Ρεπορτάζ

Δύσκολα θα ανακάμψει η κρουαζιέρα το 2017!

Μικρό καλάθι κρατούν για την πορεία του θαλάσσιου τουρισμού το 2017 οι εκπρόσωποι του κλάδου. Το 2016 έκλεισε με μείωση συγκριτικά με το 2015, ενώ και η νέα χρονιά αναμένεται να κινηθεί το ίδιο «νωχελικά». Η ανάκαμψη του θαλάσσιου τουρισμού θεωρείται απίθανη για την επόμενη διετία, τουλάχιστον με μερίδα του εμπορικού κόσμου του νησιού, που στηρίζει την επιβίωση του στον συγκεκριμένο τουριστικό κλάδο, να εκφράζει έντονες ανησυχίες.

Η φετινή τουριστική σεζόν έκλεισε με μείωση της τάξης του 8,5%, γεγονός το οποίο ήταν βέβαια αναμενόμενο. Οι προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων το 2016 ανήλθαν σε 298 και οι αφίξεις επιβατών έφθασαν τα 310.000 άτομα περίπου. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι τις παλιές, καλές χρονιές, οι αφίξεις επιβατών κρουαζιέρας έφθαναν μέχρι και τα 780.000 άτομα. Μέσα σε λίγα χρόνια, η κίνηση έχει μειωθεί σε ποσοστό μεγαλύτερο του 50%!
Η σεζόν για την κρουαζιέρα ξεκινά στα τέλη Μαρτίου 2017 με τις ελληνικές εταιρείες να κάνουν «ποδαρικό».  Από τον Απρίλιο ξεκινούν οι προσεγγίσεις και των ξένων εταιρειών, οι οποίες ωστόσο αποφεύγουν φέτος να δρομολογήσουν στη Ρόδο νέα και μεγαλύτερα πλοία τους.
Εκτιμάται ότι το 2017 ο αριθμός των προσεγγίσεων των κρουαζιερόπλοιων και  επιβατών θα κινηθούν στα ίδια απογοητευτικά νούμερα με το 2016. Καταβάλλονται βέβαια προσπάθειες για την προσέλκυση περισσότερων πλοίων στη Ρόδο (κυρίως από ντόπιους επιχειρηματίες) με τις εταιρείες να διερευνούν επιφυλακτικά το ενδεχόμενο αυτό.
Επικρατεί αισιοδοξία ότι θα επιτευχθούν κάποιες επιπλέον προσεγγίσεις, χωρίς όμως βέβαια να διαφοροποιηθούν πολύ τα δεδομένα, αφού οι εταιρείες κάνουν τον προγραμματισμό τους σε βάθος διετίας.
«Το 2016 δεν ήταν καλή χρονιά για το θαλάσσιο τουρισμό, κάτι βέβαια που δεν μας εξέπληξε, καθώς το είχαμε προβλέψει εξαρχής. Σύμφωνα με τα μέχρι σήμερα δεδομένα, δεν αναμένεται να διαφοροποιηθούν πολύ τα πράγματα-τουλάχιστον όχι προς το καλύτερο-τη σεζόν του 2017. Ίσως κάποιες εταιρείες να κάνουν την υπέρβαση και να προγραμματίσουν κάποιες επιπλέον προσεγγίσεις, αλλά και πάλι δεν θα υπάρξει μεγάλη διαφορά.
Ο θαλάσσιος τουρισμός απαιτεί μεγάλες προσπάθειες από όλους τους φορείς για να ανακάμψει. Όλοι μαζί ενωμένοι πρέπει να συνεργαστούμε, αλλιώς δεν ια καταφέρουμε τίποτε», δήλωσε στη «δ» ο τουριστικός πράκτορας, κ. Τσαμπίκος Χατζημιχάλης.
Θα πρέπει πάντως να σημειωθεί ότι εκπρόσωποι του κλάδου της κρουαζιέρας κάνουν λόγο για διαφαινόμενη μείωση των προσεγγίσεων στην Ανατολική Μεσόγειο κατά 30% το 2017, εξαιτίας του ασταθούς περιβάλλοντος (πραξικόπημα στην Τουρκία, πόλεμος στη Συρία, κτλ.), κάτι που αποτελεί μια από τις σημαντικότερες προκλήσεις που καλείται να αντιμετωπίσει η Ελλάδα. Τα τελευταία 3 χρόνια, η Μεσόγειος έχει χάσει μερίδιο αγοράς, λόγω της γεωπολιτικής κατάστασης, προς όφελος άλλων αγορών, όπως είναι η Καραϊβική.
Η Μεσόγειος συνεχίζεται να πλήττεται, αφού ξένοι επισκέπτες και ιδιαίτερα από τις μακρινές αγορές, όπως Αμερικάνοι, Καναδοί, Αυστραλοί και Ασιάτες είναι επιφυλακτικοί στο να αγοράσουν ένα πακέτο διακοπών, που θα περιλαμβάνει, π.χ. την Τουρκία. Αυτό σημαίνει αναπόφευκτα ότι επηρεάζεται αρνητικά και το τουριστικό ρεύμα προς την Ελλάδα και προφανώς επηρεάζονται αρνητικά η Ρόδος και τα υπόλοιπα νησιά του νομού.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου