«Η συμφωνία της 13ης Ιουλίου εκτός των σκληρών προαπαιτούμενων και εφαρμοστικών μέτρων που προβλέπει, περιέχει δυο πολύ σημαντικές προϋποθέσεις, ώστε να δημιουργηθούν συνθήκες ανάπτυξης: πακέτο 35δις ευρώ για επενδύσεις και σαφή αναφορά για μια γενναία αναδιάρθρωση του χρέους. Η κυβέρνηση πρέπει να εκμεταλλευτεί αυτά τα εργαλεία εγκαίρως και με σχέδιο να διοχετευτούν τα επενδυτικά πακέτα σε τομείς της οικονομίας που θα φέρουν ανάπτυξη»
Αυτό υπογραμμίζει, μεταξύ άλλων, σε συνέντευξή του στη «δ», ο βουλευτής Δωδ/σου του ΣΥΡΙΖΑ κ. Νεκτάριος Σαντορινιός αναφορικά με την ψήφιση της συμφωνίας μεταξύ της κυβέρνησης και των ευρωπαίων εταίρων.
«Η Ελλάδα έχει πολλές δυνατότητες για ανάπτυξη, όμως αυτή τη στιγμή, έχουν ισοπεδωθεί όλες οι προϋποθέσεις που θα μπορούσαν να αποτελέσουν το εφαλτήριο για παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας. Και αυτό δεν έχει συμβεί μέσα στους τελευταίους 6 μήνες που κυβερνά ο ΣΥΡΙΖΑ», τονίζει ο κ. Σαντορινιός.
Σε ερώτηση σχετικά με τους μειωμένους συντελεστές του ΦΠΑ, ο κ. Σαντορινιός δηλώνει:
«Αυτό που έχουμε πετύχει μέχρι στιγμής είναι να παραταθεί το καθεστώς του ειδικού συντελεστή ΦΠΑ μέχρι το τέλος του 2016 για τα Δωδεκάνησα και ιδίως για τα μικρά, ακριτικά νησιά. Σε αυτό το χρονικό διάστημα πρέπει να προσπαθήσουμε να νομοθετήσουμε και να εφαρμόσουμε νησιωτικές πολιτικές, που θα λειτουργούν εξισορροπιστικά και αντισταθμιστικά»
Η συνέντευξη του κ. Νεκτάριου Σαντορινιού, αναλυτικά:
• Για ποιο λόγο ψηφίσατε το δεύτερο πακέτο των προαπαιτούμενων και τι απαντάτε σε όσους κατηγορούν τους βουλευτές που στήριξαν τη συμφωνία;
Έχω δηλώσει ευθαρσώς και με απόλυτη συνείδηση ότι θα στήριζα- και κατ΄ επέκταση θα ψήφιζα- τα προαπαιτούμενα για τη συμφωνία, όπως και έκανα. Παρόλο που δεν συμφωνώ με τα μέτρα που περιλαμβάνονται, πρέπει να αντιληφθούμε ότι η κυβέρνηση εξαναγκάστηκε εν μέσω εκβιασμών, να προχωρήσει σε μια κακή συμφωνία, έχοντας ως εναλλακτική, τη συγκεκριμένη στιγμή, μια πολύ σκληρή και άδικη οικονομική καταστροφή της χώρας. Αυτό δε μπορούσε να είναι διέξοδος για μας. Έπρεπε- και αυτό κάναμε- να υπερασπιστούμε την αξιοπρέπεια και το επίπεδο ζωής των χαμηλοσυνταξιούχων, των εργαζομένων και των μικρομεσαίων οι οποίοι θα πλήττονταν βάναυσα από μια άτακτη χρεοκοπία. Πιστεύω ότι με την θετική μου ψήφο, επίσης, στήριξα αυτή την κυβέρνηση που, όπως φαίνεται και από τις αντιδράσεις του κόσμου, είναι η μόνη κυβέρνηση που εμπιστεύεται ο λαός ότι μπορεί, ακόμη και μέσα σε αυτές τις δύσκολες συνθήκες, να υπερασπιστεί τα συμφέροντά του και να ασκήσει ταξική και αναδιανεμητική πολιτική. Μόνο αυτή η κυβέρνηση μπορεί να εξασφαλίσει την εφαρμογή των μέτρων με κοινωνική δικαιοσύνη και να διασφαλιστεί ότι αυτή τη φορά το κύριο βάρος θα το επωμιστούν οι κοινωνικές τάξεις που τα προηγούμενα χρόνια προστατεύθηκαν από τις κυβερνήσεις μέσω της διαπλοκής και της διαφθοράς. Ταυτόχρονα στηρίζω την προσπάθεια της κυβέρνησης να κάνει πράξη τη δίωξη της διαπλοκής και της διαφθοράς. Το σκάνδαλο της Αγροτικής Τράπεζας με τα 1.300 δάνεια ύψους 5 δις € που δόθηκαν στους ημέτερους είναι μόνο η κορυφή του παγόβουνου της σήψης και της διαφθοράς.
• Γιατί δεν συμπεριελήφθησαν τα μέτρα για τους αγρότες στο νομοσχέδιο της Τετάρτης; Θα έρθουν σύντομα οι αλλαγές στο αγροτικό και αν ναι, πως θα εγγυηθείτε ότι αυτές οι αλλαγές δεν θα επηρεάσουν την αγροτική παραγωγή;
Οι αλλαγές στη φορολογία για τους αγρότες δεν περιλαμβάνονται στο πακέτο των προαπαιτούμενων για αυτό και σωστά έπραξε η κυβέρνηση και δεν συμπεριέλαβε κάτι σχετικό στο νομοσχέδιο της περασμένης Τετάρτης. Δεν ήταν κίνηση ελιγμού αλλά πολιτικής ουσίας, γιατί δεν υπάρχει κανένας λόγος να προστρέχουμε να εισάγουμε μέτρα που δε μας έχουν ζητηθεί, όπως αντίθετα γινόταν κατά το παρελθόν. Οι όποιες αλλαγές γίνουν, γιατί ακόμη και η πρότασή μας προς τους θεσμούς δεν συμπεριελάμβανε τίποτα συγκεκριμένο για την φορολογία των αγροτών, πρέπει να είναι προσεκτικά σχεδιασμένες και να εξασφαλίζουν την βιωσιμότητα και την ενίσχυση της αγροτικής παραγωγής που τόσο ανάγκη έχει η χώρα μας σαν πυλώνα της παραγωγικής της ανασυγκρότησης.
• Πώς θα διαχειριστείτε το θέμα των μειωμένων συντελεστών του ΦΠΑ για τη Ρόδο και την Κω; Υπάρχει δηλαδή ελπίδα να μην εφαρμοσθεί το μέτρο ή θα μετατεθεί για αργότερα η εφαρμογή του;
Αυτό που έχουμε πετύχει μέχρι στιγμής είναι να παραταθεί το καθεστώς του ειδικού συντελεστή ΦΠΑ μέχρι το τέλος του 2016 για τα Δωδεκάνησα και ιδίως για τα μικρά, ακριτικά νησιά. Σε αυτό το χρονικό διάστημα πρέπει να προσπαθήσουμε να νομοθετήσουμε και να εφαρμόσουμε νησιωτικές πολιτικές, όπως φορολογικά κίνητρα, αλλαγές στην υγεία, μεταφορικό ισοδύναμο, βελτίωση των ακτοπλοϊκών υπηρεσιών, κλπ, που θα λειτουργούν εξισορροπιστικά και αντισταθμιστικά στην απώλεια του μόνου μέχρι σήμερα μέτρου νησιωτικής πολιτικής που είναι οι μειωμένοι συντελεστές ΦΠΑ. Πρέπει να εισαγάγουμε πολιτικές που θα στοχεύουν σε όσους πραγματικά πλήττονται από αυτήν: τους κατοίκους των νησιών που ζουν σε καθεστώς δεύτερης ταχύτητας, καθώς τόσα χρόνια οι κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ και ΝΔ δεν εφάρμοσαν καμιά αναπτυξιακή πολιτική για τα νησιά μας.
• Απάντηση στις αιχμές που άφησε ο πρωθυπουργός κατά των διαφωνούντων έδωσε ο πρώην υπουργός κ. Π. Λαφαζάνης. Τελικά υπάρχει ή όχι εναλλακτικό σχέδιο για την στήριξη της χώρας;
Αν υπάρχει κάποιο άλλο σχέδιο, το οποίο δεν δοκίμασε η διαπραγματευτική ομάδα και που δεν προσπάθησε ο Πρωθυπουργός μετά από 17 ώρες σκληρής διαπραγμάτευσης, τότε θεωρώ ότι δεν είναι υλοποιήσιμο. Οι διεθνείς οικονομικές συνθήκες με τις νεοφιλελεύθερες νόρμες να είναι ασφυκτικές, η σαφής υπεροχή των πιο συντηρητικών τάσεων μέσα στην Ευρώπη αλλά και η αποδυναμωμένη κατάσταση της Ελλάδας μετά από 5 χρόνια μνημονιακών πολιτικών που έχουν καταστρέψει την παραγωγική της βάση με τις παράλληλες παθογένειες του ελληνικού συστήματος που εγκαθιδρύθηκαν στα χρόνια του δικομματισμού, είναι στοιχεία που δεν επέτρεπαν σε καμία περίπτωση τον δρόμο προς ένα εθνικό νόμισμα- έτσι όπως ουσιαστικά προτείνεται ως εναλλακτική.
Ο δρόμος προς την εθνοκεντρική λύση δεν είναι ένας δρόμος που θα ήταν αναίμακτος. Θα είχε σκληρές και ταξικές συνέπειες για αυτά τα στρώματα της κοινωνίας τα όποια- όσοι υπερασπίζονται αυτό το σχέδιο- ευαγγελίζονται. Ο ΣΥΡΙΖΑ ποτέ δεν σκέφτηκε να πράξει εκτός του ευρωπαϊκού κεκτημένου. Αυτή τη στιγμή έχουμε κατορθώσει να διεθνοποιήσουμε το ελληνικό ζήτημα και να φέρουμε ανακατατάξεις στις ευρωπαϊκές ισορροπίες. Σε αυτό το δρόμο θα προχωρήσουμε, εκφράζοντας και την πλειοψηφία του ελληνικού λαού, ασκώντας ταυτόχρονα εθνικές πολιτικές που θα αντικρούουν τα μέτρα λιτότητας.
• Πώς θα αντιμετωπίσετε το θέμα της ακίνητης περιουσίας της Δωδεκανήσου καθώς σημαντικά ακίνητα θα περιέλθουν στην διαχείριση του νέου ταμείου;
Η αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας δεν συνδέεται μόνο με αυτή καθεαυτή την αξιοποίηση αλλά με τον τρόπο που γίνεται. Ο τρόπος μπορεί να συνιστά ξεπούλημα ή πραγματική αξιοποίηση που θα λειτουργήσει υπέρ του δημοσίου συμφέροντος. Σε καμία περίπτωση δεn θα επιτρέψουμε την πώληση σημαντικών ακινήτων, ενώ η συνεργασία με τον ιδιωτικό τομέα θα διασφαλίζει το δημόσιο συμφέρον, την ισόρροπη ανάπτυξη, την προστασία του περιβάλλοντος και φυσικά τις εργασιακές σχέσεις. Ένα κλασικό παράδειγμα είναι η περίπτωση του Προφήτη Ηλία, όπου μέχρι σήμερα, μαζί με όλα τα ακίνητα, παραχωρούνταν τεράστιες δασικές εκτάσεις για οικοπεδοποίηση. Αυτό εμείς δεn θα το επιτρέψουμε.
