρέπει να θεωρείται κόκκινη σημαία.
Σε περίπτωση αμφιβολίας, συνίσταται η άμεση επικοινωνία με την τράπεζα από τον επίσημο αριθμό της και η καταγγελία στις αρμόδιες αρχές.
Οι οικονομικές απάτες μέσω τηλεφώνου ή διαδικτύου παρουσιάζουν διαρκώς αυξανόμενη συχνότητα και πολυπλοκότητα. Η ενημέρωση και η επαγρύπνηση παραμένουν τα βασικά εργαλεία προστασίας των πολιτών.