Παράσταση διαμαρτυρίας στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση Δωδεκανήσου πραγματοποίησε χτες, ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ρόδου με επικεφαλής τον πρόεδρό του, κ. Γιώργο Γκουτζιαμάνη.
Η διαμαρτυρία εντάχθηκε στο γενικότερο πλαίσιο κινητοποιήσεων της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδος με ανάλογες παραστάσεις και διαμαρτυρίες που βρίσκονται σε εξέλιξη σε όλη την χώρα.
«Μιλήσαμε (τηλεφωνικά) με τον περιφερειακό διευθυντή, τον κ. Βασίλη Καραγιάννη, αλλά δεν λάβαμε καμία απάντηση επί της ουσίας ή κάποια συγκεκριμένη δέσμευση. Οι κινητοποιήσεις γίνονται για την συγχώνευση των Τμημάτων Προσχολικής Αγωγής των ΑΤΕΙ με τα Παιδαγωγικά Τμήματα Προσχολικής Αγωγής. Το τελευταίο διάστημα έχουμε διάφορες παρεμβάσεις για να γίνουν τέτοιες συγχωνεύσεις. Κι εμείς ως Σύλλογος στην Ρόδο έχουμε ξεκάθαρη άποψη επί του θέματος, και διαφωνούμε για τους εξής λόγους:
Το τελευταίο χρονικό διάστημα, μέσα από τις συνεχείς συζητήσεις για τις συγχωνεύσεις Πανεπιστημίων και Α.Τ.Ε.Ι., καλλιεργείται έντονα το κλίμα για τη συγχώνευση των Τμημάτων Προσχολικής Αγωγής των Α.Τ.Ε.Ι. με τα Παιδαγωγικά Τμήματα Προσχολικής Αγωγής.
Μια ενδεχόμενη συγχώνευση ή ενοποίηση των ανωτέρω τμημάτων, με ή χωρίς κατευθύνσεις στο εσωτερικό τους, θα σηματοδοτήσει ενιαία επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων τους, καθώς, πιθανότατα, και των εν ενεργεία βρεφονηπιοκόμων και νηπιαγωγών, για τις ηλικίες από 0 έως 6 ετών (σύμφωνα με υποστηρικτές αυτής της άποψης ενδεχομένως και για τις ηλικίες 0 έως 8 ετών). Μια τέτοια εξέλιξη συνδέεται με τη δυνατότητα επιλογής των γονέων μεταξύ ιδιωτικών και δημοτικών παιδικών σταθμών και Δημόσιου Νηπιαγωγείου. Ανοίγει, έτσι, ο δρόμος (με πολιορκητικό κριό το Νηπιαγωγείο) για την εκχώρηση της δημόσιας εκπαίδευσης στην τοπική αυτοδιοίκηση (κάτι που επιχειρήθηκε και στο παρελθόν και απετράπη από τη σθεναρή αντίσταση του κλάδου), για την είσοδο των κουπονιών (vouchers) στη δημόσια εκπαίδευση, των διδάκτρων – τροφείων, καθώς και των ελαστικών ωραρίων και εργασιακών σχέσεων στην υποχρεωτική εκπαίδευση (στο πλαίσιο μιας έντεχνα προωθημένης «ενιαίας» λειτουργίας της εκπαίδευσης). Οι μεθοδεύσεις αυτές οδηγούν στην πλήρη «ιδιωτικοποίηση» της προσχολικής αγωγής, όπου ιδιωτικοί φορείς ή φορείς με ιδιωτικοοικονομική λειτουργία (δημοτικοί βρεφονηπιακοί σταθμοί) θα ανταγωνίζονται για την εξασφάλιση της δημόσιας χρηματοδότησης».
Τα αιτήματα της ΔΟΕ
Στα αιτήματα της ΔΟΕ (τα οποία υπέβαλαν και οι δάσκαλοι της περιοχής μας) περιλαμβάνονται οι εξής διεκδικήσεις:
· Ενιαία δημόσια δωρεάν δεκατετράχρονη εκπαίδευση (ενιαίο δωδεκάχρονο δημόσιο δωρεάν υποχρεωτικό σχολείο και δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή και εκπαίδευση για όλα τα παιδιά 4 έως 6 στο δημόσιο Νηπιαγωγείο)
· Μόνιμοι διορισμοί Νηπιαγωγών άμεσα.
· Μείωση του αριθμού των νηπίων (σε 1:15) και του διδακτικού ωραρίου των Νηπιαγωγών.
· Ίδρυση νέων νηπιαγωγείων και διορισμό μόνιμου βοηθητικού και ειδικού επιστημονικού προσωπικού.
· Αυτοτελής λειτουργία των Παιδαγωγικών Τμημάτων Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης χωρίς καμία αλλαγή των επαγγελματικών δικαιωμάτων των αποφοίτων τους.
· Ακύρωση οποιασδήποτε προσπάθειας υπαγωγής των νηπιαγωγείων στους Δήμους.