Η συνεχιζόμενη καθυστέρηση έκδοσης και πληρωμής ενταλμάτων που παρατηρείται από την έναρξη του οικονομικού έτους μέχρι σήμερα στην Διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών του Δήμου Ρόδου, έχει προκαλέσει σοβαρά προβλήματα στην λειτουργία των εργοληπτικών επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στο νησί της Ρόδου.
Συγκεκριμένα, οι εργοληπτικές επιχειρήσεις, καλούνται να αντιμετωπίσουν προβλήματα που προέκυψαν από λάθη και παραλείψεις όλων των εμπλεκόμενων υπηρεσιών και καθίστανται οι μοναδικοί αποδέκτες που βιώνουν τις επιπτώσεις αυτής της δυσπραγίας.
Είναι αξιοσημείωτο ν’ αναφερθεί ότι στο Ταμείο του Δήμου Ρόδου, «λιμνάζουν» πόροι που έχουν διατεθεί ακόμη και πριν την 31η Δεκεμβρίου 2014, με δικαιούχους εργοληπτικές επιχειρήσεις μέλη μας, οι οποίοι δεν μπορούν να απορροφηθούν, εξαιτίας της μη έκδοσης από την Οικονομική Υπηρεσία των απαραίτητων για την πληρωμή χρηματικών ενταλμάτων πριν ή μετά την 31η Δεκεμβρίου 2014, ενώ συγχρόνως ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Οικονομικών αδυνατεί τόσο να δώσει πειστική απάντηση που να εξηγεί τους λόγους για τους οποίους παρουσιάζεται το φαινόμενο αυτό, όσο και να προσδιορίσει τον χρονικό ορίζοντα που θα δοθεί λύση στο πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί.
Χαρακτηριστικό της έλλειψης συνεργασίας που υπάρχει μεταξύ των εμπλεκόμενων στην διαδικασία έκδοσης των χρηματικών ενταλμάτων και της πληρωμής αυτών, είναι το γεγονός ότι μετά από πρόσφατη συνάντηση που είχε το Προεδρείο της Τοπικής Επιτροπής της ΠΕΔΜΕΔΕ με τον αρμόδιο Αντιδήμαρχο Οικονομικών διεφάνη ότι ο ίδιος αγνοούσε το σχετικό πρόβλημα, ενώ παράλληλα μας διαβεβαίωνε ότι έχει δώσει εντολή για την έκδοση και πληρωμή των ενταλμάτων.
Έπειτα από δικές μας πιέσεις , αποκαλύφθηκε ότι δεν είχαν τηρηθεί από την Οικονομική Υπηρεσία οι προβλεπόμενες από σχετική οδηγία του ΓΛΚ του Κράτους διαδικασίες, που είναι απαραίτητες για την πληρωμή οφειλών παρελθόντων ετών οι οποίες δεν είχαν πραγματοποιηθεί μέχρι την 31η Δεκεμβρίου 2014, όπως σχετικά προβλεπόταν με τον εγκεκριμένο προϋπολογισμό του προηγούμενου έτους, ενώ επιπλέον δεν έχει καταστεί ακόμη δυνατή η ψήφιση του τροποποιημένου Τεχνικού Προγράμματος της Διεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών με αποτέλεσμα να μην μπορεί να συνταχθεί και να ψηφισθεί ο αναμορφωμένος προϋπολογισμός του Δήμου Ρόδου για το έτος 2015.
Και όλα αυτά όταν αισίως έχουμε φτάσει στο τέλος Φεβρουαρίου και είναι γνωστό ότι για να μπορεί να εφαρμοστεί ο νέος προϋπολογισμός που είναι προγραμματισμένος να ψηφισθεί στην προσεχή συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου της 27ης Φεβρουαρίου 2015, θα πρέπει να πάρει την έγκριση της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αιγαίου, η
οποία δεν εκδίδεται πριν περάσουν 15 ημέρες από την ημερομηνία που θα της αποσταλεί η συγκεκριμένη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου.
Δεδομένου ότι για να προχωρήσει η διαδικασία απαιτούνται οι απαραίτητες αναλήψεις δαπανών από την Οικονομική Επιτροπή – όποτε αυτή οριστεί από τον Αρμόδιο Αντιδήμαρχο -, ακολουθούν οι προβλεπόμενες αναρτήσεις των αποφάσεων αυτών στο Δαύγεια, που είναι προααπαιτουμενο της έκδοσης των χρηματικών ενταλμάτων, στάδια τα οποία αναπόφευκτα οδηγούν στον προσδιορισμό του χρόνου αποπεράτωσης της σχετικής διαδικασίας περίπου στις αρχές Απριλίου, – γεγονός το οποίο δεν έχει συμβεί ποτέ – και όλα αυτά με τις ευνοϊκότερες συνθήκες και την αποφυγή πιθανών ατυχημάτων που θα μπορούσαν να συμβούν μέσα στο ρευστό πολιτικό πεδίο που ζούμε τόσο σε Εθνικό όσο και σε Τοπικό επίπεδο.
Τέλος θα πρέπει να αναληφθεί επιτέλους μια χρονική δέσμευση και συγχρόνως η ευθύνη για την πορεία εκτέλεσης της διαδικασίας των ενταλμάτων από την έκδοση τους μέχρι και την πληρωμή αυτών στους δικαιούχους ( σε παλαιότερη συνάντηση που είχαμε με το Αντιδήμαρχο Οικονομικών παρουσία του Αντιδημάρχου Τεχνικών και του Δημάρχου είχε υποσχεθεί ότι ο χρόνος πληρωμής θα ήταν έως 5 ημέρες, ο οποίος βέβαια δεν τηρήθηκε) και να σταματήσει η επίρριψη των ευθυνών πότε στον Επίτροπο του Ελεγκτικού Συνεδρίου και πότε στους αρμόδιους για την έκδοση ή την θεώρηση ή την πληρωμή των ενταλμάτων.
Γιατί, ο Επίτροπος ασκεί τα καθήκοντα του εντός των ορίων που του ορίζει η Νομοθεσία και είναι γνωστή η προσπάθεια του για να διαφωτίσει τις αρμόδιες Υπηρεσίες ώστε να τηρούν τις προβλεπόμενες από το Νόμο διαδικασίες, ενώ δεν μπορούμε σε καμία περίπτωση να δεχτούμε την απουσία του οποιουδήποτε υπαλλήλου ως δικαιολογία για την μη τήρηση της σχετικής διαδικασίας.
Η ανακοίνωση αυτή δίνεται στην δημοσιότητα, με σκοπό να ευαισθητοποιηθούν οι αρμόδιοι και εμπλεκόμενοι στην αποπληρωμή των εκτελεσμένων από τις εργοληπτικές επιχειρήσεις έργων και ειδικότερα ο Δήμαρχος που έχει τελικά την ευθύνη όλων , έτσι ώστε να μπορέσουν αυτές να πάρουν την απαραίτητη οικονομική ανάσα και να δώσουν ώθηση στην δοκιμαζόμενη τοπική οικονομία, συνεχίζοντας να κάνουν αυτό για το οποίο ανέλαβαν την ευθύνη και πραγματοποιούν με επιτυχία για πολλά χρόνια :
ΝΑ ΕΚΤΕΛΟΥΝ ΤΑ ΕΡΓΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΝΑ ΖΗΤΙΑΝΕΥΟΥΝ ΤΑ ΧΡΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΤΟΥΣ ΟΦΕΙΛΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΔΕΝ
ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΑΠΟΡΡΟΦΗΘΟΥΝ ΕΞΑΙΤΙΑΣ ΑΛΛΩΝ
Κατόπιν αυτών και σε συνέχεια της αποχής που πραγματοποιήθηκε στις 25/2/2015 από τον διαγωνισμό του Δήμου Ρόδου για την ανάδειξη μειοδότη στο έργο : “Πλακόστρωση Τ.Κ. Μεσσαναγρού και διαμόρφωση περιβάλλοντος χώρου – μόνωση δώματος Μουσείου”, δηλώνουμε ότι θα απέχουμε και από τις επόμενους προγραμματισμένους διαγωνισμούς του Δήμου Ρόδου, μέχρι να δωθεί οριστική λύση στο πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί κι έχει οδηγήσει σε πλήρη αδιέξοδο την λειτουργία των εργοληπτικών επιχειρήσεων της Ρόδου.
(η φωτογραφία από το αρχείο της εφημερίδας συνάντησης του δημάρχου με αντιπροσωπεία της ΠΕΔΜΕΔΕ)