Εν μέσω κρίσης, η Ελλάδα πέρυσι ήταν η χώρα με τον ταχύτερο ρυθμό ανάπτυξης στον κόσμο στην αγορά σαμπάνιας, με αύξηση της κατανάλωσης που έφτασε πολύ κοντά στο 20%, η οποία αποδίδεται στην παρουσία τουριστών με μεγάλα βαλάντια.
Συγκεκριμένα, οι πωλήσεις σαμπάνιας είχαν αύξηση 18%, ενώ ο μέσος ρυθμός ανάπτυξης της συγκεκριμένης αγοράς παγκοσμίως δεν ξεπερνά το 0,5%, σύμφωνα με στοιχεία από το Euromonitor International.
Το ίδιο έτος, η κατανάλωση σαμπάνιας ακόμα και στη χώρα καταγωγής της, τη Γαλλία, παρουσίασε μείωση της τάξης του 1,9%, ενώ οι πωλήσεις στο Ην. Βασίλειο, τη δεύτερη μεγαλύτερη αγορά, ήταν οριακά αυξημένες κατά 0,4%.
To 2013, η κατανάλωση σαμπάνιας στη χώρα μας είχε εντυπωσιακή αύξηση της τάξης του 56%, ενώ την ίδια ώρα, ο μέσος όρος για τον κόσμο, τη Γαλλία και το Ην. Βασίλειο ήταν μειωμένος κατά 0,8%, 3,4% και 0,5% αντίστοιχα.
Η διαφοροποίηση των μεγεθών των αγορών αυτών εξηγεί μερικώς τις μεγάλες διαφορές στον ρυθμό ανάπτυξης.Όπως διευκρινίζει ο αναλυτής αλκοολούχων ποτών στο Euromonitor, Σπύρος Μαλανδράκης, μιλώντας στη βρετανική εφημερίδα Telegraph, τα αποτελέσματα για την Ελλάδα δε σημαίνουν ότι «οι Έλληνες τα τελευταία 2 χρόνια αποφάσισαν να το ρίξουν στο ποτό και τη διασκέδαση για να ξεχάσουν τα προβλήματά τους.
Σε γενικές γραμμές μιλάμε για περιορισμένες ποσότητες συνολικά. Η κατανάλωση σαμπάνιας εξακολουθεί να είναι μικρότερη σε σχέση με τα επίπεδα προ κρίσης».
Γύρω στα 300.000 λίτρα σαμπάνιας καταναλώθηκαν στην Ελλάδα το 2014, δηλαδή ελάχιστα σε σχέση με τα 107,2 εκατ. λίτρα ενώ το Ην. Βασίλειο 20,4 εκατ.
Αυτό σημαίνει ότι ο ρυθμός κατανάλωσης ανά κάτοικο κυμαίνεται στα 1,7 λίτρα σαμπάνιας κάθε χρόνο για έναν Γάλλο, ένα τρίτο του λίτρου για έναν Βρετανό και αμελητέο ποσοστό για έναν Έλληνα.
Ωστόσο, παρά το σχετικά μικρό μέγεθός της, η αγορά σαμπάνιας στην Ελλάδα δεν παύει να έχει υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης και μάλιστα σε επίπεδα-σοκ, σύμφωνα με τον κ. Μαλανδράκη.
Όπως είπε, η ανάπτυξη αυτή αποδίδεται σχεδόν εξολοκλήρου στον τουρισμό της Ελλάδας, ειδικά στα δημοφιλή νησιά όπως η Μύκονος και η Σαντορίνη, που δεν επηρεάστηκαν καθόλου από την κρίση.
Στην Ελλάδα πέρυσι έκανα διακοπές περισσότεροι αλλά και μεγαλύτερης οικονομικής επιφάνειας τουρίστες, εξήγησε.Οι πωλήσεις σαμάνιας τείνουν να αντικατοπτρίζουν την οικονομική υγεία – πέφτουν πριν μια κρίση, για παράδειγμα – όμως η ερμηνεία της αύξησης κατανάλωσης στην Ελλάδα δεν είναι απαραίτητα δείγμα καλής προοπτικής, είπε ο κ. Μαλανδράκης.
tornownews.gr