Ο 28χρονος συγκυβερνήτης του αεροσκάφους της Germanwings που το οδήγησε στην πλαγιά των γαλλικών Αλπεων, υπάρχουν υπόνοιες ότι είχε ψυχολογικά προβλήματα.
‘Οπως αναφέρει το γερμανικό περιοδικό Στερν επικαλούμενο δικές του πηγές, «στη Λουφτχάνσα κυκλοφορούσαν εσωτερικά φήμες ότι ο Αντρέας Λουμπιτς αντιμετώπιζε ψυχολογικά προβλήματα», χωρίς ωστόσο να δίνονται περισσότερες πληροφορίες.
Είχε πάρει 6μηνη άδεια για κατάθλιψη και εργασιακή εξουθένωση
Σύμφωνα με τον δημοσιογράφο Matthias Gebauer του Der Spiegel, συμμαθητές του στην σχολή πιλότων της Λουφτχάνσα, είπα για τον Λούμπιτς ότι το 2009 πήρε 6μηνη άδεια από την εκπαίδευση καθώς είχε καταβληθεί από την κατάθλιψη και συγκεκριμένα από αυτό που ονομάζεται «σύνδρομο εργασιακή εξουθένωσης» (burnout syndrome).
Πρόκειται για μια εμπειρία μακροχρόνιας σωματικής, συναισθηματικής και πνευματικής εξάντλησης λόγω υπερβολικού και χρόνιο άγχους.
Αξιωματούχοι της Lufthansa δήλωσαν σήμερα ότι οι κυβερνήτες υποβάλλονται σε ετήσιες ιατρικές εξετάσεις, τονίζοντας ότι τα ειδικά ψυχολογικά τεστ γίνονται κατά την εκπαίδευση, όχι όμως στα ετήσια τσεκαπ! Ο αντιπρόεδρος της Λουφτχάνσα Cartsen Spohr έσπευσε να ανακοινώσει ότι ο Λούμπιτς είχε περάσει επιτυχώς όλες τις ιατρικές εξετάσεις και τα ψυχολογικά τεστ που απαιτούντο για την εκπαίδευση. Ωστόσο κανείς δεν επιβεβαιώνει, αλλά ούτε και διαψεύδει την πληροφορία για την 6μηνη άδεια του Λούμπιτς.
Οι έρευνες της αστυνομίας στο σπίτι του
Στο Μονταμπάουερ, τη μικρή πόλη κοντά στα σύνορα με τη Γαλλία όπου ο Λούμπιτς έμενε με τους γονείς του, αστυνομικοί μπήκαν στο σπίτι του και αφαίρεσαν στοιχεία που ελπίζεται να βοηθήσουν στην έρευνα.
Παράλληλα έχουν ήδη αρχίσει να παίρνουν καταθέσεις από συναδέλφους του, πιλότους και συνοδούς σε μια προσπάθεια να διαπιστώσουν εάν τις τελευταίες εβδομάδες παρουσιάστηκε κάτι περίεργο στην συμπεριφορά του ή στον τρόπο που εργαζόταν.
Η σελίδα του 28χρονου στο Facebook
Η προσωπική σελίδα του Λούμπιτς στο Facebook έχει σβηστεί, αλλά σύμφωνα με δημοσιογράφους του Guardian που πρόλαβαν να την διαβάσουν, οι 28χρονος γερμανός ήταν ένας συνηθισμένος άνδρας που ενδιαφερόταν για τα αεροπλάνα και τα τεχνολογικά gadgets. Του άρεσε επίσης η ηλεκτρονική μουσική, τα νυχτερινά κλαμπ και το μπόουλινγκ.
Στα «likes» του περιλαμβάνονται η Lufthansa η σχολή πιλότων LFT Bremen και η επισκευαστική μονάδα των Airbus A320 στη Γερμανία. Επίσης υπάρχουν αναφορές στον γερμανό αστροναύτη Αλεξάντερ Γκερστ ο οποίος πέρισι ταξίδεψε στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό.
