Με απόφαση της Διαχειριστικής Αρχής εκφράστηκε θετική γνώμη επί του νέου αιτήματος που υπέβαλε στον Δήμο Ρόδου για χορήγηση νέας παράτασης για την ολοκλήρωση του αναπτυξιακού έργου «ΑΝΑΠΛΑΣΗ ΚΑΙ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ΑΚΑΝΤΙΑΣ ΩΣ ΤΗΝ ΝΕΑ ΜΑΡΙΝΑ ΡΟΔΟΥ», η ανάδοχος εταιρεία.
Θυμίζουμε ότι το έργο είχε επισκεφθεί μάλιστα ο δήμαρχος Ρόδου κ. Αλέξανδρος Κολιάδης με την ανάληψη των καθηκόντων του, ανακοινώνοντας ότι χάριν των πρωτοβουλιών που αναλαμβάνει θα ολοκληρωθεί τον… Σεπτέμβριο του 2024 αν και την 19η Δεκεμβρίου 2023 σε τακτική συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου του Δήμου Ρόδου αποφασίστηκε με την θετική ψήφο του η παράταση της συγκεκριμένης εργολαβίας ως την 21η Σεπτεμβρίου 2024.
Στην εισήγηση που είχε εγκρίνει από την 19η Δεκεμβρίου 2023 ο κ. Κολιάδης η δαπάνη του έργου με τον 1ο Ανακεφαλαιωτικό Πίνακα ανέρχεται στο ποσό των 3.282.113 €, συμπεριλαμβανομένου του Φ.Π.Α..
Η συνολική δαπάνη του έργου σε σχέση με την αντίστοιχη της Σύμβασης παρουσιάζει ΑΥΞΗΣΗ σε ποσοστό 15,00%.
Με το υπ. αριθ. πρωτ. 16/71677/7-12-2023 έγγραφό του, ο ανάδοχος αιτήθηκε παράταση προθεσμίας κατά εννέα ημερολογιακούς μήνες, ήτοι έως 21/9/2024 με νέο αναμορφωμένο χρονοδιάγραμμα εργασιών λόγω των απρόβλεπτων νέων εργασιών και των αυξήσεων ποσοτήτων που κατέστησαν αναγκαίες για την άρτια και έντεχνη ολοκλήρωση του έργου για την εκτέλεση των οποίων απαιτείται η σύνταξη και έγκριση του 1ου Α.Π.Ε.
Η εταιρεία υπέβαλε στον Δήμο Ρόδου νέο αίτημα ζητώντας την χορήγηση νέας προθεσμίας για την παράδοσή του τον Μάιο του 2025.
Στο έγγραφό της η ανάδοχος αναφέρει ως λόγους για την αιτούμενη παράταση τα εξής:
«i. Υπήρξε καθυστέρηση στην έναρξη κατασκευής του σπονδυλωτού αγωγού ομβρίων λόγω άρνησης της διοίκησης της ΜΑΡΙΝΑΣ Α. Ε. να αναπτυχθεί το συνεργείο κατασκευής, μέχρι της τελικής διευθέτησης αλλαγής των ορίων εντός των οποίων θα κατασκευαζόταν ο εν λόγω αγωγός αλλά και ο πεζόδρομος – ποδηλατόδρομος σύμφωνα με την εγκεκριμένη μελέτη. Σημειώνεται ότι οι συγκεκριμένες εργασίες ξεκίνησαν το 2° εξάμηνο του έτους 2023.
ii) Ο χώρος ανατολικά των Σφαγείων από τον οποίο διέρχεται η οδός εισόδου προς το λιμάνι της Ακαντιάς και διασταυρώνεται με τη συνέχεια της οδού Αυστραλίας που οδηγεί στο κέντρο της πόλης, δεν έχει ακόμα απελευθερωθεί οπό τα εγκαταλελειμμένα σκάφη και τα press containers που δέχονται τα σκουπίδια της Μεσαιωνικής Πόλης, με αποτέλεσμα να μην μπορεί να ολοκληρωθεί το συγκεκριμένο τμήμα, του έργου και ο κυκλικός κόμβος στη συμβολή της οδού Μακρυγιάννη.
iii) Έχουν κατασκευαστεί τα τμήματα του έργου που αναφέρονται παρακάτω και συγκεκριμένα:
• Ολοκλήρωση κεντρικής νησίδας με τον ηλεκτροφωτισμό της
• Ολοκλήρωση δυτικών πεζοδρομίων με ηλεκτροφωτισμό και δίκτυο άρδευσης ως την οδό Χαρ. Μούσκου [Αγιος Νεκτάριος).
• Ολοκλήρωση οδοποιίας και ασφαλτόστρωσης σε όλο το μήκος της οδού Αυστραλίας
• Ολοκλήρωση των δικτύων ομβρίων της Οδού μετά των υδροσυλλεκτών – πλην των δικτύων ανατολικά και βόρεια των σφαγείων λόγω αδυναμίας κατασκευής τους όπως αναλυτικά εκτέθηκε παραπάνω.
• Ολοκλήρωση του αγωγού ύδρευσης μετά των παροχών και της σύνδεοης με τα υπάρχοντα δίκτυα.
• Ολοκλήρωση των ρείθρων, της κουνέτας και τοποθέτηση κρασπέδων στα ανατολικά πεζοδρόμια.
iν. Υπολείπονται προς κατασκευή:
• Ανατολικά πεζοδρόμια και ποδηλατόδρομος μετά του ηλεκτροφωτισμού και του δικτύου άρδευσης και τοποθέτησης φυτών και πρασίνου, καθώς και του εξοπλισμού (καθιστικά, αποριμματοδέκτες κλπ).
• Δυτικά πεζοδρόμια από Χαρ. Μούσκου ως Τηλιακού μετά του ηλεκτροφωτισμού και του δικτύου άρδευσης και τοποθέτησης φυτών και πρασίνου.
• Κυκλικός κόμβος στην οδό Μακρυγιάννη
• Φωτεινή σηματοδότηση (μόνο εγκατάσταση εξοπλισμού καθώς τα δίκτυα έχουν ολοκληρωθεί)
• Σήμανση της οδού»