Η Δημόσια Ναυτική Εκπαίδευση, αναπόσπαστο κομμάτι της Ναυτιλίας και της Οικονομίας της χώρας μας δεν μπορεί να μείνει στην δεύτερη ταχύτητα. Άμεσα να παρθούν πρωτοβουλίες για την έναρξη διαδικτυακών μαθημάτων»
Η πανδημία που η χώρα μας αντιμετωπίζει και τα απαραίτητα αποτρεπτικά μέτρα για τη διάδοσή της που κλήθηκε η Πολιτεία να λάβει, αποκαλύπτουν συνεχώς κλάδους και πτυχές της καθημερινότητας που χρειάζονται στήριξη και ειδική μέριμνα. Από πλευράς μας θεωρούμε ότι ο ρόλος μιας υπεύθυνης Αξιωματικής Αντιπολίτευσης, σε τέτοιες στιγμές Κρίσης, είναι η υπογράμμιση των αναγκών και η εποικοδομητική παρουσίαση προτάσεων και λύσεων.
Έτσι, σε συνέχεια πολλών παρεμβάσεων μας για τα θέματα της Ναυτιλίας, της Ναυτεργασίας, της Νησιωτικότητας και της Ακτοπλοΐας, οφείλουμε να θέσουμε επί τάπητος τις ανησυχίες των σπουδαστών των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού, οι οποίοι, με δημόσια επιστολή τους προς τον Υπουργό Ναυτιλίας, μιλούν για τους έντονους φόβους τους, απώλειας του ακαδημαϊκού εξαμήνου, λόγω των μέτρων που έχουν παρθεί.
Η αλήθεια είναι πως για μια ακόμη φορά, και ίσως την πιο κρίσιμη στιγμή, το Υπουργείο Ναυτιλίας και η Κυβέρνηση δεν λαμβάνει καμία απολύτως μέριμνα για την προστασία και ενίσχυση του ρόλου της Δημόσιας Ναυτικής Εκπαίδευσης. Μέχρι στιγμής, δεν έχει υπάρξει καμία πρωτοβουλία για τη λειτουργία ηλεκτρονικής πλατφόρμας διεξαγωγής εξ’ αποστάσεως μαθημάτων για τους περίπου 4,500 σπουδαστές ΑΕΝ σε όλη την Ελλάδα, μετά την αναστολή λειτουργίας τους και έτσι ο κίνδυνος για δυσαναπλήρωτες ώρες μαθημάτων που θα μπορούσαν να οδηγήσουν στην απώλεια του εξαμήνου, να είναι σημαντικός.
Οι σπουδαστές των ΑΕΝ, στην πλειονότητά τους παιδιά από επαρχία ή παιδιά με ανάγκες βιοπορισμού, ζουν ένα αβέβαιο μέλλον καθώς η μη αναπλήρωση μαθημάτων θα τους κοστίσει την δυνατότητα πραγματοποίησης των απαραίτητων, για την ολοκλήρωση των σπουδών τους, εκπαιδευτικών ταξιδιών, με αρνητικές συνέπειες για την επιβίωση αυτών και των οικογένειών τους. Ειδικότερα, δε, υπάρχει η
σοβαρή πιθανότητα να δημιουργηθεί μεγάλο κενό στην αγορά της ναυτεργασίας και έλλειψη εξειδικευμένου προσωπικού, αν δεν αναπληρωθούν άμεσα τα μαθήματα, τουλάχιστον των τελειόφοιτων.
Στην κατεύθυνση της ενίσχυσης της Δημόσιας Ναυτικής Εκπαίδευσης στις μέρες του Covid-19, το Υπουργείο Ναυτιλίας, υιοθετώντας τις προτάσεις των ίδιων των σπουδαστών, πρέπει να χρησιμοποιήσει κάθε διαθέσιμο μέσο και δυνατότητα ώστε να λειτουργήσει το εκπαιδευτικό πρόγραμμα μέσω e-learning διαδικασίες, ενώ θα μπορούσε να έρθει σε επαφή για ανταλλαγή τεχνογνωσίας και υλικού, με Ανώτατα Ιδρύματα της χώρας. Τέλος, απαραίτητος κρίκος για την υλοποίηση μιας τέτοιας πολιτικής, σε αυτές τις ειδικές συνθήκες, είναι η μισθολογική κάλυψη των 200 περίπου ωρομίσθιων καθηγητών των ΑΕΝ, έτσι ώστε να συνδράμουν στην υλοποίηση των διαδικτυακών μαθημάτων, με σκοπό να μην χαθεί το εξάμηνο για τους σπουδαστές και τις σπουδάστριες.
Αν κάτι αυτή η Κρίση μας διδάσκει είναι ότι για την κοινωνία δεν υπάρχουν πρωτεύοντα και δευτερεύοντα ζητήματα. Η συνολική στήριξη των Δημοσίων Δομών Εκπαίδευσης, Υγείας και Πρόνοιας αποτελούν τις πρωταρχικές ανάγκες και ταυτόχρονα τις μέγιστες προτεραιότητες.
Η Δημόσια Ναυτική Εκπαίδευση, αναπόσπαστο κομμάτι της Ναυτιλίας και της Οικονομίας της χώρας μας δεν μπορεί να μείνει στην δεύτερη ταχύτητα.