• Υπάρχουν προϋποθέσεις για να πραγματοποιηθούν επενδύσεις στην Ελλάδα με τις συνθήκες που έχουν διαμορφωθεί;
Η συμφωνία της 13ης Ιουλίου εκτός των σκληρών προαπαιτούμενων και εφαρμοστικών μέτρων που προβλέπει, περιέχει δυο πολύ σημαντικές προϋποθέσεις ώστε να δημιουργηθούν συνθήκες ανάπτυξης: πακέτο 35 δις ευρώ για επενδύσεις και σαφής αναφορά για μια γενναία αναδιάρθρωση του χρέους. Η κυβέρνηση πρέπει να εκμεταλλευτεί αυτά τα εργαλεία εγκαίρως και με σχέδιο να διοχετευτούν τα επενδυτικά πακέτα σε τομείς της οικονομίας που θα φέρουν ανάπτυξη και σε παραγωγικές δομές που θα προσελκύσουν επενδύσεις έχοντας σαν στόχο την επανεκκίνηση της χώρας και την αντιμετώπιση της ανεργίας, όχι πρόσκαιρα, αλλά σε μόνιμη βάση. Η Ελλάδα έχει πολλές δυνατότητες για ανάπτυξη, όμως αυτή τη στιγμή, έχουν ισοπεδωθεί όλες οι προϋποθέσεις αυτές που θα μπορούσαν να αποτελέσουν το εφαλτήριο για παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας. Και αυτό δεν έχει συμβεί μέσα στους τελευταίους 6 μήνες που κυβερνά ο ΣΥΡΙΖΑ. Υπάρχουν ευθύνες για την κατάσταση των παραγωγικών δομών που δεν υπάρχουν σήμερα- ιδιωτικών και δημόσιων- και οι ευθύνες αυτές βαραίνουν τα κόμματα που κυβερνούσαν μέχρι τώρα με γνώμονα όχι την οικονομική ανάπτυξη της χώρας, αλλά με βάση τις ιδιοτελείς τους σχέσεις με συγκεκριμένα συμφέροντα που λυμαίνονται τον τόπο.
“ Η κυβέρνηση πρέπει να εκμεταλλευτεί αυτά τα εργαλεία εγκαίρως και με σχέδιο να διοχετευτούν τα επενδυτικά πακέτα σε τομείς της οικονομίας που θα φέρουν ανάπτυξη ”
Η κυβέρνηση ζητά να εκταμιευθεί δόση της τάξης των 20-25 δισ. ευρώ με την οποία θα καλύπτει:
– τη λήξη των ομολόγων που κατέχει η ΕΚΤ στις 20 Αυγούστου και τα οποία
ανέρχονται σε 3,2 δισ. Ευρώ
– τη κάλυψη των 7,16 δισ. ευρώ του δανείου «γέφυρας» που
ελήφθη τον Ιούλιο και πρέπει να αποπληρωθεί τον Οκτώβριο
– διάφορες άλλες λήξεις δανείων και χρέους, όπως, για παράδειγμα, το 1,5 δισ. ευρώ
προς το ΔΝΤ τον Σεπτέμβριο
– τη προκαταβολή για την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών, που ανέρχεται στα 10
δισ. ευρώ – βέβαια, το ποσό αυτό θα κατατεθεί σε ειδικό λογαριασμό του ESM·
Έχουμε λοιπόν και λέμε : 3,2+7,16+1,5+10=21,86 δις ευρώ και η κυβέρνηση ζητά από 20-25 δισ. Ευρώ
ΓΙΑ ΠΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΜΙΛΑΤΕ ΚΥΡΙΟΙ ;
Κύριε Σαντορινιέ θα σας πω κάτι γιατί ίσως κανείς δεν σας το έχει πει:
ΕΣΕΙΣ ΔΕΝ ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΤΗΚΑΤΕ , ΕΣΕΙΣ ΣΥΝΘΗΚΟΛΟΓΗΣΑΤΕ ,
ΚΑΙ ΑΥΤΟΣ ΠΟΥ ΣΥΝΘΗΚΟΛΟΓΕΙ ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΤΑ Ο ΧΑΜΕΝΟΣ !!!!!!!!!!!!!!
ΤΑ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΔΙΚΑ ΣΑΣ !!!!!!!!!!!!!