Nέο κύμα ανασφάλιστων αυτοκινήτων προστέθηκε στην εγχώρια ασφαλιστική αγορά κατά το τελευταίο δίμηνο (μετά το Πάσχα) σύμφωνα με στοιχεία από διαμεσολαβητές και ασφαλιστικές εταιρείες.
Η έλλειψη ρευστότητας και η παρατεταμένη ασάφεια σχετικά με τις μελλοντικές εξελίξεις, οδήγησαν σε καθυστέρηση πληρωμής πάνω από τις νόμιμες 30 ημέρες δημιουργώντας νέο κύμα ανασφάλιστων. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία από το Επικουρικό Κεφάλαιο, το σύνολο των ανασφάλιστων αυτοκινήτων ήταν πάνω από 850 χιλιάδες στο α’ τρίμηνο και τείνουν προς τα 1,1 εκατ. με αυξητικές τάσεις.
Πιο συγκεκριμένα σύμφωνα με στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛΣΤΑΤ), καταγράφηκε πτώση 8,5% στα ασφάλιστρα αυτοκινήτου κατά τον τελευταίο μήνα (Μάιο) ενώ υπάρχει και αύξηση περίπου 10% στις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων, τα οποία είναι ασφαλισμένα βάσει νόμου. Αυτοί οι δύο παράγοντες ουσιαστικά αλληλοεξουδετερώνονται και έτσι η μέση υποχώρηση στην ασφαλιστική παραγωγή που ξεπερνά το 15% αποδίδεται από τους ασφαλιστές στην αύξηση των ανασφάλιστων οχημάτων κατά το τελευταίο τρίμηνο του 2015.
Με δεδομένο ότι από τον επόμενο μήνα θα αρχίσει σταδιακά και η πληρωμή των φόρων η κατάσταση αναμένεται να επιδεινωθεί, εκτιμούν οι ασφαλιστικές. Καθοριστικός παράγοντας για την αύξηση είναι και η γενικότερη οικονομική κατάσταση την οποία βιώνουν στην καθημερινότητά τους πολίτες και επιχειρήσεις. Σύμφωνα με εκτιμήσεις ασφαλιστικών στελεχών, από τα ανασφάλιστα οχήματα το 60% ανήκει σε ιδιώτες και το 40% σε νομικά πρόσωπα και οργανισμούς δημοσίου δικαίου (υπουργεία, ΔΕΚΟ, στρατιωτικές μονάδες κ.ά).
Yποχώρηση παραγωγής
Πτώση της παραγωγής αυτοκινήτου κατά 19,5% έναντι του περυσινού α’ τετραμήνου κατέγραψε η Ένωση Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδας και η οποία διαμορφώθηκε στα 285,976 εκατ. ευρώ. Η πτώση της παραγωγής στο αυτοκίνητο αποδίδεται κυρίως στην υποχώρηση των ασφαλίστρων από τον «τιμολογιακό πόλεμο» που μαίνεται στον κλάδο και στα ανασφάλιστα αυτοκίνητα που αυξάνονται με σταθερούς ρυθμούς. Η προσπάθεια που κάνει η Ένωση Ασφαλιστικών Εταιρειών μαζί με το Επικουρικό και την Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων (ΓΓΔΕ) για εντοπισμό και προσέλκυση στο Ταμείο των ανασφάλιστων αυτοκινήτων, έχει ως στόχο να ανακοπεί αυτή η αυξητική τάση.
ΑΠΕ-ΜΠΕ