Την τελευταία θέση μεταξύ των χωρών-μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης στον τομέα της ψηφιακής οικονομίας κατέχει η Ελλάδα, αφού συγκεντρώνει ποσοστό μόλις 18,3% στις ηλεκτρονικές πωλήσεις που πραγματοποιούνται, τη στιγμή που ο μέσος Κοινοτικός όρος βρίσκεται στο 25,7%, σύμφωνα με τα στοιχεία του τελευταίου Ευρωβαρόμετρου για το 2014.
Η συγκεκριμένη επίδοση φέρνει τη χώρα μας στην τελευταία θέση της κατάταξης των ευρωπαϊκών χωρών, ως προς το ποσοστό των πωλήσεων που πραγματοποιούνται μέσω του Διαδικτύου. Αντίθετα, πρώτο αναδεικνύεται το Λουξεμβούργο (46,4%), ενώ ακολουθούν η Λεττονία (37,2%), η Ρουμανία (36%), η Πολωνία και το Βέλγιο μοιράζονται την τέταρτη θέση (33,9% και 32) και στην πέμπτη θέση ακολουθεί η Μεγάλη Βρετανία (32,5%).
Εκτός από την Ελλάδα, επιδόσεις κάτω του μέσου Κοινοτικού όρου κατέχουν ακόμα 8 ευρωπαϊκές χώρες, οι ηλεκτρονικές πωλήσεις των οποίων αντιστοιχούν σε ποσοστό μικρότερο του 25,7% του συνολικού τους τζίρου.
Για το μεγαλύτερο ποσοστό των επιχειρήσεων που προσφέρουν διαδικτυακές υπηρεσίες, το 85,4% των πωλήσεων προέρχονται από την χώρα στην οποία δραστηριοποιούνται, ενώ το 10,3% από άλλα κράτη-μέλη της ΕΕ.
Σύμφωνα με την έρευνα, το 21% των επιχειρήσεων που δεν δραστηριοποιούνται online δηλώνει ότι σκοπεύει να εισέλθει στον τομέα των ηλεκτρονικών πωλήσεων το επόμενο διάστημα, ενώ στον αντίποδα, το 58% απαντά ότι δεν ενδιαφέρεται να προχωρήσει σε μια τέτοια κίνηση.
Όσον αφορά στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι εταιρείες που επιχειρούν ηλεκτρονικά, τα περισσότερα σχετίζονται με το κόστος και τις ανησυχίες σχετικά με τις υψηλές χρεώσεις για την παράδοση των προϊόντων.
Καθημερινή