Aυτοβούλως παρουσιάστηκε στις αρχές για να δώσει εξηγήσεις, στα πλαίσια της διενεργούμενης έρευνας για το πολυμελές κύκλωμα ηρωίνης, ένας 52χρονος εφοπλιστής, ο οποίος συμμετέχει σε πετρελαϊκή εταιρεία μαζί με Ροδίτη επιχειρηματία, πρώην ιδιοκτήτη περιφερειακής ΠΑΕ.
O 52χρονος, όπως ανέφερε το «Βήμα», εμφανίζεται ναυλωτής του πλοίου «Noor One», που μετέφερε την ηρωίνη από τον Περσικό Κόλπο.
Παράλληλα, εμφανίζεται να είναι και μέλος Επιμελητηρίου σε χώρα της πρώην Σοβιετικής Ένωσης, να είχε αποκτήσει διασυνδέσεις στο Ντουμπάι και – όπως προκύπτει από μαρτυρίες – να είχε προπληρώσει 100.000 ευρώ για τη ναύλωση του πλοίου με αναφερόμενο στόχο τη μεταφορά πετρελαίου στη Λιβύη.
Από τα στοιχεία που έχουν συγκεντρώσει αξιωματικοί της αμερικανικής υπηρεσίας Δίωξης Ναρκωτικών (DEA) και του Λιμενικού προκύπτει συμμετοχή στις συναλλαγές αυτού του πλοίου από τον ήδη προφυλακισμένο εφοπλιστή, Ευθύμιο Γιαννουσάκη, σύζυγο της Ροδίτισσας Τ. Σταματιάδη, αλλά και έναν συνεταίρο του στο Ντουμπάι, ο οποίος είχε πέσει θύμα «δολοφονικής ενέδρας» πριν από μερικούς μήνες στην παραλιακή λεωφόρο αλλά είχε κατορθώσει να διαφύγει.
Πληροφορίες της «δημοκρατικής» αναφέρουν συγκεκριμένα ότι ο 52χρονος κατέθεσε ότι είχε επαφές με τον Γιανουσάκη για τη ναύλωση πλοίων για τη μεταφορά πετρελαίου στις εγκαταστάσεις της εταιρείας του στην Πάτρα, ότι δεν είχαν άλλες σχέσεις στο παρελθόν και ότι αγνοούσε παντελώς ότι υπήρχε στο συγκεκριμένο πλοίο ηρωίνη. Κατέθεσε επιπλέον ότι ουδέποτε είχε ναυλωθεί πλοίο από τον Γιαννουσάκη στο παρελθόν.
Ο ίδιος φέρεται να έχει αναφέρει σε συνεργάτες του ότι «δεν έχω καμία σχέση με την ηρωίνη, ήθελα απλώς το καράβι στο Πέραμα για να αρχίσει τα ταξίδια από τη Λιβύη προς Ελλάδα και Αλβανία» και έχει στη διάθεσή του «σειρά mail και sms με τα οποία διαμαρτυρόταν γιατί το πλοίο καθυστερούσε να έλθει στην Ελλάδα ενώ μόλις το είδε κατάλαβε ότι ήταν σαπιοκάραβο».
Ο 52χρονος ναυλωτής του πλοίου υποστηρίζει ότι «έχω ηλεκτρονική -και όχι μόνο- αλληλογραφία όπου φαίνεται να διαμαρτύρομαι για μια βλάβη στην ηλεκτρογεννήτρια και στην άγκυρα που ακινητοποίησε το πλοίο με αποτέλεσμα να καθυστερήσει η άφιξή του στην Ελλάδα και η χρήση του στη Μεσόγειο…».
Σημειώνεται ότι η συγκεκριμένη εξέλιξη έχει θορυβήσει και τον Ροδίτη συνεταίρο του, που από σφάλμα εφέρετο σε δημοσιεύματα του αθηναϊκού τύπου και ηλεκτρονικών μέσων, να ήταν εκείνος που είχε ναυλώσει το πλοίο.
