Συνεντεύξεις

Μιχ. Κόκκινος: «Θεωρώ τον Μπ. Σπύρου κορυφαία μορφή της τοπικής αυτοδιοίκησης»

“Η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου με τα νησιά-διαμάντια της, αποτελεί τη ναυαρχίδα του τουρισμού της χώρας. Έχει όλα τα συγκριτικά πλεονεκτήματα να είναι ο κορυφαίος προορισμός της Ευρώπης και του κόσμου”.

Αυτό δηλώνει, σε συνέντευξή του στη “δ”, ο υποψήφιος χωρικός αντιπεριφεριάρχης με το συνδυασμό “Νησιωτική Ανατροπή” κ. Μιχάλης Κόκκινος.

“Τα νησιά της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου προσφέρουν πάρα πολλά στην οικονομία της χώρας καθώς είναι οι σημαντικότεροι εξαγωγείς που φέρνουν το μεγαλύτερο συνάλλαγμα στη χώρα, μέσω του τουριστικού προϊόντος και απαιτούν, δεν εκλιπαρούν, την ανταπόδοση της Πολιτείας, για να συνεχίσουν να υπάρχουν και να προσφέρουν”, δηλώνει ο κ. Κόκκινος.

Σε ερώτηση σχετικά με τους λόγους που τον οδήγησαν να ασχοληθεί με το δεύτερο βαθμό αυτοδιοίκησης ο κ. Μιχάλης Κόκκινος δηλώνει πως ήταν και η προσωπικότητα του υποψηφίου περιφερειάρχη κ. Μπενέτου Σπύρου.
«Ο κ. Μπενέτος Σπύρου είναι ο άνθρωπος των έργων και της δράσης. Δεν λέει λόγια, πράττει. Είναι ο δήμαρχος –αγωνιστής. Ανέλαβε ένα μικρό νησάκι, που κάποιοι δεν θα το έβρισκαν ούτε στο χάρτη και όχι μόνο το έκανε διακριτό, αλλά το κατέστησε και αυτάρκες. Αν λοιπόν έκανε αυτό στους Λειψούς, σκεφθείτε τι μπορεί να κάνει στην Περιφέρεια, που διαθέτει εξειδικευμένο προσωπικό και πόρους”, τονίζει ο κ. Μιχάλης Κόκκινος.

Η συνέντευξη του κ. Μιχάλη Κόκκινου, αναλυτικά:
• Ποιοι είναι οι λόγοι που σας ώθησαν τελικά να ασχοληθείτε με το δεύτερο βαθμό αυτοδιοίκησης και πόση δουλειά τελικά χρειάζεται να γίνει σε αυτό τον τομέα;
Ο πλέον σοβαρός λόγος που με ώθησε να ασχοληθώ με τον δεύτερο βαθμό αυτοδιοίκησης είναι ότι οι Περιφέρειες, προϊόντος του χρόνου, εξελίσσονται σε μικρές κυβερνήσεις. Όχι τόσο λόγω των αρμοδιοτήτων τους, γιατί όπως γνωρίζετε αρμοδιότητες έδινε πάντοτε η κεντρική διοίκηση στην τοπική αυτοδιοίκηση, αλλά λόγω των πόρων που μπορούν να διατεθούν, για να γίνουν έργα. Οι αρμοδιότητες χωρίς πόρους ήταν ένα κενό γράμμα. Τώρα όμως που μεγάλο μέρος π.χ. της διαχείρισης του ΕΣΠΑ έχει περάσει στις Περιφέρειες, είμαι βέβαιος ότι αν οργανωθούμε, δουλέψουμε σκληρά και το διαχειριστούμε ορθολογικά, μπορούμε να βοηθήσουμε και τη Ρόδο και όλα τα νησιά μας, μέσω του θεσμού της Περιφέρειας, περισσότερο. Σε κάθε περίπτωση βέβαια, χρειάζεται σχέδιο και πολλή δουλειά. Εμείς διαθέτουμε τη γνώση, την εμπειρία και έχουμε την όρεξη να λύσουμε ζωτικά προβλήματα και ταυτόχρονα να αναδείξουμε τα νησιά μας στην κορυφή των τουριστικών προορισμών του κόσμου, τη μόνη θέση που τους αρμόζει. Δουλεύοντας συλλογικά και μεθοδικά και σε αγαστή συνεργασία με όλους τους δημάρχους, μπορούμε να τα καταφέρουμε. Και αυτός είναι κυρίως ο λόγος που τελικά επέλεξα να ασχοληθώ με το δεύτερο βαθμό αυτοδιοίκησης.

• Ποια είναι τα χαρακτηριστικά στον κ. Μπενέτο Σπύρου που σας έκαναν να αποδεχθείτε την πρόσκλησή του να είστε χωρικός αντί περιφερειάρχης;
Ο κ. Μπενέτος Σπύρου είναι ο επόμενος σοβαρός λόγος που αποδέχθηκα την πρόσκληση. Τον θεωρώ κορυφαία μορφή της τοπικής αυτοδιοίκησης, πρύτανη θα έλεγα με σπουδαίες γνώσεις και εμπειρία.
Ο κ. Μπενέτος Σπύρου είναι ο άνθρωπος των έργων και της δράσης. Δεν λέει λόγια, πράττει. Είναι ο δήμαρχος –αγωνιστής.
Ανέλαβε ένα μικρό νησάκι, που κάποιοι δεν θα το έβρισκαν ούτε στο χάρτη και όχι μόνο το έκανε διακριτό, αλλά το κατέστησε και αυτάρκες. Αν λοιπόν έκανε αυτό στους Λειψούς, σκεφθείτε τι μπορεί να κάνει στην Περιφέρεια, που διαθέτει εξειδικευμένο προσωπικό και πόρους.
Θεωρώ ότι είναι μεγάλη τύχη για τα νησιά, που ο κ. ΜπενέτοςΣπύρου αποφάσισε να ασχοληθεί με την Περιφέρεια και φυσικά νοιώθω και εγώ μεγάλη τιμή, που με προσκάλεσε να πορευτούμε σε αυτό το δύσκολο αλλά ωραίο ταξίδι, μαζί.

• Ποιοι είναι οι στόχοι που θέτετε τώρα πλέον για την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου;
Εν ευθέτω χρόνω θα παρουσιάσουμε αναλυτικά και συγκεκριμένα τους στόχους και το πρόγραμμα του συνδυασμού μας. Μπορούμε όμως να πούμε δυο βασικά πράγματα.Η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου με τα νησιά-διαμάντια της, αποτελεί τη ναυαρχίδα του τουρισμού της χώρας. Έχει όλα τα συγκριτικά πλεονεκτήματα να είναι ο κορυφαίος προορισμός της Ευρώπης και του κόσμου. Χρειάζονται όμως δημόσιες υποδομές και κατασκευή βασικών έργων που θα διευκολύνουν τη ζωή των κατοίκων και των επισκεπτών. Δεν είναι δυνατόν π.χ., να μη μπορούμε τόσα χρόνια να ολοκληρώσουμε δυο βασικούς οδικούς άξονες στη Ρόδο και να πνίγονται άνθρωποι στο δρόμο για το διεθνές αεροδρόμιο. Πέραν λοιπόν από τους βασικούς στόχους, που είναι η εξασφάλιση ενός άρτιου δικτύου συγκοινωνιών και επικοινωνίας των νησιών με το κέντρο αλλά και μεταξύ τους και η ανάπτυξη και στελέχωση των δομών της υγείας και της εκπαίδευσης, προτεραιότητά μας αποτελεί η ισόρροπη ανάπτυξη όλων των νησιών.Το κάθε νησί μας είναι ξεχωριστό και έχει τα δικά του ιδιαίτερα χαρακτηριστικά όπως διαφορετικό φυσικό κάλλος, ιστορία, μνημεία και πολιτισμό. Εμείς αυτά τα χαρακτηριστικά θα τα αναδείξουμε και θα τα μετατρέψουμε σε πηγή ζωής για το κάθε νησί.

• Θεωρείτε πως ο Καλλικράτης θέτει εμπόδια στην λειτουργία της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου και τι πρέπει να γίνει για να βελτιωθούν κάποια πράγματα;
Χωρίς να υποτιμώ τη σημασία του ισχύοντος κάθε φορά νομικού πλαισίου οργάνωσης της τοπικής αυτοδιοίκησης και πόσο αυτό μπορεί να επηρεάζει τη δράση μας, θεωρώ ότι σε κάθε περίπτωση οι άνθρωποι που διαχειρίζονται τους Δήμους και τις Περιφέρειες κάνουν τη διαφορά. Οι τοπικοί άρχοντες με την προσπάθεια και τον αγώνα τους, μπορούν να φέρουν αποτελέσματα και να ανατρέπουν τα πάντα, ακόμη και τον Καλλικράτη, εφόσον βάζει εμπόδια στην ανάπτυξη του τόπου. Κανένα σύστημα δεν είναι τέλειο, όμως θεωρώ ότι δεν εφαρμόστηκε σωστά. Με συγκροτημένο σχέδιο , οργάνωση και δουλειά μπορείς να ξεπεράσεις όλα τα εμπόδια και τις δυσκολίες. Πέραν λοιπόν, από τις δυνατότητες βελτίωσης που υπάρχουν πιστεύω ότι αν λειτουργήσουμε με το πνεύμα του και όχι φοβικά με το γράμμα του νόμου, θα βρούμε λύσεις.

• Ποια είναι η άποψή σας στο θέμα της ιδιωτικοποίησης του αεροδρομίου;
Θεωρώ ότι η ιδιωτικοποίηση του διεθνούς αεροδρομίου «Διαγόρας» της Ρόδου είναι εγκληματική για όλα τα νησιά της Δωδεκανήσου και για τη χώρα. Τα αεροδρόμια είναι από τις βασικές παραμέτρους άσκησης της τουριστικής πολιτικής. Τα τέλη και τα έξοδα επηρεάζουν πάρα πολύ τον αριθμό των αεροσκαφών, που προσγειώνονται σε κάθε αεροδρόμιο.
Δεν είναι δυνατόν αυτή την ζωτικής σημασίας πολιτική, για τη ναυαρχίδα του τουρισμού τη Ρόδο και τα άλλα νησιά μας, να την ασκεί ένας ιδιώτης. Πολύ περισσότερο που στην περίπτωσή μας, υπάρχουν και γειτονικοί ανταγωνιστικοί προορισμοί, με πολύ χαμηλά τέλη αεροδρομίων. Θα αγωνιστούμε με κάθε τρόπο να αποτρέψουμε αυτή την επιλογή της κυβέρνησης.

• Ο τομέας της Υγείας παρουσιάζει σοβαρά προβλήματα στο νησί μας. Η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου πρέπει να έχει λόγο στη διεκδίκηση λύσεων ή όχι;
Πράγματι τα τελευταία χρόνια, με τις εφαρμοζόμενες μνημονιακές πολιτικές, ο τομέας της υγείας δέχθηκε μεγάλο πλήγμα, με αποτέλεσμα οι δομές και η παροχή δημόσιων υπηρεσιών υγείας, να συρρικνώνονται αντί να αναπτύσσονται και να διευρύνονται. Η Περιφέρεια πιστεύω ότι έχει να παίξει πολύ σπουδαίο ρόλο στη διεκδίκηση λύσεων αλλά και στην οργάνωση των υπηρεσιών και δεν εννοώ να κάθεται ο Περιφερειάρχης έξω από το νοσοκομείο για να τον παίρνουν τα κανάλια. Μιλάω για συγκροτημένο αγώνα και ξεκάθαρες διεκδικήσεις. Η εμπειρία που απέκτησα κατά το διάστημα διοίκησης του νοσοκομείου, είναι πολύτιμη και θα μας βοηθήσει στην διεκδίκηση λύσεων. Μπορεί και πρέπει το νοσοκομείο της Ρόδου να γίνει το κεντρικό νοσηλευτικό ίδρυμα όχι μόνον για τη Δωδεκάνησο αλλά για όλη τη νοτιανατολική Μεσόγειο.

• Πώς κρίνετε τη μέχρι σήμερα πορεία της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου δεδομένων και των δυσκολιών που έχουν δημιουργηθεί από το κράτος; Θεωρείτε πως τουλάχιστον στον τομέα του ΕΣΠΑ και των άλλων προγραμμάτων έχει σημειωθεί πρόοδος σε ό,τι αφορά τις απορροφήσεις πόρων;
Δεν είμαι από αυτούς που μηδενίζουν το έργο οποιουδήποτε ανθρώπου. Πολύ περισσότερο που σε κάθε υπηρεσία υπάρχουν στελέχη που εργάζονται και σε κάθε περίπτωση παράγουν έργο. Θεωρώ λοιπόν ότι η Περιφέρειά μας έκανε πράγματα αλλά μπορούσε πολύ περισσότερα. Αναφέρομαι στα έργα υποδομής που δυστυχώς είναι πολύ πίσω. Αναφέρομαι στη συνεργασία και την τεχνική βοήθεια που μπορούσε να προσφέρει στους Δήμους των μικρών νησιών ώστε να ολοκληρώσουν τις μελέτες για τα έργα τους, που δεν το έκανε. Βέβαια είναι η πρώτη περιφέρεια στην απορροφητικότητα του ΕΣΠΑ, αλλά μας θεωρούν εκτός συναγωνισμού, δεδομένου ότι θεωρούμαστε πλούσια περιφέρεια, έχουμε ΑΕΠ μεγαλύτερο του 90% του κοινοτικού μέσου όρου, και δεν έχουμε ως επιλέξιμα τα δύσκολα έργα των υποδομών.

• Δόθηκε η απαραίτητη σημασία στον τομέα της ακτοπλοϊκής σύνδεσης των νησιών καθώς οι αρμόδιοι στο κέντρο θα πρέπει επιτέλους να κατανοήσουν πως τα νησιά δεν μπορούν εύκολα να επικοινωνήσουν μεταξύ τους;
Δυστυχώς η ακτοπλοϊκή σύνδεση των νησιών μας χειροτερεύει κάθε χρόνο και πιο πολύ. Το όνειρο και ο αγώνας πολλών σπουδαίων ανθρώπων όπως του αείμνηστου Τάσου Αλιφέρη για το μεταφορικό ισοδύναμο, δεν έχουν αποδώσει καρπούς. Τα πλοία και τα δρομολόγια αντί να αυξάνονται, μειώνονται.

Ο Μπενέτος που προέρχεται από μικρό νησί και όλος ο συνδυασμός μας, θα δώσουμε μεγάλες μάχες για επαρκείς συγκοινωνίες. Χωρίς συγκοινωνίες δεν υπάρχει ζωή στα νησιά. Η κεντρική κυβέρνηση και οι στεριανοί το καταλαβαίνουν αλλά δεν θέλουν να το λύσουν. Εμείς θα τους αναγκάσουμε να βρουν λύσεις.Τα νησιά της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου προσφέρουν πάρα πολλά στην οικονομία της χώρας καθώς είναι οι σημαντικότεροι εξαγωγείς που φέρνουν το μεγαλύτερο συνάλλαγμα στη χώρα, μέσω του τουριστικού προϊόντος και απαιτούν, δεν εκλιπαρούν, την ανταπόδοση της Πολιτείας, για να συνεχίσουν να υπάρχουν και να προσφέρουν.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου