Η αύξηση της φορολογίας στους εφοπλιστές (tonnage tax) καθώς και η κατάργηση σειράς φοροαπαλλαγών περιλαμβάνεται, για πρώτη, φορά σε κείμενο των δανειστών. Πρόκειται για αίτημα των «θεσμών» από το 2011 το οποίο, όμως, είχε συναντήσει την αντίδραση της ελληνικής πλευράς. Εφοπλιστικοί κύκλοι επισημαίνουν πως μέσω της εθελοντικής συνεισφοράς την οποία είχαν συμφωνήσει με την προηγούμενη κυβέρνηση, ο tonnage tax είναι ήδη πολύ υψηλότερος στην Ελλάδα έναντι του μέσου όρου της Ευρώπης. Επιπλέον, η κατάργηση ορισμένων φοροαπαλλαγών απαιτεί συνταγματική αναθεώρηση.
Οι δανειστές επιμένουν και για την ιδιωτικοποίηση του ΑΔΜΗΕ και ζητούν να οριστεί συγκεκριμένη ημερομηνία κατάθεσης δεσμευτικών προσφορών, ενώ επαναλαμβάνουν το αίτημα για πώληση / παραχώρηση όλων των περιουσιακών στοιχείων που κατείχε το Ταμείο Ιδιωτικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ) στις 31 Δεκεμβρίου 2014. Ζητούν από τη διοίκηση του Ταμείου να παρουσιάσει σχέδιο αξιοποίησης όλων των περιουσιακών του στοιχείων το οποίο στη συνέχεια να εγκριθεί από το υπουργικό συμβούλιο. Οι δανειστές ζητούν να ολοκληρωθούν όλοι οι εν εξελίξει διαγωνισμοί και προχωρούν σε συγκεκριμένες αναφορές για περιφερειακά αεροδρόμια (ζητούν να ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός «με τους σημερινούς όρους» και να ανατεθεί στον πλειοδότη, το σχήμα υπό την γερμανική Fraport), την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, την Εγνατία Οδό, τους ΟΛΠ και ΟΛΘ ΟΛΘ και το Ελληνικό.
Στο ίδιο κείμενο των δανειστών αναφέρεται πως η κυβέρνηση και το ΤΑΙΠΕΔ πρέπει να ανακοινώσουν συγκεκριμένες ημερομηνία για την υποβολή δεσμευτικών προσφορών στους διαγωνισμούς πώλησης των ΟΛΠ και ΟΛΘ ΟΛΘ οι οποίες θα είναι πριν τις 15 Οκτωβρίου. Συγκεκριμένες ημερομηνίες ζητούνται και για πώληση ΤΡΑΙΝΟΣΕ και εταιρείας τροχαίου υλικού του ΟΣΕ (ROSCO). Επιμένουν επίσης στη μεταφορά στο ΤΑΙΠΕΔ του ποσοστού (10% μαζί με το ΙΚΑ) που κατέχει το δημόσιο στον ΟΤΕ ώστε στη συνέχεια να πωληθεί.
euro2day.gr