Επισήμως, οι οικονομικές σχέσεις δεν βρίσκονται στο επίκεντρο της επίσκεψης του Φ. Ολάντ στην Αθήνα, καθώς η γαλλική αντιπροσωπεία δίνει ιδιαίτερη έμφαμση στον πολιτιστικό και πολιτικό χαρακτήρα της επίσκεψης. Οι επικεφαλής επιχειρήσεων ωστόσο που βρέθηκαν στην αποστολή του γάλλου επιδιώκουν -όπως λένε- να κερδίσουν το χαμένο έδαφος στην Ελλάδα, αναφέρει η γαλλική εφημερίδα Liberation.
«Πιστεύουμε ότι είναι καιρός να κερδίσουμε το χαμένο έδαφος» στην Ελλάδα αναφέρει ο Eric Chebali, διευθυντής της Suez Enviroment, μιας εταιρεία που ασχολείται με τη διαχείριση των υδάτων. Η εταιρεία έχει βλέψεις για επενδύσεις στη στη Θεσσαλονίκη και περιμένει την επίσημη έναρξη των προσφορών. Ωστόσο κάτι τέτοιο δεν μπορεί να γίνει με απευθείας ιδιωτικοποίηση αφού το ΣτΕ το έχει απαγορεύσει. Θα μπορούσε ωστόσο να γίνει με συνεργασία ιδιωτικού-δημόσιου τομέα, αναφέρει η Liberation.
Mια άλλη εταιρεία, η Bic, δεν εγκατέλειψε την Ελλάδα ακόμη και όταν η κρίση έφτασε στο απόγειό της. Ο γενικός διευθυντής της, Τομά Μπρετέ, σημειώνει πως η Ελλάδα είναι μια δημοκρατία, επομένως δεν υπάρχουν ανησυχίες για τη σταθερότητά της. Πρόσθεσε, δε, πως η εταιρεία του έχει σχέδια επέκτασης και περαιτέρω επενδύσεων στη χώρα μας.
Ο Πολ-Αλεξίς Μπουκέ της Vinci αναφέρει πως το μοντέλο έχει αποδείξει την ανθεκτικότητά του. Ο Φιλίπ Ντελέρ, της Alstrom International, επιθυμεί όπως και η Siemens να μπει στο παιχνίδι των σιδηροδρόμων και στη Γραμμή 4 του Μετρό. Η Vinci ενδιαφέρεται για τις υποδομές και τις κατασκευές στο Αεροδρόμιο του Καστελλίου στην Κρήτη και τα διόδια.
Όπως αναφέρει η Liberation, o Ολάντ θα προσπαθήσει να ασκήσει πιέσεις στις Βρυξέλλες για τη χρηματοδότηση της εθνικής οδού Κορίνθου-Πατρών. Ποιος θέλει να ολοκληρώσει το έργο; Η Vinci!