Ο Λούνμπιτς συχνά πήγαινε στην γειτονική πόλη του Κομπλεντς, όπου επισκεπτόταν έναν τοίχο για αναρρίχηση σε ένα δάσος, ένα εστιατόριο της αλυσίδας Burger King, ένα κέντρο μπόουλινγκ και ένα νυχτερινό κέντρο, το Agostea Nachtarena. Δήλωνε ότι αγαπά τον γερμανό μουσικό Paul Kalkbrenner και τον Γάλλο DJ David Guetta.
Ο 28χρονος πιλότος φαίνεται ότι είχε κάποια αίσθηση του χιούμορ. Στο Facebook είχε έναν σύνδεσμο που παρέπεμπε σε έναν ιστότοπο με τον τίτλο «Τι κάνουν οι άνδρες όταν είναι μόνοι τους», στο οποίο φιλοξενούνται αστεία βίντεο και φωτογραφίες με άνδρες να ανοίγουν τρύπες σε παγωμένες λίμνες με αλυσοπρίονα ή αδέξιους μπαμπάδες να φροντίζουν τα μωρά τους.
Ο Αντρέας Λούπιτς, ο συγκυβερνήτης του Airbus A320 της γερμανικής εταιρείας Germanwings, φέρεται σύμφωνα με τους εισαγγελείς να συνέτριψε σκοπίμως το αεροπλάνο στις Άλπεις, οδηγώντας στο θάνατο 150 επιβαίνοντες.
Στην μικρή πόλη Μονταμπάουρ, στο κρατίδιο Ρηνανίας-Παλατινάτου στη δυτική Γερμανία, πολλοί από τους κατοίκους σοκαρίστηκαν όταν έμαθαν ότι οι Γάλλοι εισαγγελείς υποπτεύονται πως ο Λούπιτς προέβη εσκεμμένα σε αυτή την πράξη.
Οι γερμανικές αρχές δεν μπορούν να εξηγήσουν γιατί ο πρώτος αξιωματικός της Germanwings είχε μείνει μόνος του στο πιλοτήριο του Airbus χωρίς τον πιλότο και για ποιο λόγο αποφάσισε να ρίξει το αεροπλάνο.
Ο συγκυβερνήτης περιγράφεται ως ένας «συμπαθητικός νεαρός», που ήταν ευτυχής με τη δουλειά του. «Ήταν ένας εντελώς φυσιολογικός τύπος», δήλωσε ο Κλάους Ράντκε, ιδιοκτήτης της τοπικής αερολέσχης απ’ όπου ο Λούπιτς πήρε το πρώτο του δίπλωμα πριν πολλά χρόνια και επέστρεψε το φθινόπωρο για να κάνει μια ανανεωτική εκπαίδευση.
«Έχω μείνει άφωνος. Δεν έχω καμία εξήγηση γι’ αυτό. Γνωρίζοντας τον Αντρέας, αυτό είναι απλώς αδιανόητο για εμένα», είπε ο Πέτερ Ρίκερ, παλιό μέλος της αερολέσχης, που γνώριζε τον Λούπιτς καλά. «Ο Αντρέας ήταν ένας πολύ συμπαθητικός νεαρός που έλαβε εδώ την εκπαίδευσή του κι ήταν μέλος της λέσχης», πρόσθεσε ο Ρίκερ. «Είχε πολλή πλάκα, αν και ίσως μερικές φορές ήταν κάπως ήσυχος. Ήταν ένα αγόρι όπως πολλά άλλα», συμπλήρωσε. Κοντά στο μικρό, άσπρο σπίτι στο Μονταμπάουρ όπου ζούσε ο Λούπιτς και το οποίο η αστυνομία πλέον φρουρεί, ο γείτονάς του Χανς Γιούργκεν Κράουζε δήλωσε ότι «σοκαρίστηκε πολύ» από τα νέα.
Ο Λούπιτς εκπαιδεύτηκε στην ακαδημία πιλότων της Lufthansa στη Βρέμη, η οποία αρνήθηκε να μιλήσει για αυτόν. Η Germanwings μέχρι στιγμής έχει δώσει πολύ λίγα βιογραφικά στοιχεία για τον συγκυβερνήτη του Airbus, ο οποίος είχε μόνο 630 ώρες πτήσης στο ενεργητικό του, σε αντίθεση με τον πιλότο ο οποίος είχε καταγράψει περισσότερες από 6.000 ώρες πτήσης, κυρίως σε Airbus, και εργαζόταν για τον όμιλο Lufthansa επί 10 χρόνια.
Οι ερευνητές πρόκειται να «σκαλίσουν» την προσωπική ζωή του συγκυβερνήτη προκειμένου να αποκαλύψουν οποιεσδήποτε ενδείξεις σχετικά με την ψυχική κατάσταση του. «Το πρώτο πράγμα που θα κάνουμε είναι να εξετάσουμε την επαγγελματική ζωή του, από την άποψη των σχέσεων, των οικονομικών και του ιατρικού του ιστορικού», δήλωσε η ψυχολόγος της αεροπορίας, Ρόμπερτ Μπορ. Παράλληλα, θα έρθουν σε επαφή με άλλους πιλότους για να δουν αν υπάρχει κάτι σχετικά με τη συμπεριφορά, τη στάση του ή την επαγγελματική συμπεριφορά που θα μπορούσε να θεωρηθεί χρήσιμο.
Προς το παρόν δεν έχουν δοθεί επισήμως στη δημοσιότητα τα στοιχεία του άλλου πιλότου του Airbus A320.
Η άποψη του εισαγγελέα
Ο συγκυβερνήτης του Airbus A320, μόνος στο πιλοτήριο, «επέτρεψε εσκεμμένα την πτώση του αεροπλάνου και είχε όπως φαίνεται τη βούληση να το καταστρέψει», δήλωσε σήμερα ο Γάλλος εισαγγελέας αρμόδιος για τη δικαστική έρευνα, Μπρις Ρομπέν, αποκλείοντας στο στάδιο αυτό μια τρομοκρατική επίθεση. Το ενδεχόμενο αυτό είχε αποκλείσει και ο Γερμανός υπουργός Εσωτερικών, Τόμας ντε Μεζιέρ, ο οποίος υποστήριξε ότι ο 28χρονος Λούπιτς δεν είχε καμιά γνωστή σχέση με τρομοκρατικές οργανώσεις.
Ο εισαγγελέας προέβη σε αυτή τη δήλωση κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου στο Μαρινιάν (νότια Γαλλία), όπου παρουσιάστηκαν τα πρώτα αποτελέσματα της ανάλυσης του μαύρου κουτιού του αεροπλάνου που έχει καταγράψει τους ήχους στο πιλοτήριο.
«Στη διάρκεια των είκοσι πρώτων λεπτών της πτήσης, ακούει κανείς μια ευγενική, ακόμη και εύθυμη συνομιλία ανάμεσα στον κυβερνήτη και τον συγκυβερνήτη. Μετά ο συγκυβερνήτης ακούγεται να απαντάει λακωνικά” στον κυβερνήτη», αφηγήθηκε ο εισαγγελέας με βάση τις ηχογραφήσεις. Στη συνέχεια, ο κυβερνήτης ζητάει από τον συγκυβερνήτη να πάρει το πηδάλιο και ακούγεται ο θόρυβος μιας θέσης που τραβιέται προς τα πίσω. Μετά την έξοδο του κυβερνήτη από το πιλοτήριο, ο συγκυβερνήτης βρισκόταν μόνος του στο πηδάλιο μέσα στο πιλοτήριο μέχρι τη στιγμή της συντριβής, διευκρίνισε ο Ρομπέν.
«Αρνήθηκε να ανοίξει την πόρτα της καμπίνας στον κυβερνήτη», συνέχισε ο εισαγγελέας. «Δεν είχε κανένα λόγο να εμποδίσει τον κυβερνήτη να επιστρέψει στο πιλοτήριο», επέμεινε, αναφέροντας επίσης ότι «ακούγονται πολλές εκκλήσεις του κυβερνήτη που ζητάει να μπει στο πιλοτήριο, αλλά καμιά απάντηση από την πλευρά του συγκυβερνήτη». Μόνος μέσα στο πιλοτήριο, ο συγκυβερνήτης πάτησε το κουμπί που οδήγησε στην απώλεια ύψους για ένα λόγο τον οποίο αγνοούμε πλήρως, αλλά ο οποίος μπορεί να αναλυθεί ως βούληση να καταστρέψει αυτό το αεροπλάνο, διευκρίνισε ο εισαγγελέας.
Ανέφερε, επίσης, πως ο θάνατος των 150 επιβαινόντων της πτήσης, στην πλειονότητά τους Γερμανών και Ισπανών, υπήρξε «ακαριαίος». «Δεν ακούμε κραυγές παρά στο τέλος, στα εντελώς τελευταία λεπτά», είπε.
Επίσης, υπογράμμισε πως ο συγκυβερνήτης «ήταν ικανός να πιλοτάρει το αεροπλάνο». «Εργαζόταν μόνο μερικούς μήνες και είχε μια εκατοστή ώρες σ’ αυτό το αεροσκάφος», διευκρίνισε ο Ρομπέν.
Πάντως, και ο επικεφαλής της Lufthansa, Κάρστεν Σπορ, επιμένει ότι ο Λούμπιτς ήταν «100% ικανός να πιλοτάρει» αεροπλάνο, κάτι που ονειρευόταν από μικρός. Όπως είπε, είχε ξεκινήσει την εκπαίδευσή του το 2008, αλλά την είχε διακόψει για αρκετούς μήνες χωρίς να εξηγήσει το λόγο. «Όσοι μας γνωρίζουν, ξέρουν ότι επιλέγουμε πιλότους με πολλή προσοχή», εξήγησε ο Σπορ, προσθέτοντας ότι η διαδικασία πρόσληψης περιλαμβάνει και ψυχολογικά τεστ. Παραδέχτηκε, βέβαια, ότι τα τεστ σταματούν αφού οι πιλότοι αναλάβουν τα καθήκοντά τους, παρά μόνο αν το επιθυμούν οι κυβερνήτες των αεροσκαφών.
«Δεν υπάρχει η παραμικρή ένδειξη για τα κίνητρα»
Άγνωστοι είναι οι λόγοι που μπορεί να ώθησαν τον συγκυβερνήτη του Airbus A320 της γερμανικής εταιρείας Germanwings να ρίξει το αεροπλάνο στο βουνό, δήλωσε σήμερα ο επικεφαλής της Lufthansa.
«Δεν έχουμε την παραμικρή ένδειξη για το τι θα μπορούσε να ωθήσει τον συγκυβερνήτη σε αυτήν τη φρικτή πράξη», συνέχισε ο Σπορ και πρόσθεσε ότι «κανένα σύστημα στον κόσμο δεν θα μπορούσε να εμποδίσει την πράξη του συγκυβερνήτη», όποια και αν είναι τα μέτρα ασφαλείας.
Να σημειωθεί ότι, από την ανάλυση των δεδομένων της δορυφορικής παρακολούθησης, διαπιστώθηκε ότι κάποιος είχε αλλάξει το υψόμετρο στα 100 πόδια, δηλαδή στο ελάχιστο δυνατό.
Τηλεοπτικά συνεργεία, δημοσιογράφοι αλλά και αστυνομικοί έχουν φτάσει ήδη έξω από το σπίτι του συγκυβερνήτη του μοιραίου Airbus που έπεσε στις Άλπεις.
Με πληροφορίες από efsyn.gr και thetoc.gr/