Aπαισιοδοξία και μικρή αγοραστική δύναμη που συρρικνώνεται κάθε χρόνο που περνά. Αυτή την εικόνα αποτυπώνει η έρευνα της Deloitte για τον μέσο Ελληνα. Το 62% δηλώνει πως η αγοραστική του δύναμη για το 2017 ήταν μικρότερη συγκριτικά με το 2016. Οι Έλληνες καταναλωτές δηλώνουν ότι ξόδεψαν για ακόμα μια χρονιά λιγότερα χρήματα στις χριστουγεννιάτικες αγορές τους σε σχέση με όλους τους υπόλοιπους ευρωπαίους/ Σύμφωνα με την ετήσια έρευνα της εταιρείας Deloitte οι Έλληνες είναι οι μοναδικοί Ευρωπαίοι οι οποίοι δήλωσαν σε ποσοστό 62% πως η αγοραστική τους δύναμη για το 2017 ήταν μικρότερη συγκριτικά με το 2016.
Ο χριστουγεννιάτικος προϋπολογισμός των Ελλήνων κατανέμεται κυρίως σε δαπάνες για αγορά φαγητού και ποτών (€157), αγορά δώρων (€136), ταξίδια 82) και διασκέδαση (€75).
Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας 40% των καταναλωτών έχει πραγματοποιήσει τις αγορές του από τις 16 Δεκεμβρίου έως και παραμονή Χριστουγέννων ενώ οι καταναλωτές της «τελευταίας στιγμής», αυτοί δηλαδή που πραγματοποιούν τις αγορές τους μεταξύ της 25ης και 31ης Δεκεμβρίου ανέρχονται στο 11%.