Ειδήσεις

Σημείο αναφοράς για την παγκόσμια τουριστική οικονομία οι Κινέζοι ταξιδιώτες

Σημαντική πηγή τουριστών, τόσο για χώρες της Ασίας, όσο και για ευρωπαϊκές και αμερικανικές χώρες αποτελεί η Κίνα, με τους Κινέζους ταξιδιώτες να συνεισφέρουν στην άνοδο των τουριστικών στατιστικών πολλών χωρών. Η αύξηση των διαθέσιμων εισοδημάτων σε συνδυασμό με την άνοδο των γραμμών απευθείας πτήσεων, καθιστούν τους Κινέζους σημείο αναφοράς για την παγκόσμια τουριστική οικονομία.

Μάλιστα, οι Κινέζοι, ξοδεύοντας περισσότερα από 164,8 δισεκατομμύρια δολάρια, αριθμός ο οποίος αναμένεται να φθάσει τα 422 δισεκατομμύρια δολάρια μέχρι το 2020, αντιστοιχώντας στο ΑΕΠ ορισμένων ανεπτυγμένων χωρών, εκτόξευσαν τις ΗΠΑ από τη λίστα με τις κορυφαίες χώρες στα διεθνή ταξίδια.

Αυτός ο αριθμός θα αυξηθεί περαιτέρω, σύμφωνα με την Oxford Economics, όταν περισσότεροι από 61 εκατομμύρια Κινέζοι θα μπορούν να αντεπεξέλθουν οικονομικά σε ταξίδια στο εξωτερικό μέχρι το 2023. Κάποια ακόμη ενδιαφέροντα στοιχεία για τους Κινέζους ταξιδιώτες είναι τα εξής: Εννέα στους δέκα Κινέζους διαθέτουν τα μέσα κι ελπίζουν να ταξιδεύουν περισσότερο απ’ ότι 5 χρόνια πριν. Με βάση τα αποτελέσματα έκθεσης του UNWTO, οι τουριστικές δαπάνες της Κίνας σημείωσαν διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης για κάθε χρόνο μετά το 2004.

Ο τρόπος με τον οποίο ταξιδεύουν οι Κινέζοι έχει αλλάξει πολύ τα τελευταία χρόνια. Παλαιότερα ταξίδευαν σε ομάδες και χρησιμοποιούσαν σαν βασικό μέσο μεταφοράς το λεωφορείο, καθώς ήταν ο πιο εύκολος τρόπος για να πάρουν Visa. Αλλά αυτό το σενάριο έχει αλλάξει εντελώς τώρα, σύμφωνα με ένα κορυφαίο πρακτορείο μάρκετινγκ της Κίνας, με τους Κινέζους ταξιδιώτες πλέον να διακλαδίζονται με εντελώς διαφορετικό τρόπο.

Περισσότεροι από 70% Κινέζοι ταξιδιώτες που ταξιδεύουν διεθνώς σχεδιάζουν και ταξιδεύουν ανεξάρτητα, γεγονός που αποτελεί μεγάλη έκπληξη. Υπάρχει μια εντελώς νέα γενιά που αγαπά να ταξιδεύει και να εξερευνά τον κόσμο.

Αυτό έχει επίσης ως αποτέλεσμα μια νέα ταξιδιωτική συμπεριφορά: Ενώ παλαιότερα οι Κινέζοι ξόδευαν τον μεγαλύτερο χρόνο, καθώς και το μεγαλύτερο μέρος των χρημάτων τους κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού σε ψώνια, σήμερα ξοδεύουν τον περισσότερο χρόνο στο να εξερευνήσουν νέα μέρη στη χώρα που επισκέπτονται.

Σύμφωνα με ένα ταξιδιωτικό περιοδικό της Χαβάης, «η Χαβάη αρχίζει να γίνεται Κινέζικη Χαβάη τα τελευταία χρόνια, καθώς “πλημμυρίζει” από Κινέζους ταξιδιώτες, οι οποίο αγαπούν τον καθαρό αέρα, αγαπούν τις παραλίες και τη φήμη τους, εξαιτίας της οποίας, ακόμη και αν δεν ξέρουν πώς να παίζουν γκολφ, τους αρέσει να παίζουν. Ξοδεύουν κατά μέσο όρο 407 δολάρια την ημέρα, που είναι περισσότερα απ’ όσα ξοδεύουν ταξιδιώτες από οποιαδήποτε άλλη χώρα».

Υπάρχουν πολλοί λόγοι πίσω από αυτή την ξαφνική «άνθηση» των Κινέζων ταξιδιωτών, που δαπανούν εκατομμύρια για τα ταξίδια τους. Η Κίνα πρόκειται να φιλοξενήσει το 2022 τους χειμερινούς Ολυμπιακούς αγώνες, γι’ αυτό η κινεζική κυβέρνηση προσπαθεί να αναπτύξει το ενδιαφέρον και να ενθαρρύνει τους πολίτες της να συμμετάσχουν σε αθλήματα που πρόκειται να παιχτούν. Οι αμερικανικές και οι ευρωπαϊκές χώρες βλέπουν αυτό ως μια ευκαιρία να προσελκύσουν όλο και περισσότερους Κινέζους ταξιδιώτες στη χώρα τους, ενθαρρύνοντας τα τοπικά χειμερινά σπορ. Στο πλαίσιο αυτό, ο Καναδάς εκτελεί ακόμη μη απευθείας πτήσεις μεταξύ Πεκίνου και Κάλγκαρι για να προσελκύσει λάτρεις των σπορ.

Η υιοθέτηση των «Δυτικών» συνηθειών ταξιδιού

Στους Κινέζους αρέσει να εξερευνούν τη φύση. Τους αρέσει να ζουν όπως οι ντόπιοι και αυτό έδωσε κίνητρο στους τουριστικούς πράκτορες που εξειδικεύονται στον τουρισμό δραστηριοτήτων να αναπτύξουν μια πιο ώριμη ταξιδιωτική αγορά. Αυτό έχει επιφέρει μια «έκρηξη στην ταξιδιωτική βιομηχανία χωρών όπως η Ινδία και η Σρι Λάνκα».

Περισσότερο από το 49% των Κινέζων ταξιδιωτών έχουν υιοθετήσει το ταξίδι ως διαδικασία αυτοβελτίωσης και το 51% λέει ότι έχει αυξηθεί ως «κοινωνικό νόμισμα». Αυτό δείχνει σαφώς ότι χρησιμοποιούν το ταξίδι ως μέσο για να συνδέσουν και να ενισχύσουν τον συναισθηματικό δεσμό και μια διαδικασία για να εμπλουτίσουν τις εμπειρίες τους.

Ένας άλλος λόγος για την αύξηση των ταξιδιών είναι η διαθεσιμότητα νέων και καλύτερων σχεδίων και η πληροφόρηση, που έχει κάνει τους ανθρώπους να πιστεύουν ότι μπορούν να έχουν στη διάθεσή τους πολλές ταξιδιωτικές επιλογές.

Διαβάστε περισσότερα στο money-tourism.gr

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου