Ως απαράδεκτες χαρακτήρισε τις δομές προσχολικής αγωγής στη Ρόδο, ο μέχρι πρότινος προϊστάμενος της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δωδεκανήσου, Νίκος Ράπτης, αναφέροντας χαρακτηριστικά: «Έχω πει και στο παρελθόν ότι η προσχολική αγωγή δεν μας τιμά στο νησί μας. Τα κτήρια που φιλοξενούν τα μικρά παιδιά μας είναι απαράδεκτα. Αν κάνουμε μία βόλτα στα νηπιαγωγεία θα ντραπούμε όλοι και όλες. Δεν είναι σωστό να βρίσκονται σε αυτή την κατάσταση τα κτήρια».
Ο κ. Ράπτης τόνισε ότι από φέτος θα εφαρμοστεί στη Ρόδο η υποχρεωτική διετής προσχολική αγωγή και τόνισε ότι έπειτα από προσπάθειες βρέθηκαν 12 αίθουσες σε δημοτικά σχολεία της πόλης προκειμένου να καλυφθούν οι ανάγκες. Θα πρέπει όμως η απερχόμενη δημοτική αρχή να μεριμνήσει το συντομότερο δυνατό για τον εξοπλισμό των αιθουσών αυτών, έτσι ώστε με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς να είναι όλα έτοιμα για την υποδοχή των μαθητών.
«Οφείλω να καταθέσω ότι η διετής προσωπική εκπαίδευση προβλέπεται από το 1923. Η διάσταση της υποχρεωτικότητας νομοθετήθηκε πρόσφατα. Πέρυσι εξαιρέθηκε η Ρόδος από το μέτρο. Η τριμελής επιτροπή αποφάσισε να εφαρμοστεί από φέτος, η ένταξη της Ρόδου, θέλοντας με τον τρόπο αυτό να μπορέσει η όποια δημοτική αρχή να βάλει σε προτεραιότητα την προσχολική αγωγή. Ψήφισα υπέρ εγώ ως μέλος της επιτροπής και ο εκπρόσωπος του συλλόγου των εκπαιδευτικών, ενώ ψήφισε αρνητικά ο εκπρόσωπος του δήμου Ρόδου.
Βρέθηκαν αίθουσες για τις ανάγκες της διετούς υποχρεωτικής αγωγής σε δημοτικά σχολεία της Ρόδου. Θα πρέπει όμως η δημοτική αρχή να εξοπλίσει αυτές τις 12 αίθουσες που βρέθηκαν. Επαφίεται στη θέληση της παρούσας δημοτικής αρχής να κάνει αυτές τις αίθουσες λειτουργικές. Αυτή η εξοπλιστική διαδικασία πρέπει να ξεκινήσει άμεσα ώστε το Σεπτέμβριο να είναι όλα έτοιμα», είπε ο κ. Ράπτης.
Όπως έγραψε η «δ», πραγματοποιήθηκαν συνολικά 257 εγγραφές στα νηπιαγωγεία εκ των οποίων οι 195 στην πόλη της Ρόδου, οι 33 στην Ιαλυσό, οι 15 στ’ Αφάντου, οι πέντε στη Λάρδο, οι πέντε στο Γεννάδι και οι τέσσερις στην Παστίδα. Στα χωριά δεν φαίνεται να υπάρχει έλλειψη αιθουσών διδασκαλίας. Έντονο είναι όμως το πρόβλημα στην πόλη και προβλέπεται να τοποθετηθούν εννέα αίθουσες προκάτ. Ωστόσο αυτό προβλέπεται να πραγματοποιηθεί την επόμενη σχολική χρονιά λόγω των περίπλοκων γραφειοκρατικών διαδικασιών που απαιτούνται.
Σημειώνεται ότι ο κ. Ράπτης έχει ενταχθεί στο διδακτικό προσωπικό του Πανεπιστημίου Αιγαίου. «Με υπουργική απόφαση έχω ενταχθεί στο διδακτικό προσωπικό στο τμήμα επιστημών προσχολικής αγωγής και εκπαιδευτικού σχεδιασμού του πανεπιστημίου Αιγαίου. Με αγκάλιασαν οι άνθρωποι στο τμήμα και με βοήθησαν στο διάβα», δήλωσε για την νέα του θέση.
https://www.dimokratiki.gr/25-07-2019/aparadektes-oi-synthikes-poy-epikratoyn-sta-nipiagogeia/
Σχολιασμός Άρθρου
Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.
Σχολιασμός άρθρου
Υπενθύμιση:
Για την μερική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του παρακάτω παρεχόμενου συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο της Δημοκρατικής.
Η πλειοψηφία των αιθουσών που παραχωρούνται είναι σε δημοτικά τα οποία ήδη συνυπάρχουν αρμονικά με τα νηπιαγωγεία (συστεγαζόμενα). Σε αυτά δεν έχουν παρατηρηθεί τα προβλήματα, τα οποία αναφέρετε. Επίσης σας ενημερώνω ότι στα νηπιαγωγεία τα προνήπια δεν είναι σε τμήμα αμιγως προνηπίων, αλλά μαζί με νήπια, δηλαδή τετράχρονα μαζί με πεντάχρονα και αυτό έχει πολλαπλά οφέλη και για τις δυο ηλικίες. Mε τη δίχρονη προσχολική προετοιμάζονται καλυτερα τα παιδιά για την επόμενη βαθμίδα και επίσης αντιμετωπίζονται καλύτερα μαθησιακές δυσκολίες που εντοπίζονται νωρίς (πρώιμη παρέμβαση).
Απαραδεκτες, λετε, οι συνθηκες, κ. Ραπτη, και ομως ψηφισατε 195 παιδια να μαθητευσουν σε αυτες τις απαραδεκτες συνθηκες. Η ψηφος του εκπροσωπου των εκπαιδευτικων ηταν η αναμενομενη, καθως περισσοτερα παιδια σημαινει περισσοτεροι εκπαιδετικοι, και προφανως αυτο ηταν το ζητουμενο για αυτον. Αλλα για εσας το κριτηριο θα επρεπε να ηταν το βελτιστο για τα παιδια. Καποια απο τα οποια θα βρεθουν σε αιθουσες και χωρους κοντινων δημοτικων, να συνυπαρχουν με εξαχρονα εως δωδεκαχρονα, οταν αυτα τα νηπια θα ειναι μολις τεσσαρων. Ισως χρειαστει να μοιραστουν τον ιδιο χωρο παιχνιδιου, και σιγουρα να μιμιθουν προτυπα συμπεριφορας δωδεκαχρονων με οτι αυτο συνεπαγεται.
Με ολο το σεβασμο λοιπον κ. Ραπτη, ως γονεας τετραχρονης, η αποψη μου ειναι πως πρωτα ετοιμαζουμε το πλαισιο, οργανωνουμε τις δομες και μετα εισαγουμε τα νηπια στους χωρους αυτους. Αν οχι, τα αφηνουμε εναν χρονο ακομα στους παιδικους σταθμους με παιδια της ιδιας ηλικιας.