Τον Δεκέμβριο του 2021 είχε ανατεθεί σε εργολαβική εταιρεία της Ρόδου η υλοποίηση του αναπτυξιακού έργου «ΑΝΑΠΛΑΣΗ ΚΑΙ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ΑΚΑΝΤΙΑΣ ΩΣ ΤΗΝ ΝΕΑ ΜΑΡΙΝΑ ΡΟΔΟΥ» και όχι μόνο δεν έχει τελειώσει, παρά τις παρατάσεις, αλλά εξακολουθεί να είναι επικίνδυνο για τους οδηγούς και να δυσφημεί το νησί στους επισκέπτες του για δεύτερη συνεχή τουριστική χρονιά!
Περιττό δε να τονιστεί πως το διαβόητο έργο του ποδηλατόδρομου έξω από το λιμάνι της Ακαντιάς με τα σπασμένα κολωνάκια αποτελεί τον περίγελο του νησιού.
Το έργο «γεφύρι της Αρτας» για το οποίο κανένας δεν δείχνει να συγκινείται και δίνονται αρμοδίως δικαιολογίες που θέλουν τον ανάδοχο να «μην βρίσκει προσωπικό»!!! συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ) και από εθνικούς πόρους μέσω του ΠΔΕ, με επιλέξιμη δαπάνη 2.0000.000€, ενώ το υπόλοιπο ποσό για την υλοποίησή του θα χρηματοδοτηθεί από ιδίους πόρους του Δήμου.
Η μελέτη, προϋπολογισμού 4.000.000 ευρώ με Φ.Π.Α, αφορά στην ολοκλήρωση της περιμετρικής οδού, με τις απαραίτητες οδικές παρεμβάσεις (κόμβοι και χώροι στάθμευσης) και τις συμπληρώσεις των δικτύων πεζοδρόμων και ποδηλατοδρόμων και χώρων πρασίνου που θα βελτιώσουν σημαντικά την κυκλοφορία σε όλη την περιοχή παρέμβασης.
Η περιοχή παρέμβασης εκτείνεται από την είσοδο του εμπορικού λιμένα Ακαντιάς έως την σημερινή κεντρική είσοδο της Νέας Μαρίνας.
Συνοπτικά προβλέπονται τα παρακάτω:
Είσοδος –έξοδος Λιμάνι Ακαντιάς- Χώρος Σφαγείων
Στην είσοδο-έξοδο του λιμένα Ακαντιάς διαμορφώνεται κόμβος με τριγωνική νησίδα για ρύθμιση των κινήσεων από και προς τον λιμένα. Νότια του κτίσματος των Σφαγείων διαμορφώνεται χώρος στάθμευσης 45 θέσεων καθώς και χώροι πρασίνου. Ανατολικά του χώρου αυτού κατασκευάζονται πεζοδρόμια – ποδηλατόδρομος, ενώ δυτικά ανακατασκευάζονται τα υφιστάμενα πεζοδρόμια.
Μπροστά από το αποστακτήριο της ΕΜΕΡΥ διαμορφώνεται κοινόχρηστος χώρος πρασίνου με χώρο στάθμευσης 13 θέσεων.
Προβλέπεται η κατασκευή παραλιακού πεζοδρομίου-ποδηλατόδρομου, από το λιμάνι της Ακαντιάς έως την υφιστάμενη είσοδο της Νέας Μαρίνας, συνολικού μήκους περίπου 1.120,00m και συνολικού πλάτους 6,00m (πλάτος πεζοδρομίου 3,00m, πλάτος ποδηλατόδρομου 3,00m).
Σε όλο το μήκος του παραλιακού πεζοδρομίου φυτεύονται δέντρα σε απόσταση, έτσι ώστε ο πεζόδρομος – ποδηλατόδρομος να σκιάζεται επαρκώς σε όλο το μήκος της διαδρομής, βοηθώντας την πτώση της θερμοκρασίας στην περιοχή σε συνδυασμό με τη χρήση ψυχρού κυβόλιθου στα πεζοδρόμια.
Στο χώρο των πεζοδρομίων δημιουργούνται θέσεις ανάπαυσης με σκιά και καθιστικά, το δάπεδο των οποίων διακοσμείται με παραδοσιακά ροδίτικα βοτσαλωτά σχέδια. Νοτιοανατολικά του χώρου των Σφαγείων, διαμορφώνεται κοινόχρηστος χώρος πρασίνου για αναψυχή, με διάδρομο από κουρασανί για περπάτημα ή τρέξιμο.
Σε όλο το μήκος του πεζόδρομου – ποδηλατόδρομου τοποθετούνται κολώνες φωτισμού LED καθώς και φωτιστικά δαπέδου σε κάθε καθιστικό.
Ανάπλαση δυτικού πεζοδρομίου περιοχής καταστημάτων
Προβλέπεται η ανακατασκευή των υφιστάμενων πεζοδρομίων της οδού Αυστραλίας από το ύψος της εισόδου στο λιμάνι Ακαντιάς έως την συμβολή της με την οδό Μ. Βολονάκη. Τα πεζοδρόμια προβλέπεται να επιστρωθούν με ψυχρό κυβόλιθο, με λωρίδα πλάκας όδευσης τυφλών, διαμόρφωση εσοχών για την δημιουργία χώρων στάθμευσης και φύτευση δέντρων για σκίαση.
Κυκλικός κόμβος – οδικό δίκτυο
Στο ύψος της οδού Θ. Κολοκοτρώνη δημιουργείται κυκλοφοριακός κυκλικός κόμβος που αποσκοπεί στη βελτίωση της πρόσβασης των οχημάτων στο λιμάνι Ακαντιάς καθώς και στην Νέα Μαρίνα (Β’ φάση μελλοντική είσοδος). Νότια του κυκλικού κόμβου και μπροστά από τους παλιούς Αλευρόμυλους διαμορφώνεται κοινόχρηστος χώρος πρασίνου.
Η μελέτη προβλέπει τη σύνδεση του οδικού δημοτικού δικτύου στην περιοχή ΚΟΒΑ με την υφιστάμενη περιμετρική οδό.