Μείωση των εξετάσεων στα δημοτικά και τα γυμνάσια και αντικατάστασή τους από περιγραφική αξιολόγηση των μαθητών προανήγγειλε ο υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης.
Μιλώντας στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, ο Νίκος Φίλης σημείωσε πως το ελληνικό σχολείο στενάζει από τις εξετάσεις. «Οφείλουμε να αναζητήσουμε προγράμματα που θα δίνουν περισσότερο ωφέλιμο χρόνο, που είναι ο χρόνος της διδασκαλίας», τόνισε.
Σύμφωνα με την εφημερίδα «Τα Νέα», μια από τις προτάσεις που έχουν κατατεθεί στον Εθνικό Διάλογο προβλέπει την εισαγωγή εντύπου περιγραφικής αξιολόγησης στο οποίο οι επιδόσεις στα μαθήματα και οι δεξιότητες των μαθητών εκτιμώνται σε μια κλίμακα 5 διαβαθμίσεων, από το «πάρα πολύ» έως το «καθόλου».
Με αυτόν τον τρόπο θα αξιολογούνται προσοχή, κατανόηση, προφορική και γραπτή έκφραση, αναγνωστική ικανότητα, αλλά και υπευθυνότητα, συνεργατικότητα κ.λπ. Πρόκειται ουσιαστικά για τη δημιουργία του προφίλ του μαθητή, με στόχο μεταξύ άλλων να μην κόβεται εύκολα σε μικρές ηλικίες, καθώς όπως είπε ο Αντώνης Λιάκος «δεν θέλουμε να κόβεται ένα παιδί επειδή δεν μπορεί να περάσει δυο μαθήματα».
Για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, στις προτεινόμενες αλλαγές είναι και η μετάβαση σε ένα σύστημα εισαγωγής που θα περιλαμβάνει ελεύθερη πρόσβαση σε σχολές χαμηλής ζήτησης, έμφαση στην πρώτη επιλογή των υποψηφίων και συντελεστή «τοπικότητας», που θα ευνοεί υποψηφίους που ζητούν εισαγωγή σε σχολή του τόπου τους.
Επίσης, ο υπουργός Παιδείας προανήγγειλε τα κρατικά πτυχία γλωσσομαθείς και πληροφορικής, τα οποία θα δίνονται από το δημόσιο σχολείο. Στόχος, όπως είπε, είναι μεταξύ άλλων «να γλιτώσουν οι οικογένειες από την παραπαιδεία». Προανήγγειλε ακόμη πως από τον Σεπτέμβρη θα εφαρμοστεί το «νέο πρόγραμμα διδασκαλίας Θρησκευτικών».