“Λαϊκό προσκύνημα” στα τοπικά εμπορικά υποκαταστήματα των πολυεθνικών πραγματοποιήθηκε την περασμένη Κυριακή.
Βάσει της σχετικής απόφασης της κυβέρνησης, σούπερ μάρκετ και εμπορικά καταστήματα μπορούσαν να ανοίξουν από τις 11 το πρωί έως και τις 8 το βράδυ. Ελάχιστα ήταν όμως τα ντόπια καταστήματα που λειτούργησαν. Ακόμη και εκείνα που άνοιξαν, έκλεισαν μέχρι το μεσημέρι, αφού η προσέλευση των καταναλωτών ήταν άκρως υποτονική, ενώ έξω από τα καταστήματα των πολυεθνικών υπήρχαν ουρές καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας. Κλειστά έμειναν και τα σούπερ μάρκετ, εκτός από ελάχιστες εξαιρέσεις.
Η κίνηση στο κέντρο της πόλης ήταν αυξημένη, παραπέμποντας σε εποχές προ κορωνοϊού. Για άλλη μια φορά όμως, η βόλτα στην αγορά δεν μεταφράστηκε σε πωλήσεις, τουλάχιστον όχι για τους ντόπιους καταστηματάρχες. Ως συνήθως, τη…μερίδα του λέοντος καρπώθηκαν οι μεγάλες αλυσίδες!
Σημειώνεται ότι από τη Δευτέρα 18 Ιανουαρίου άνοιξαν και πάλι τα καταστήματα λιανικού εμπορίου με προτεινόμενο ωράριο λειτουργίας από τις 07:00 έως τις 20:00. Οι πολίτες μπορούν να μετακινούνται στα καταστήματα είτε στέλνοντας αριθμό 2 sms στο 13033 είτε με έντυπο μετακίνησης. Ισχύει χρονικός περιορισμός δύο ωρών κατά τις οποίες θα γίνονται οι αγορές στα καταστήματα. Το δίωρο ισχύει για όλη τη μετακίνηση από το σπίτι μέχρι το κατάστημα και την επιστροφή.
Ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Ρόδου & αντιπρόεδρος της ΕΣΕΕ, Νίκος Μπόνης δήλωσε στη «δ» ότι μόνο τις πρώτες δύο μέρες της περασμένης εβδομάδας υπήρξε κάποια σχετικά καλύτερη κίνηση στην αγορά, ενώ η προσέλευση των καταναλωτών μειώθηκε κατακόρυφα προς το τέλος. Αυτός ήταν ένας από τους λόγους που οι περισσότεροι ντόπιοι έμποροι δεν μπήκαν στον κόπο να ανοίξουν τα καταστήματά τους την Κυριακή.
«Στην αρχή της περασμένης εβδομάδας, τη Δευτέρα και την Τρίτη, υπήρξε κάποια σχετική κίνηση στην αγορά, η οποία δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι παρέμενε κλειστή για μεγάλο χρονικό διάστημα λόγω του lockdown.
Η λειτουργία της αγοράς την περασμένη Κυριακή ήταν προαιρετική και οι περισσότεροι έμποροι δεν μπήκαν στον κόπο να ανοίξουν τα καταστήματά τους.
Αποδείχθηκε άλλωστε για μία ακόμη φορά, ότι προσέλκυσαν τους καταναλωτές τα καταστήματα των μεγάλων αλυσίδων. Δεν είναι τυχαίο που ευδοκιμούν οι πολυεθνικές στη Ρόδο. Σήμερα, η τοπική αγορά έχει την ανάγκη στήριξης των συμπολιτών μας όσο ποτέ άλλοτε. Βασική προϋπόθεση είναι όμως η καλλιέργεια καταναλωτικής συνείδησης», είπε ο κ. Μπόνης.
Αδιάφορους φαίνεται πώς αφήνουν τους καταναλωτές ακόμη και οι μεγάλες εκπτώσεις. Τα καταστήματα ένδυσης και υπόδησης προσφέρουν απίστευτες ευκαιρίες με εκπτώσεις στις τιμές των εμπορευμάτων έως και 50%. Και πάλι όμως οι πολυεθνικές, οι οποίες έχουν την ευχέρεια να ακολουθούν μία σαφώς πιο ανταγωνιστική τιμολογιακή πολιτική, προσφέρουν μέρος των εμπορευμάτων τους σε τιμές μειωμένες έως και 70% που προσελκύουν ως…μαγνήτης τους καταναλωτές.
«Από την αρχή της περασμένης εβδομάδας παρατηρήσαμε ότι υπάρχει μικρή αναθέρμανση της αγοράς.
Σταδιακά, μειώθηκε η προσέλευση των καταναλωτών, παρόλο που στα ντόπια καταστήματα γίνονται πολύ καλές εκπτώσεις. Μεγαλύτερη είναι όμως η κίνηση στα καταστήματα των μεγάλων αλυσίδων που παρουσιάζουν φαινόμενο συγχρωτισμού με αρκετά μεγάλες ουρές στο πεζοδρόμιο, μη τήρηση των αποστάσεων και παρατεταμένης διάρκειας αναμονή.
Την Κυριακή άνοιξαν ελάχιστα ντόπια καταστήματα. Ακόμη όμως και όσα λειτούργησαν δεν παρέμειναν ανοιχτά μέχρι το πέρας του ωραρίου, αλλά έκλεισαν μετά το μεσημέρι, αφού δεν είχαν την προσδοκώμενη κίνηση. Αντιθέτως, τα καταστήματα των μεγάλων αλυσίδων λειτούργησαν με πλήρες ωράριο», δήλωσε ο γενικός γραμματέας του Εμπορικού Συλλόγου Ρόδου, Κώστας Σπανός.