Ο Ροδίτης επιχειρηματίας κατέστησε σαφές στη «δ» ότι δεν είχε καμία σχέση και καμία γνώση των κινήσεων του συνεργάτη του για τη ναύλωση του συγκεκριμένου πλοίου ενώ τόνισε ότι και ο συνεταίρος του έχει «πέσει από τα σύννεφα».
Στο πλαίσιο των ερευνών εξετάζονται αναφορές και στοιχεία για «αποθήκη με τα κοτέτσια» στο Κορωπί, όπου βρέθηκαν προ διημέρου άλλα 987 κιλά ηρωίνης.
Παράλληλα, ερευνώνται στοιχεία και αναφορές για εμπλοκή και άλλων ναυτιλιακών παραγόντων και πλοιάρχων, που είχαν συναλλαγές σχετιζόμενες με το εν λόγω πλοίο και οι οποίοι φαίνεται να συμμετείχαν στην επονομαζόμενη «παρέα του Ντουμπάι».
Ορισμένοι από τους εμπλεκόμενους στην υπόθεση – σύμφωνα με τις ίδιες πηγές – είχαν έμμεση ή άμεση σχέση με τρεις ΠΑΕ, γεγονός για το οποίο επίσης διεξάγονται έρευνες.
Εν πάση περιπτώσει ο 52χρονος εφοπλιστής και ιδιοκτήτης πετρελαϊκής εταιρείας, φέρεται ως ο τελευταίος ναυλωτής του πλοίου, προκειμένου να μεταφέρει πετρέλαιο και πέλετ από την Αραβική Θάλασσα στα ελληνικά ύδατα για λογαριασμό της εταιρείας του.
Ο 52χρονος διέμενε κατά καιρούς σε πολυτελή ξενοδοχεία του Ντουμπάι όπου έχει την έδρα της η ναυτιλιακή εταιρεία του προφυλακισμένου εφοπλιστή, ψάχνοντας ο ίδιος για ασφαλείς και επικερδείς επενδύσεις στα Εμιράτα.
Όπως προκύπτει από τα έγγραφα, που έχουν στα χέρια τους οι αρχές, ο 52χρονος είχε ναυλώσει το πλοίο δίδοντας προκαταβολή 100.000 ευρώ στην σημερινή πλοιοκτήτρια εταιρεία της οποίας εκπρόσωπος φέρεται μια 53χρονη που συνελήφθη την Κυριακή.
Μάλιστα ο σύζυγος της 53χρονης, είναι στενός φίλος και κατά καιρούς συνεργάτης του Γιανουσάκη στα διάφορα επιχειρηματικά εγχειρήματά του, ενώ και ο 52χρονος εφοπλιστής επίσης φέρεται να διατηρεί στενή φιλική σχέση με τον άνδρα της 53χρονης.
Ένα πλοίο με 7 ονόματα
Όσο για το “NOOR ONE”, πρόκειται για πλοίο που άλλαζε συνεχώς ονόματα και εταιρείες. Συγκεκριμένα μέχρι πρότινος το πλοίο ονομάζονταν “ΚΥΘΝΟΣ” και το 2011 ήταν παροπλισμένο στην Ελευσίνα. Από εκεί απέπλευσε τον Ιούλιο του 2012 με την σημερινή του επωνυμία.
Η αρχική ονομασία του πλοίου, που ναυπηγήθηκε τη δεκαετία του 1960, ήταν “BELINDA” και ανήκε σε οφσόρ. Στη συνέχεια μετονομάστηκε σε “BALTIC SEA”, τη δεκαετία του 70′ σε “SUNDEX”, “AKORI” και “ ENVI II” τις δεκαετίες 80′ και 90′ και εσχάτως σε “NOOR ONE” !!!
Το “Βαθύ λαρύγγι”
Σε ό,τι αφορά στο “Βαθύ λαρύγγι” που αποκάλυψε στις Αρχές την υπόθεση, αρχικά είχε πλησιάσει συγκεκριμένο άτομο, που υπηρετεί στο Λιμενικό και άρχισε να του λέει πως γνωρίζει πρόσωπα και καταστάσεις για μεγάλο κύκλωμα μεταφοράς ηρωίνης, από το Ιράν στην Ελλάδα.
Ο λιμενικός κατάλαβε πως πρόκειται για κάτι πολύ σοβαρό και ενημέρωσε τους ανωτέρους του, καθώς ο πληροφοριοδότης ζητούσε αμοιβή και μάλιστα μεγάλη. Κάτι που όμως δεν προβλέπεται από την ελληνική νομοθεσία.
Η λύση δόθηκε από το εξωτερικό και συγκεκριμένα από την Αμερικανική DEA, η οποία διασταύρωσε την αρχική πληροφορία και τελικά δέχθηκε να εντάξει το μάρτυρα σε πρόγραμμα προστασίας και παράλληλα να αναλάβει την αμοιβή του.
Οι πληροφορίες αναφέρουν πως το “βαθύ λαρύγγι” γνώριζε τις πινακίδες, αλλά και το δρομολόγιο του μαύρου τζιπ μάρκας “Μερσεντές” το οποίο μετέφερε τα ναρκωτικά στην έπαυλη της Φιλοθέης και στην συνέχεια στην αποθήκη του Κορωπίου.
Ο άνθρωπος αυτός φέρεται να γνώριζε πολλά, όχι όμως την βίλα της Φιλοθέης, η οποία “βγήκε” από τις παρακολουθήσεις, που πραγματοποίησαν οι Λιμενικοί. Αντιθέτως φαίνεται να γνώριζε άριστα το τι γίνονταν στην αποθήκη του Κορωπίου και κυρίως για το πού βρίσκονταν αυτή.
Οι αξιωματικοί της αμερικανικής υπηρεσίας Δίωξης Ναρκωτικών (DEA) και του Λιμενικού έχουν συγκεντρώσει στοιχεία για το ό,τι συμμετοχή στις συναλλαγές αυτού του πλοίου είχε ο ήδη προφυλακισμένος εφοπλιστής Ευθύμιος Γιανουσάκης αλλά και ένας συνεταίρος του στο Ντουμπάι που είχε πέσει θύμα «δολοφονικής ενέδρας» πριν από μερικούς μήνες στην παραλιακή λεωφόρο αλλά είχε κατορθώσει να διαφύγει.
Επιπλέον ερευνώνται στοιχεία και αναφορές για εμπλοκή και άλλων ναυτιλιακών παραγόντων και πλοιάρχων όπως των Παντελή Κ., Γιώργου Μπουρ., Παναγιώτη Φ., που είχαν συναλλαγές σχετιζόμενες με το εν λόγω πλοίο και οι οποίοι φαίνεται να συμμετείχαν στην «παρέα του Ντουμπάι».
Κεντρικός στόχος των ερευνητών της υπόθεσης είναι, λοιπόν, η πλήρης διευκρίνιση του ιδιοκτησιακού καθεστώτος αλλά και των διαδικασιών ναύλωσης του δεξαμενόπλοιου «Νoor 1», σημαίας Τόνγκο, που βρισκόταν εδώ και καιρό στη θαλάσσια περιοχή της Ελευσίνας. Από την έρευνα των αξιωματούχων του Λιμενικού και της DEA διαπιστώθηκε ότι με αυτό έγινε η μεταφορά των δύο τόνων ηρωίνης στις δύο αποθήκες του Κορωπίου και στη Φιλοθέη, ποσότητα η οποία φορτώθηκε από τον Περσικό Κόλπο.
Βασικός κατηγορούμενος για τη μεταφορά της ηρωίνης θεωρείται μέχρι σήμερα ο 41χρονος εφοπλιστής Ευθύμιος Γιανουσάκης, ιδιοκτήτης της έπαυλης στη Φιλοθέη.
Όμως οι αρμόδιοι αξιωματούχοι έχουν ξετυλίξει το νήμα των «χειριστών» αυτού του δεξαμενόπλοιου έμφορτου με ναρκωτικά. Στην πρόσφατη επιχείρηση των αρχών ασφαλείας συνελήφθη η διαχειρίστρια του πλοίου, που είναι σύζυγος του επιχειρηματία Παντελή Καλ. Ο εν λόγω επιχειρηματίας φέρεται να είχε επαφές στο Ντουμπάι με τον Ευ. Γιανουσάκη και τον συνεταίρο του (εκείνου που πυροβολήθηκε στην παραλιακή).
Το «παρών» στην ίδια παρέα φέρεται να έδινε τον τελευταίο καιρό ο 52χρονος «εφοπλιστής» Βασίλης Κ., ο οποίος είναι αυτός που ναύλωσε το «Noor One» και εμφανιζόταν ως πρόεδρος πετρελαϊκής εταιρείας με εγκαταστάσεις στην Αχαΐα και στα Δωδεκάνησα και σχέσεις με επενδυτές σε χώρες της πρώην Σοβιετικής Ένωσης.
Ο 52χρονος, που φέρεται να είχε σειρά χρεών, έδινε συχνά το «παρών» τους τελευταίους μήνες στο Ντουμπάι, διέμενε στο γνωστό ξενοδοχείο Grosvenor House και επιχειρούσε να αποκτήσει επαφή με Ιρανούς «επιχειρηματίες» με τη βοήθεια του εμπόρου χρυσού Κώστα Κ., ο οποίος διέμενε στην ίδια τουριστική μονάδα, αλλά και των άλλων προαναφερόμενων επιχειρηματιών.
Επισήμως φαινόταν να εξετάζει μεταφορά καυσίμων στη Μέση Ανατολή, όμως τώρα οι αρμόδιοι αξιωματικοί ερευνούν το «ακριβές περιεχόμενο αυτών των επαφών του». Ο 52χρονος φέρεται να ναύλωσε το «Noor One» για τη μεταφορά πετρελαίου από τον Περσικό στη Λιβύη ή και αντιστρόφως, σε συμφωνία με ναυτιλιακή εταιρεία που έχει έδρα στην οδό Ζησιμοπούλου στη Γλυφάδα και τον εκπρόσωπό της Παναγιώτη Φ.
«ΔΕΝ ΕΧΩ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΟ ΦΟΡΤΙΟ ΤΗΣ ΗΡΩΙΝΗΣ»
«Δεν έχω απολύτως καμία σχέση με το φορτίο της ηρωίνης. Εγώ περίμενα το Noor-1 σε πετρελαϊκές εγκαταστάσεις στην Πάτρα και ξαφνικά μου είπαν ότι έπαθε βλάβη και κατευθύνεται στην Ελευσίνα. Η συμπεριφορά των υπευθύνων του πλοίου στο Ντουμπάι ήταν πραγματικά περίεργη. Είμαι στην διάθεση των αρχών να δώσω οποιαδήποτε εξήγηση».
Αυτό ανέφερε, μιλώντας στο «Βήμα» ο 52χρονος επιχειρηματίας Βασίλης Κ. που φέρεται να είχε «ναυλώσει» το πλοίο με το οποίο φέρεται να μεταφέρθηκαν περισσότεροι από δύο τόνοι ηρωίνης από τον Περσικό Κόλπο στην Αθήνα. Ο 52χρονος φέρεται να είχε προπληρώσει 100.000 δολάρια προκειμένου το Noor-1 να μετακινηθεί από ανοικτά του Ιράν στην Πάτρα όπου ο ίδιος είχε δεξαμενές καυσίμων. Στόχος του ήταν το δεξαμενόπλοιο να χρησιμοποιηθεί σε μεταφορά καυσίμων από Λιβύη προς Ελλάδα και πιθανόν σε Αλβανία με την οικονομική ενίσχυση δύο επιχειρηματιών ένας από τους οποίους έχει σχέσεις με ΠΑΕ της επαρχίας.
Οπως σημειώνει ο 52χρονος «τους τελευταίους μήνες ταξίδευα συχνά στο Ντουμπάι όπου ήλθα σε επαφή με τον -ήδη κατηγορούμενο- Ευθύμιο Γιαννουσάκη τον οποίο γνώριζα από την Ελλάδα και ο οποίος είχε δραστηριοποιηθεί στο εμπόριο καυσίμων με τα πλοία Grand Island, Αρίστος και άλλα και φαινόταν να έχει καθόλα νόμιμη δραστηριότητα. Εκεί γνώρισα και τον αρχικαπετάνιο Γιώργο Μ. μεγάλης εταιρείας για τροφοδοσία με καύσιμα και σε δεύτερη φάση τους ζήτησα ένα δεξαμενόπλοιο για δρομολόγια στην Μεσόγειο. Ο καπετάνιος Γιώργος Μ. και ο Γιαννουσάκης μου πρότειναν το Noor-1 και έδωσα την προκαταβολή για να έλθει στην Ελλάδα. Παρουσίαζε συνεχώς βλάβες και έστελνα SMS κι e-mail για να μάθω τι συμβαίνει.
Η συμπεριφορά τους μου φαινόταν περίεργη αλλά δεν καταλάβαινα τι συνέβαινε. Εκανε 45 ημέρες να έλθει στην Ελλάδα. Σε κάποια στιγμή ο καπετάνιος με ενημέρωσε ότι τελικά το πλοίο δεν θα έλθει στην Πάτρα αλλά θα πάει στην Ελευσίνα για επισκευές. Στις 7 Ιουνίου που έφθασε στον Σαρωνικό ανέβηκα να το επιθεωρήσω και είδα ότι είχε σοβαρά προβλήματα. Όμως δεν κατάλαβα οτιδήποτε για την ηρωίνη μέχρι την στιγμή που άρχισαν οι συλλήψεις. Εγώ ασχολιόμουν μόνο με ένα προβληματικό πλοίο και πώς θα περιορίσω την ζημιά. Εχω σειρά στοιχείων για να αποδείξω τους ισχυρισμούς μου».
Από την άλλη πλευρά ο 50χρονος έμπορος χρυσού Κώστας Κ. (σσ. είχε κατηγορηθεί το 2013 για παράνομη εξαγωγή χρυσού στην Γερμανία και για ύποπτες σχέσεις με ανταλλακτήρια συναλλάγματος) που εμφανίζεται να έδινε το παρών στο Ντουμπάι και να είχε συνεργασία με τον 52χρονο «ναυλωτή» του πλοίου, αρνείται και αυτός «κάθε συμμετοχή με την μεταφορά ηρωίνης αλλά και οποιαδήποτε συναλλαγή με τον κατηγορούμενο επιχειρηματία Ευθύμιο Γιαννουσάκη». Όπως αναφέρουν συνεργάτες του «η επιχειρηματική δραστηριότητα του εμπόρου χρυσού στο Ντουμπάι είναι αντιπρόσωπος Αγγλων επενδυτών στο εμπόριο καυσίμων. Κι αυτό λόγω των επαφών συγγενών του με το Ιράν».
Τέλος σύμφωνα με πληροφορίες στην δικογραφία της υπόθεσης περιέχονται έγγραφα και μαρτυρίες σύμφωνα με τις οποίες «ένας Ιρανός που εμφανίζεται σαν μέλος του πληρώματος του Noor-1 επιβιβάσθηκε στο πλοίο τις τελευταίες ώρες ή μετά τον ελλιμενισμό του προκειμένου να νομιμοποιηθεί η παρουσία του στην Ελλάδα ως εργαζόμενος στο εν λόγω πλοίο».