Ειδήσεις

Στο “περίμενε” 19 μήνες οι τουριστικές ΜΜΕ

Ήταν στις 29 Μαρτίου του 2016 όταν ξεκινούσε η περίοδος υποβολής των αιτήσεων των επενδυτικών σχεδίων για την ένταξή τους στη Δράση “Ενίσχυση Τουριστικών ΜΜΕ για τον εκσυγχρονισμό τους και την ποιοτική αναβάθμιση των παρεχομένων υπηρεσιών”. Κοντά 19 μήνες μετά από την έναρξη υποβολής των αιτήσεων ένταξης στη δράση τα χρήματα δεν έχουν πέσει στην αγορά.

Αντιθέτως πριν από λίγες ημέρες ανακοινώθηκε η έκτη τροποποίηση της Πρόσκλησης και η αύξηση του προϋπολογισμού δημόσιας δαπάνης της Δράσης από τα 90 εκατ. ευρώ στα 110 εκατ. ευρώ. Η Δράση όταν είχε ανακοινωθεί στις 11 Φεβρουαρίου του 2016 είχε “κουμπαρά” 70 εκατ. ευρώ.

Στη συγκεκριμένη δράση, η οποία εντάσσεται στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα “Ανταγωνιστικότητα, Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία (ΕΠΑνΕΚ)” του ΕΣΠΑ 2014 – 2020, έχουν υπαχθεί περί τα 1.500 επενδυτικά σχέδια του τουριστικού τομέα δηλαδή 1.000 λιγότερα από αυτά που αιτήθηκαν ένταξης. Ωστόσο μέχρι στιγμής ουδείς έχει λάβει χρήματα, ενώ αδιευκρίνιστο παραμένει πότε αυτά τα κονδύλια θα πέσουν στην αγορά.

Σε ό,τι αφορά την κατανομή της δημόσιας δαπάνης, μετά και την αύξηση αυτής κατά 20 εκατ. ευρώ, τα 83.430.000 ευρώ θα κατευθυνθούν στα καταλύματα, εκ των οποίων τα 12,562 εκατ. ευρώ θα διατεθούν σε νέες επιχειρήσεις και τα 70,868 εκατ. ευρώ σε υφιστάμενες με τουλάχιστον δυο πλήρεις δωδεκάμηνες διαχειριστικές χρήσεις (2014 και 2015) με δυνατότητα περιορισμένης ανακατανομής στις επιμέρους κατηγορίες.

Στις λοιπές τουριστικές επιχειρήσεις θα διατεθούν 26,570 εκατ. ευρώ, από τα οποία τα 6.366.400 ευρώ αφορούν σε νέες επιχειρήσεις και τα 20.203.600 ευρώ αφορούν σε υφιστάμενες με τουλάχιστον δυο πλήρεις δωδεκάμηνες διαχειριστικές χρήσεις (2014 και 2015) με αντίστοιχη δυνατότητα περιορισμένης ανακατανομής στις επιμέρους κατηγορίες.

Σημειώνεται ότι μέσω της συγκεκριμένης δράσης επιδοτούνται επενδυτικά σχέδια συνολικού προϋπολογισμού από 15.000 ευρώ έως 150.000 ευρώ. Η χρηματοδότηση καλύπτει το 40% των επιλέξιμών δαπανών και προσαυξάνεται κατά 10%, φτάνοντας στο 50% στην περίπτωση πρόσληψης νέου προσωπικού.

Επιλέξιμες ήταν οι επιχειρήσεις που είχαν συσταθεί μέχρι την 31/12/2015, και απασχολούσαν κατά μέσο όρο τουλάχιστον μισή (0,5) ΕΜΕ μισθωτής εργασίας.

Μεταξύ των επιλέξιμων δαπανών είναι η προβολή – προώθηση, λογισμικά και Υπηρεσίες Λογισμικού, μεταφορικά μέσα, παρακολούθηση υλοποίησης του Επενδυτικού Σχεδίου, μελέτες / έρευνες αγοράς και μισθολογικό κόστος εργαζόμενων.

capital.gr

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου