Η έρευνα της Palmos Analysis του Οκτωβρίου έρχεται να επιβεβαιώσει το κλίμα αβεβαιότητας και ανησυχίας στην κοινωνία, που βλέπει τον χειμώνα ως εφιαλτική προοπτική.
Η πλειονότητα των πολιτών φαίνεται να διαφωνούν ότι δεν υπάρχει στην Ελλάδα αξιοσημείωτη αύξηση των τιμών σε καταναλωτικά αγαθά, καθώς το κύμα ακρίβειας στην ενέργεια και στα καύσιμα έχει συμπαρασύρει σχεδόν το σύνολο των προϊόντων, με το λεγόμενο «καλάθι της νοικοκυράς» να γίνεται δυσβάσταχτο κάθε μέρα που περνάει.
Όπως προκύπτει από τις απαντήσεις των ερωτηθέντων, σχεδόν το σύνολο καταγράφει τις αυξήσεις σε καταναλωτικά προϊόντα και στις υπηρεσίες. Συγκεκριμένα, το 63% βλέπει μεγάλη αύξηση, το 29% μικρή αύξηση, ενώ μόλις ένα 7% δεν έχει αντιληφθεί αύξηση.
Ως εκ τούτου, μεγάλο ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι η ακρίβεια αναδεικνύεται ως το νούμερο ένα πρόβλημα για την κοινωνία. Το 30% κατατάσσει την ακρίβεια στην πρώτη θέση των προβλημάτων που αντιμετωπίζει η χώρα, ενώ σχεδόν στο ίδιο ποσοστό τη δεύτερη και την τρίτη θέση καταλαμβάνουν οι χαμηλοί μισθοί, οι συνθήκες εργασίας και η ανεργία. Τρία ευρήματα που δεν μπορούν παρά να «διαβαστούν» ως πακέτο.
Υπό αυτό το πρίσμα, μπορεί εύκολα να ερμηνευτεί το ότι κυρίαρχα συναισθήματα στους πολίτες είναι η ανασφάλεια, το άγχος και η ανησυχία, με σχεδόν ίδιο ποσοστό, γύρω στο 25%.
Κυβερνητική αναποτελεσματικότητα
Βέβαια, το πιο χαρακτηριστικό εύρημα είναι η αναποτελεσματικότητα και η ανεπάρκεια της κυβέρνησης να ανταποκριθεί στην ακρίβεια, που, αναμφίβολα, συνιστά το πρώτο και κυρίαρχο ζήτημα για την κοινωνική πλειοψηφία. Με ένα συντριπτικό 67%, οι ερωτηθέντες στην έρευνα της Palmos Analysis απαντούν ότι τα μέτρα που ανακοίνωσε η κυβέρνηση για την καταπολέμηση της ακρίβειας είναι ανεπαρκή και αναποτελεσματικά. Μόλις το 15% τα θεωρεί επαρκή και αποτελεσματικά.
Ανεπάρκεια καταλογίζουν στην κυβέρνηση του Κ. Μητσοτάκη όχι μόνο ψηφοφόροι των κομμάτων της αντιπολίτευσης, αλλά και μεγάλο ποσοστό της εκλογικής βάσης της Ν.Δ.