Οι γονείς που επιλέγουν ιδιωτικά σχολεία για τα παιδιά τους όμως αδυνατούν να πληρώσουν τον ΦΠΑ μπορούν πάντα να στείλουν το παιδί τους σε δημόσιο σχολείο και να πιέσουν το κράτος να το βελτιώσει, δηλώνει ο Νίκος Φίλης, εν μέσω της πολιτικής θύελλας που έχουν προκαλέσει σχόλιά του με τα οποία παρομοιάζει την φορολόγηση των διδάκτρων με “πενταροδεκάρες”, που θα αγγίξουν μόνο τα ανώτερα εισοδήματα, αναφέρει το skai.gr.
Σε συνέντευξη που παραχώρησε στην “Καθημερινή της Κυριακής”, ο υπουργός Παιδείας απορρίπτει κάθετα τις κατηγορίες της αντιπολίτευσης για “ταξικό φθόνο”, κάνοντας λόγο για επιθέσεις που “δεν αντέχουν σε διάλογο”. Ταυτόχρονα όμως, τονίζει ότι η απόφαση μιας οικογένειας να στείλει το παιδί της σε ιδιωτικό σχολείο “προϋποθέτει ότι είναι εύπορη”, και συνεπώς “αναλαμβάνει την ευθύνη” της επιλογής της.
“Συνεπώς, δεν πρόκειται για υπερφορολόγηση των λαϊκών τάξεων ούτε των μικρομεσαίων”, σημειώνει ο κ. Φίλης, προσθέτοντας ότι “όποιος δεν μπορεί να πληρώσει ΦΠΑ, περί τα 700 ευρώ τον χρόνο, να στείλει το παιδί του στο δημόσιο σχολείο και να πιέσει την πολιτεία να το βελτιώσει”.
Πάντως, ο υπουργός φαίνεται να μην αποκλείει και το ενδεχόμενο απόσυρσης του φόρου στο μέλλον, σχολιάζοντας πως “κανένας φόρος δεν είναι μόνιμος”.
Ο υπουργός καλεί τους πολίτες να εμπιστευτούν τη δημόσια εκπαίδευση και στο πλαίσιο αυτό προαναγγέλλει σειρά φιλόδοξων παρεμβάσεων για τη μείωση της σχολικής ύλης, τη βελτίωση των βιβλίων και την αναβάθμιση της διδασκαλίας ξένων γλωσσών, με τη δημιουργία ενός δομημένου συστήματος που θα καταλήγει σε ένα “κρατικό Lower” για την πιστοποίηση γλωσσομάθειας.
Υπάρχει μια “νεοφιλελεύθερη ρητορική” που απαξιώνει κάθε τι δημόσιο και δίνει υπέρμετρη αξία σε κάθε τη ιδιωτικό, συνεχίζει ο κ. Φίλης, κα επισημαίνει ότι τα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια λειτουργούν επίσης ως “μηχανισμοί ιδιαίτερης κοινωνικής ανόδου και απόκτησης γνωριμιών”, αλλά και ως μια βολική λύση για εργαζόμενους γονείς που δεν μπορούν να αφιερώσουν πολύ χρόνο στα παιδιά τους.
Ερωτηθείς πώς μπορούν οι γονείς να εμπιστευτούν ένα δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα όταν κάθε φθινόπωρο υπάρχουν ελλείψεις καθηγητών και δασκάλων και δεν υπάρχει δυνατότητα ολοήμερου προγράμματος, ο κ. Φίλης απαντά πως – παρά τη σημασία που έχει η ύπαρξη πόρων – “πολλά μπορούν να γίνουν χωρίς χρήματα” με “καθοριστικό” ρόλο να ανήκει στον εκπαιδευτικό.
Αναφερόμενος τέλος στο μάθημα των Θρησκευτικών, με αφορμή το οποίο υπήρξε μια ελαφρά αντιπαράθεση με την Εκκλησία τον Σεπτέμβριο, ο υπουργός Παιδείας αποσαφηνίζει ότι θα γίνει συζήτηση με όλους αλλά οι τελικές αποφάσεις ανήκουν στο υπουργείο.
Εξηγεί πως επιθυμία του είναι η μετατροπή των Θρησκευτικών σε ένα “μάθημα γνώσης των θρησκειών”, με βάρος να δίνεται στο “πολιτισμικό κλίμα της Ορθοδοξίας”.
skai.gr