Συνεντεύξεις

Δημ. Κλαδογένης: Αναμένεται πτώση των βάσεων στις Πανελλαδικές εξετάσεις

Μέχρι τις 29 Ιουνίου αναμένεται να ανακοινωθούν οι βαθμολογίες των πανελλαδικών εξετάσεων και όπως δηλώνει σε συνέντευξή του προς τη «δ» ο πρόεδρος της Α’ ΕΛΜΕ Δωδεκανήσου, αναμένεται πτώση των βάσεων, κυρίως λόγω της αύξησης του αριθμού των εισακτέων σε κάποιες σχολές.
Ο κ. Κλαδογένης αναφέρεται στις παρεμβάσεις που έχουν πραγματοποιηθεί από τη δημοτική αρχή στα σχολεία του νησιού και σημειώνει ότι η συνέχεια όλης αυτής της στοχευμένης δράσης θα συμβάλει στην αναβάθμιση των σχολικών κτηριακών υποδομών.
Ακολουθεί η συνέντευξη του κ. Δημήτρη Κλαδογένη αναλυτικά:

• Κύριε Κλαδογένη πώς κύλησε η διαδικασία των πανελληνίων εξετάσεων στα Δωδεκάνησα; Πώς θα χαρακτηρίζατε το βαθμό δυσκολίας των θεμάτων;
Οι πανελλαδικές εξετάσεις στη Ρόδο σε όλα τα Δωδεκάνησα και σε όλα τα εξεταστικά κέντρα κύλησαν ομαλά. Δεν παρουσιάστηκαν προβλήματα. Τα θέματα έφθαναν πάντα στην ώρα τους και άμεσα διανέμονταν στους υποψήφιους μαθητές.
Στα περισσότερα μαθήματα, τόσο στα ΓΕΛ, όσο και στα ΕΠΑΛ, τα θέματα χαρακτηρίστηκαν βατά. Συγκεκριμένα, στα ΓΕΛ το θέμα της έκθεσης ήταν αναμενόμενο, ενώ και στα μαθηματικά, στη φυσική και στη χημεία, αλλά και στα μαθήματα της θεωρητικής κατεύθυνσης τα θέματα δεν έκρυβαν εκπλήξεις. Σύμφωνα με τα δεδομένα, εκτιμούμε ότι οι μαθητές θα πρέπει να έχουν γράψει καλά.
Παρόλα αυτά όμως από πηγές του υπουργείου, αναφέρεται ότι θα πέσουν οι βάσεις. Και οι βάσεις δεν θα διαμορφωθούν μόνο από τις επιδόσεις των μαθητών, αλλά και από την αύξηση του αριθμού των εισακτέων. Και επίσης δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι έχει αλλάξει η ελάχιστη βάση εισαγωγής σε κάποιες σχολές.
• Πότε αναμένεται να ανακοινωθούν οι βαθμολογίες των πανελλαδικών;
Τα περισσότερα μαθήματα έχουν καταχωρηθεί και το υπουργείο ανακοίνωσε ότι μέχρι τις 29 Ιουνίου θα έχουμε τα αποτελέσματα αναρτημένα στα σχολεία. Δεν αποκλείεται όμως να τα έχουμε και στις 28 Ιουνίου.
• Συχνά ασκείται κριτική στο σύστημα εισαγωγής στην ανώτερη και ανώτατη εκπαίδευση. Θα λέγατε ότι οι πανελλήνιες εξετάσεις αποτελούν ένα ξεπερασμένο μοντέλο που θα χρειαζόταν να αναθεωρηθεί;
Είναι μία διαχρονική συζήτηση αυτή. Και προφανώς θα μπορούσε να εκσυγχρονιστεί ο τρόπος εισαγωγής των μαθητών/τριών στην ανώτερη και ανώτατη εκπαίδευση. Αυτό που προέχει, η διαδικασία των πανελληνίων να είναι αποκομμένη από τη φοίτηση στο Λύκειο. Ο τρόπος με τον οποίο θα επιτυγχάνεται η είσοδος στα ΑΕΙ και ΤΕΙ, είναι ένα ανεξάντλητο ζήτημα. Υπάρχουν παραδείγματα από άλλες χώρες όπως η Γαλλία και η Μ. Βρετανία όπου αυτό έχει επιτευχθεί. Θα περιμένουμε πάντως να δούμε τι θα έχει να προτείνει η νέα κυβέρνηση και ο νέος υπουργός παιδείας για τον εκσυγχρονισμό των πανελλαδικών εξετάσεων.


• Εφαρμόστηκαν τα τελευταία χρόνια διάφορες καινοτομίες στο Λύκειο… Ποιο ήταν το αποτέλεσμά τους;
Στο Λύκειο έχουν γίνει πολλές αλλαγές. Έχει εισαχθεί λ.χ. ο θεσμός του ενδοσχολικού συντονιστή και μέντορα. Κάποια από αυτά τα μέτρα λειτούργησαν και κάποια άλλα όχι.
Εφαρμόστηκε επίσης η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και η αυταξιολόγηση της σχολικής μονάδας. Ωστόσο η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, με τον τρόπο που γίνεται, δημιουργεί μεγάλα προβλήματα. Οι νεοδιόριστοι εκπαιδευτικοί λχ ενώ πέρασαν τη διετία αναμένουν ακόμη την πράξη μονιμοποίησής τους επειδή δεν ολοκληρώθηκε η διαδικασία της αξιολόγησης. Ευελπιστούμε ότι αυτό σύντομα θα αλλάξει. Ελπίζουμε το υπουργείο και ο νέος υπουργός να δει το θέμα και να προχωρήσουμε σε διαφοροποίηση του τρόπου αξιολόγησης, ώστε να μην είναι τόσο σύνθετος με τόσο περίπλοκες και χρονοβόρες διαδικασίες.
Η αυταξιολόγηση των σχολικών μονάδων εφαρμόστηκε για τρίτη χρονιά χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα και πλέον είναι αντιληπτό ποιους σκοπούς εξυπηρετεί η διαδικασία και πώς μπορεί να συμβάλει στη βελτίωση της λειτουργίας της εκάστοτε σχολικής μονάδας.
• Σε τοπικό επίπεδο, έχουν γίνει βήματα για την συντήρηση των σχολείων; Πώς αξιολογείτε τις παρεμβάσεις που πραγματοποιεί η δημοτική αρχή;
Πρέπει να ομολογήσω ότι την τελευταία τριετία η δημοτική αρχή, ο δήμαρχος κ. Καμπουράκης, ο αντιδήμαρχος κ. Καρίκης και ο κ. Χριστοδούλου ως πρόεδρος της δευτεροβάθμιας σχολικής επιτροπής, έδωσαν βαρύτητα στις σχολικές μονάδες. Έχουν γίνει πολλές παρεμβάσεις και έχουν δημοπρατηθεί 11 νέες σχολικές μονάδες και δύο γυμναστήρια μέσω ΣΔΙΤ. Όπως μαθαίνουμε, θα ξεκινήσει η ανέγερσή τους στους επόμενους μήνες. Επιπλέον, είναι έτοιμο το νέο δημοτικό σχολείο Αρχαγγέλου στην περιοχή Λειβάδα το οποίο θα λειτουργήσει από την νέα σχολική χρονιά. Είναι ένα πολύ ωραίο και σύγχρονο σχολείο. Με τη λειτουργία του θα αποδεσμευθούν οι χώροι που κατελάμβανε από το γυμνάσιο και το λύκειο Αρχαγγέλου. Οι χώροι αυτοί θα χρησιμοποιηθούν για το ΕΠΑΛ Αρχαγγέλου που δεν θα χρειάζεται να δανείζεται πλέον χώρους από το Γυμνάσιο και το ΓΕΛ.
Πράγματι, η δημοτική αρχή έχει δώσει πολλά χρήματα για εργολαβίες για τα σχολεία όλων των βαθμίδων και τα αποτελέσματα είναι εμφανή. Και πρέπει να συνεχιστεί αυτή η προσπάθεια. Έγινε μία καλή αρχή και μόνο αν συνεχιστούν οι προσπάθειες, το επίπεδο των σχολικών μας κτηρίων, θα είναι πραγματικά υψηλό.
• Θα ήθελα να κλείσουμε με ένα σχόλιό σας για το επίδομα ενοικίου για τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς που …θέσπισε ο Δήμος Ρόδου, πρώτος σε όλη την Ελλάδα.
Έπειτα από πίεση που άσκησαν οι ΕΛΜΕ-ΣΕΠΕ εδώ και δύο χρόνια ο Δήμος Ρόδου πρωτοστάτησε δεσμεύοντας το ποσό των 150.000 ευρώ για επίδομα ενοικίου για τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς οι οποίοι αφήνουν τα σπίτια τους και στελεχώνουν τα σχολεία ανά την Ελλάδα, σε κάθε μικρονήσι. Η δημοτική αρχή Ρόδου δεσμεύθηκε ότι και του χρόνου θα προσφέρει την επιδότηση ενοικίου στους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς και ευελπιστούμε ότι το μέτρο θα ισχύσει και για τους νεοδιόριστους που τα πρώτα χρόνια δυσκολεύονται να καλύψουν τα έξοδα διαβίωσης. Ευχόμαστε δε το παράδειγμα του Δήμου Ρόδου να το ακολουθήσουν και άλλοι δήμοι.
Ο Δήμος της Χάλκης έχει ήδη εκδηλώσει ενδιαφέρον.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου