Της Στεφανίας Σούκη
Ανάπτυξη του home-porting, σωστή διαχείριση των ελλιμενισμών κρουαζιερόπλοιων και των ροών των επισκεπτών κρουαζιέρας από πλευράς προορισμών και στοχευμένο marketing στις αγορές- στόχους θα πρέπει να είναι οι βασικές προτεραιότητες για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας στη χώρα μας.
Τις προτεραιότητες έθεσε χθες απο το βήμα του τέταρτου Posidonia Sea Tourism Forum, ο κ. Γιάννης Ρέτσος, στην επίσημη …πρώτη του ως προέδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων, προσθέτοντας παράλληλα ότι όλες οι διαδικτυακές έρευνες που έχει υλοποιήσει ο ΣΕΤΕ τα τελευταία δύο χρόνια, βγάζουν ως ξεκάθαρο συμπέρασμα, στην συνείδηση των επισκεπτών της χώρας, το γεγονός ότι η Ελλάδα είναι ασφαλής προορισμός, κάτι το οποίο μπορεί να συμβάλλει καθοριστικά για την περαιτέρω ανάπτυξη του κλάδου.
«Πράγματι τα τελευταία χρόνια οι εταιρείες κρουαζιέρας έχουν κάνει στροφή και έχουν επιλέξει να απομακρυνθούν από την Ανατολική Μεσόγειο και ειδικότερα από τις περιοχές οι οποίες θεωρούνται μη ασφαλείς. Δυστυχώς, η στροφή αυτή, έχει επηρεάσει και την Ελλάδα. Όμως, εδώ ακριβώς κρύβεται η μεγάλη ευκαιρία. Πρέπει να εκμεταλλευτούμε την ασφαλή εικόνα της χώρας ώστε να πείσουμε τις εταιρείες να επιστρέψουν τα δρομολόγιά τους στις θάλασσές μας, να επανατοποθετηθούμε στην παγκόσμια αγορά, και να κερδίσουμε έτσι μεγαλύτερο μερίδιο.
Προφανώς, είναι απαραίτητο να υλοποιηθούν ενέργειες προς την κατεύθυνση της βελτίωσης των υποδομών, των προσφερόμενων υπηρεσιών, της δημιουργίας νέων ανταγωνιστικών προϊόντων, της έμπρακτης συνεργασίας μεταξύ Δημοσίου και ιδιωτικού τομέα. Αλλά ακόμα και προς την κατεύθυνση της συνεργασίας μεταξύ Ελλάδας – Τουρκίας, έστω και αν αυτό φαντάζει δύσκολο, στις σημερινές συνθήκες.
Θα πρέπει τέλος να ερωτηθούμε γενικότερα, τι κάνουν οι προορισμοί για να υποδεχθούν τους επιβάτες της κρουαζιέρας; Είναι έτοιμοι να τους υποδεχτούν; Έχουν φροντίσει ώστε ο κάθε προορισμός να αναδεικνύει τα ανταγωνιστικά του πλεονεκτήματα; Υπάρχει σήμανση, καθαριότητα, βασικές υποδομές υποστήριξης; Γίνεται ομαλά η διακίνηση των επιβατών; Είναι ανοικτοί οι αρχαιολογικοί χώροι; Αναδεικνύονται τα τοπικά ήθη και έθιμα, τα τοπικά προϊόντα;», ανέφερε ο κ. Ρέτσος.
Ο νέος πρόεδρος του ΣΕΤΕ αναφέρθηκε και στη «μεγάλη εικόνα» και στους τέσσερις βασικούς στρατηγικούς στόχους του ΣΕΤΕ, οι οποίοι καλύπτουν και τον ναυτικό τουρισμό.
1. Μακροχρόνια και σταθερή ανάπτυξη που θα μας κατατάξει σε ακόμη καλύτερη θέση στις μεγάλες τουριστικές δυνάμεις του κόσμου.
2. Ενότητα ολόκληρου του τομέα και εργασιακή ειρήνη ως απαραίτητος όρος επιτυχίας.
3. Διαρκής, αρμονική και επωφελής για την ελληνική οικονομία και τη χώρα σχέση με τις εκάστοτε κυβερνήσεις.
4. Ενδυνάμωση και προβολή της κοινωνικής διάστασης του τουρισμού και ενίσχυση του κοινωνικού αποτυπώματος.
newmoney.gr