Το ενδεχόμενο να γίνει το λιμάνι της Ρόδου είσοδος για την κρουαζιέρα (Inter-Porting που σημαίνει την δυνατότητα μερικής εκκίνησης της κρουαζιέρας και από το νησί της Ρόδου σε παραπάνω από μία εταιρείες) θα εξετάσει στο αμέσως προσεχές διάστημα το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο με το Δήμο Ρόδου.
Αυτό δήλωσε στην «δημοκρατική» ο διευθύνων σύμβουλος της Five Senses Consulting, σύμβουλος Κρουαζιέρας στο Υπουργείο Τουρισμού Ελλάδας και σύμβουλος Ανάπτυξης Κρουαζιέρας για το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Νότιας Δωδεκανήσου (και ειδικά για τη Ρόδο) κ. Ιωάννης Μπρας, υπογραμμίζοντας το γεγονός πως τα μηνύματα είναι πλέον ενθαρρυντικά, τόσο για την φετινή χρονιά όσο και για το 2022.
«Η σεζόν εξελίσσεται όπως περιμέναμε. Θα έλεγα ότι εξελίσσεται ‘ομαλά’ από την άποψη ότι δεν καταγράφονται προβλήματα στην εφαρμογή των αυστηρών πρωτοκόλλων ενώ ο αριθμός των κρουσμάτων που εντοπίζονται, είναι ελάχιστα και διαπιστώνονται με τις διαδικασίες που ακολουθούνται στα λιμάνια εκκίνησης με τα τεστ κ.λπ. Όταν εντοπιστεί κάποιος θετικός στον κορωνοϊό, απομονώνεται άμεσα και το πλοίο συνεχίζει το ταξίδι του. Επιπλέον, οι περισσότερες εταιρείες κρουαζιέρας ακολουθούν το λεγόμενο ‘Green FreeFlow’ δηλαδή επιτρέπουν στους επιβάτες να βγαίνουν έξω από το πλοίο, να κάνουν εκδρομές και αγορές οπότε είναι ένας παράγοντας που επηρεάζει θετικά τόσο την τουριστική κίνηση, όσο και την τοπική αγορά.
Να σημειώσουμε ότι οι πληρότητες συνεχίζουν να είναι μειωμένες λόγω των αυστηρών πρωτοκόλλων και των κανόνων που εφαρμόζονται. Κι εδώ όμως, έχουμε καλά νέα αφού καταγράφεται μια αυξητική τάση και γιατί έχουμε ήδη περάσει από το 35-50% της πληρότητας ενός κρουαζιερόπλοιου (όταν έγινε η επανεκκίνηση της κρουαζιέρας) στο 60-65%».
ΘΕΤΙΚΑ ΤΑ ΜΗΝΥΜΑΤΑ – ΤΟ INTERPORTING
Τα… χαμόγελα αισιοδοξίας επανήλθαν πάντως στον κλάδο της κρουαζιέρας, καθώς τα μηνύματα που έρχονται για τις προσεγγίσεις στα λιμάνια της χώρας μας, είναι ήδη ενθαρρυντικά: «Τα μηνύματα τα οποία λαμβάνουμε για το 2022 αλλά και τις επόμενες χρονιές είναι πολύ θετικά όχι μόνον σε ποσοτικά αλλά και σε ποιοτικά χαρακτηριστικά. Δηλαδή, η προσπάθεια που έχει γίνει από την ελληνική κυβέρνηση και από το υπουργείο Τουρισμού, μπορούμε να πούμε ότι ‘έπιασε τόπο’ σε σχέση με την ζήτηση που καταγράφει η Ελλάδα. Παράδειγμα είναι η ζήτηση που καταγράφεται από την Αμερική λόγω των αυξημένων πτήσεων που υπάρχουν και συνδέουν την Αθήνα με πολλές μεγάλες πόλεις των ΗΠΑ με συνέπεια να υπάρχει ενδιαφέρον. Επιπλέον, γίνεται μια προσπάθεια τόσο κεντρικά όσο και τοπικά για την Ρόδο, προκειμένου να επεκταθεί η σεζόν. Δεν σας κρύβω ότι τόσο με το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο όσο και με τον Δήμο Ρόδου, θα συζητήσουμε στο αμέσως προσεχές διάστημα το ενδεχόμενο να επανέλθει το Inter-Porting στη Ρόδο. Αυτό σημαίνει την δυνατότητα μερικής εκκίνησης της κρουαζιέρας και από το νησί της Ρόδου σε παραπάνω από μία εταιρείες. Είναι κάτι που θέλει καλή προετοιμασία και σχεδιασμό. Υπάρχουν οι προϋποθέσεις και δεν σας κρύβω πως αρκετές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην κρουαζιέρα, ενδιαφέρονται γι αυτό. Δηλαδή οι πελάτες που έρχονται στην Ελλάδα, αντί να μπαίνουν μόνον από το λιμάνι του Πειραιά να μπορούν μέσω των πτήσεων από την Ευρώπη να έρθουν στη Ρόδο και να γίνεται μια ‘μερική εκκίνηση’ για εκδρομές με κρουαζιερόπλοια και από τη Ρόδο. Αυτό, είναι μια προσωπική επιθυμία του ιδίου του δημάρχου της Ρόδου κ. Αντώνη Καμπουράκη αλλά προϋποθέτει καλή προετοιμασία σε υποδομές και συνεργασία με όλους τους φορείς διότι αυτό θα φέρει πρόσθετα χαρακτηριστικά στο νησί ως προορισμό αλλά και στο λιμάνι –αφού θα μένουν περισσότερο», όπως είπε.
Απαντώντας σε ερώτηση σχετικά με την εφαρμογή των πρωτοκόλλων στα κρουαζιερόπλοια για τον κορωνοϊό τόνισε πως ακολουθούνται ευλαβικά με αποτέλεσμα, το ταξίδι με κρουαζιερόπλοιο να είναι απολύτως ασφαλές. Μάλιστα υπάρχουν και πολλές εταιρείες που δέχονται μόνον εμβολιασμένους επιβάτες.
«Δεν έχουμε να φοβηθούμε τίποτε από την κρουαζιέρα! Είναι ο διαφημιστής της χώρας μας αυτή την περίοδο ενώ ανοίγει προοπτικές σε αγορές που μέχρι πρότινος δεν ήταν τόσο ενεργές όπως οι ΗΠΑ. Οι Αμερικανοί που ταξιδεύουν με κρουαζιερόπλοιο, κατά ένα μεγάλο ποσοστό, θα επιστρέψουν για να επισκεφθούν την Ελλάδα, ατομικά. Για εμάς, είναι οι βάσεις που χτίζουμε για τα επόμενα χρόνια. Να βλέπουμε το δάσος και όχι το δέντρο αυτή την στιγμή.
Άλλωστε αποτελεί και επιθυμία της δημοτικής αρχής Ρόδου να τεθούν τώρα οι βάσεις για τα επόμενα χρόνια (με χρονοδιάγραμμα έως και το 2024) τόσο για να αυξηθούν οι προσεγγίσεις όσο και για να ενισχυθεί η τοπική οικονομία. Οι προτάσεις θα τεθούν για διαβούλευση με όλους τους τοπικούς φορείς και θα εξεταστούν για να γίνει ένα ολοκληρωμένο σχέδιο με βάθος χρόνου» τόνισε ο κ. Μπρας.
Ερωτηθείς τέλος σχετικά με το σύστημα «Bubble» (φούσκα) με το οποίο ξεκίνησαν οι κρουαζιέρες και αν θα συνεχιστεί, ο κ. Μπρας απάντησε πως μόνον τα πλοία με ιταλική σημαία ακολουθούν αυτό το σύστημα: «Αυτή την περίοδο είναι σε εξέλιξη οι συζητήσεις από τις ιταλικές αρχές να δώσουν πρόσθετα δικαιώματα στους εμβολιασμένους ώστε ακόμη και στα πλοία που συνεχίζουν με το σύστημα Bubble να έχουν το δικαίωμα να βγαίνουν από τα πλοία. Είμαι αισιόδοξος για την έκβαση της φετινής τουριστικής σεζόν και μπορούμε να πούμε ότι καταγράφονται αυξητικές τάσεις και μετά τον Αύγουστο.
Προς το παρόν δεν μπορούμε να πούμε με απόλυτα νούμερα πώς θα είναι η κίνηση αλλά τουλάχιστον έγινε μια καλή αρχή και εξελίσσεται ομαλά. Θεωρώ πάντως πως η Ρόδος θα πρωταγωνιστήσει στην όλη προσπάθεια για την επανεκκίνηση της κρουαζιέρας από φέτος», κατέληξε.