Να ξεκαθαρίσει το ιδιοκτησιακό καθεστώς του Μουσικού Σχολείου Ρόδου, το οποίο ανήκει στο Υπουργείο Οικονομικών ζητούν οι Α’ ΕΛΜΕ Δωδεκανήσου, ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων και οι εκπαιδευτικοί. Όπως επισημάνθηκε σε συνέντευξη τύπου χθες, ούτε ο δήμος αλλά ούτε και η Περιφέρεια μπορούν να προβούν σε παρεμβάσεις που έχει ανάγκη το μουσικό σχολείο, εάν προηγουμένως δεν λυθεί το ιδιοκτησιακό ζήτημα. Επίσης, υπερτονίσθηκε η ανάγκη της επαναφοράς της βάσης του 10 για τα μουσικά μαθήματα και η κάλυψη των αναγκών υλικοτεχνικού εξοπλισμού.
«Ζητάμε την ενεργοποίηση του νόμου για την πιστοποίηση των σπουδών των μουσικών σχολείων. Πρόκειται για νόμο του 1997 που δεν έχει ενεργοποιηθεί ακόμη έτσι ώστε το απολυτήριο να είναι ισότιμο με ένα πτυχίο απόφοιτου μίας ιδιωτικής μουσικής σχολής.
Επίσης ζητούμε τη στελέχωση των μουσικών σχολείων με μεγαλύτερο εύρος μουσικών ειδικοτήτων, να βελτιωθούν οι υπάρχουσες υποδομές του σχολείου της Ρόδου, να γίνει δηλαδή μία οργανωμένη ενίσχυση των κτηριακών υποδομών και τέλος, την επαναφορά της βάσης του 10 για τα μουσικά μαθήματα», δήλωσε ο πρόεδρος της Α’ ΕΛΜΕ Δωδεκανήσου, Ανδρέας Μαρίνος.
Ο γενικός γραμματέας της Α’ ΕΛΜΕ Δωδεκανήσου κ. Θ. Ξάφης, υπογράμμισε ότι δεν μπορεί η κυβέρνηση να αναγνωρίζει τίτλους των ιδιωτικών ωδείων & κολλεγίων και να «κλείνει τα μάτια» στα αιτήματα της δημόσιας εκπαίδευσης.
Επιπλέον, τόνισε ότι η κυβέρνηση θα πρέπει να λύσει το πρόβλημα που αφορά στους αναπληρωτές οι οποίοι καλύπτουν κατά κύριο λόγο τα οργανικά κενά στα Δωδεκάνησα που κυμαίνονται από 600 έως 700. «Είναι ένα πλήγμα αυτό για την εκπαίδευση στο Νομό Δωδεκανήσου», τόνισε ο κ. Ξάφης.
Την ανάγκη να ξεκαθαρίσει το ιδιοκτησιακό καθεστώς του Μουσικού Σχολείου Ρόδου, επεσήμανε και ο διευθυντής της συγκεκριμένης σχολικής μονάδας, κ. Νικήτας Χρυσοχόος, δηλώνοντας χαρακτηριστικά:
«Θα ήθελα να ευχαριστήσω την Κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας καθώς στο Μουσικό Σχολείο της Ρόδου είχαμε από την 1η Σεπτεμβρίου όλους τους εκπαιδευτικούς που χρειαζόμασταν, πράγμα που ελπίζουμε να επαναληφθεί την επόμενη φορά.
Αυτό που μας ενδιαφέρει περισσότερο, είναι να λυθεί το ιδιοκτησιακό καθεστώς του σχολείου μας. Απευθυνόμαστε στο Δήμο ή στην Περιφέρεια για παρεμβάσεις που πρέπει να γίνουν και μας απαντούν ότι δεν πρόκειται για δική τους αρμοδιότητα… Θα θέλαμε το συντομότερο δυνατό να λυθεί το ιδιοκτησιακό καθεστώς, να ξέρουμε πού απευθυνόμαστε για να γίνουν όσα χρειάζεται το μουσικό σχολείο, δηλαδή αίθουσες ΠΡΟΚΑΤ».
Ο κ. Χρυσοχόος, δήλωσε παραπέρα ότι πρέπει να επανέλθει η βάση του 10 για τα μουσικά μαθήματα στα μουσικά σχολεία, ενώ επεσήμανε την ανάγκη για την πιστοποίηση των γνώσεων που αποκτούν οι μαθητές των μουσικών σχολείων. Αναφέρθηκε τέλος στην ανάγκη να υπάρχουν συγκεκριμένα συγγράμματα που να αποστέλλονται από το Υπουργείο καθώς τώρα χρησιμοποιούνται φωτοτυπημένα βιβλία. Ζήτησε από το δήμο και την Περιφέρεια να χορηγήσουν προτζέκτορες και μουσικά όργανα. «Είναι σημαντική η πιστοποίηση των γνώσεων που αποκτούν τα παιδιά μας στο μουσικό σχολείο Ρόδου και σε όλα τα μουσικά σχολεία. Είναι σημαντικό να εφαρμοστεί αυτό που έχει προβλέψει η ίδια η πολιτεία ήδη από το 1993 επί Σουφλιά και το 1997 επί Αρσένη.
Από τότε έγιναν μόνο δύο φορές σχετικές εξετάσεις, προνόμιο που έχουν μόνο τα ιδιωτικά ωδεία. Είναι αδιανόητο οι μαθητές να κάνουν από την πρώτη γυμνασίου μέχρι την τρίτη λυκείου μουσικά μαθήματα και να μην έχουν τη δυνατότητα να πάρουν στο τέλος μία πιστοποίηση που θα τους κατοχυρώνει και επαγγελματικά», δήλωσε από την πλευρά του ο πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του Μουσικού Σχολείου Ρόδου, κ. Ιωάννης Δαδήρας.
Ο ίδιος, επεσήμανε ότι θα πρέπει να επαναθεσμοθετηθεί η βάση του 10 για τα μουσικά μαθήματα, ώστε στην περίπτωση που ένας μαθητής έχει χαμηλότερες βαθμολογίες να μη μπορεί να συνεχίζει να φοιτά σε μουσικά σχολεία. Ενώ για το ιδιοκτησιακό καθεστώς του σχολείου, δήλωσε τα εξής:
«Το μουσικό σχολείο Ρόδου δεν ανήκει στο δήμο… Δεν ξεκαθάρισε αυτή η ιστορία ακόμη, καθώς υπάρχουν σημαντικά κωλύματα. Δεν είναι δυνατό να ανήκει το μουσικό σχολείο ρόδου και όλο το οικόπεδο των 19 στρεμμάτων στο υπουργείο οικονομικών και μελλοντικά να βρεθούμε προ εκπλήξεων… Θα πρέπει να ανήκει στο δήμο για να προβεί στις απαιτούμενες εργασίες συντήρησης και στην επέκταση των υποδομών».
Μείωση εισακτέων στα ΑΕΙ
Σύμφωνα με τις δηλώσεις του κ. Α. Μαρίνου, δεν αποκλείται η μείωση των εισακτέων στα ΑΕΙ, με ό,τι και αυτό συνεπάγεται. «Αυτή τη στιγμή, το ζήτημα που μας απασχολεί είναι η μείωση των εισακτέων στα Ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα της χώρας. Το Υπουργείο έχει ζητήσει προτάσεις από κάθε πανεπιστημιακό ίδρυμα και ενδέχεται να υπάρξει κάποια μείωση του αριθμού των εισακτέων. Μεγάλα πανεπιστημιακά ιδρύματα των Αθηνών, της Θεσσαλονίκης και της Πάτρας έχουν ήδη ζητήσει να μειωθούν οι εισακτέοι. Από την άλλη, οι τοπικές κοινωνίες αντιδρούν σε μία τέτοια προοπτική.
Σημειώστε ότι το 1980, οι αριθμός των εισακτέων ανερχόταν σε 25.000 μόνο, το 1988 αυξήθηκε στους 42.000. Το 1997 αυξήθηκε περαιτέρω στους 54.000 και πέρυσι ο αριθμός των νέων φοιτητών που εισήχθησαν στα ΑΕΙ έφθασε στους 78.335.
Επίσης, η βάση του 10 δεν πρέπει να ανησυχεί προς το παρόν, καθώς το μέτρο θα εφαρμοστεί μελλοντικά. Υπάρχει περίπτωση να δούμε και βάσεις μεγαλύτερες του 10, ανάλογα με τις προτάσεις της κάθε σχολής. Του χρόνου θα έχουμε επίσης τις τράπεζες θεμάτων…», είπε ο κ. Μαρίνος.