Αθλητικά

Μιχάλης Χαλκιόπουλος: Ένας Ροδίτης που σχεδιάζει και κατασκευάζει αγωνιστικά αυτοκίνητα!

Το Formula Student είναι ένας διαγωνισμός μηχανικής φοιτητών που δημιουργήθηκε από την SAE (Society of Automotive Engineers) το 1981 στις ΗΠΑ. Πρόκειται για τον μεγαλύτερο μαθητικό διαγωνισμό σε όλο τον κόσμο και σε αυτόν το νησί μας θα εκπροσωπηθεί από τον Μιχάλη Χαλκιόπουλο, σπουδαστή του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, ο οποίος μαζί με την ομάδα της σχολής του θα βρεθεί την επόμενη εβδομάδα στην Τσεχία και μετά από 15 ημέρες στη Γερμανία, προκειμένου να παρουσιάσει το μονοθέσιο αγωνιστικό αυτοκίνητο που έχουν φτιάξει στον διεθνή διαγωνισμό Formula Student.

Περισσότερες από 500 ομάδες από αντίστοιχες πανεπιστημιακές σχολές από όλο τον κόσμο έχουν σχεδιάσει, κατασκευάσει και χρηματοδοτήσει ένα πρωτότυπο αγωνιστικό αυτοκίνητο και θα ανταγωνιστούν μεταξύ τους. Κάθε ομάδα πρέπει να ακολουθήσει τις ειδικές τεχνικές που απαιτούνται αλλά και άλλους περιορισμούς, προκειμένου να συμμετάσχει στον διαγωνισμό. Παρ’ όλα αυτά, οι μαθητές έχουν τη δυνατότητα να εφαρμόσουν ένα ευρύ φάσμα του σχεδιασμού, με δικές τους ιδέες και καινοτομίες. Ως εκ τούτου, κάθε όχημα είναι μοναδικό.

Το συνολικό πακέτο της κατασκευής, ο σχεδιασμός του κόστους, η στρατηγική πωλήσεων και η απόδοση των πωλήσεων είναι ζωτικής σημασίας για τη βαθμολογία. Ο διαγωνισμός χωρίζεται σε δύο κύριες κατηγορίες: Στατική και Dynamics.

Η ομάδα του Μιχάλη Χαλκιόπουλου αποτελείται από σπουδαστές εφαρμοσμένης μηχανικής, που έχουν «εντρυφήσει» ο καθένας σε τομείς όπως η μηχανολογία, τα εφαρμοσμένα μαθηματικά και η φυσική.

Κάθε χρόνο σχεδιάζουν και κατασκευάζουν ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο τύπου Formula, προκειμένου να επιτευχθεί υψηλή απόδοση και διάκριση στους αγώνες της FSAE.

Συναντήσαμε τον Μιχάλη Χαλκιόπουλο στον τόπο εργασίας του, εκεί που ετοιμάζεται το αυτοκίνητο που θα «ταξιδέψει» για Τσεχία και Γερμανία, έτσι ώστε να εκπροσωπήσει το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο στους διεθνείς διαγωνισμούς, προκειμένου να μας πει λίγα λόγια για τη δουλειά που κάνει αυτό το διάστημα:

«Πρόκειται για μια μικρή φόρμουλα, η οποία εκτός από τον κινητήρα, είναι κατασκευασμένη αποκλειστικά από εμάς. Όλα τα εξαρτήματα και τα τμήματα του αυτοκινήτου τα φτιάχνουμε μόνοι μας. Ελάχιστα είναι τα κομμάτια που παίρνουμε έτοιμα και λειτουργούμε σαν μια μικρή «βιομηχανία» κατασκευής αυτοκινήτων.

Όλες οι ομάδες ετοιμάζουν από ένα αυτοκίνητο και τα δοκιμάζουν σε πίστα και σε συγκεκριμένους διαγωνισμούς.

Κάθε ομάδα είναι οργανωμένη σαν μια μικρή επιχείρηση: κάθε υπο-ομάδα είναι υπεύθυνη για ένα συγκεκριμένο μέρος των οχημάτων. Τα μέλη έχουν ειδικές αποστολές, προκειμένου να εφαρμόσουν τα σχέδια και τους στόχους μας.

Συγκεκριμένα, υπάρχουν δύο κατηγορίες παρουσίασης:

Στατική που περιλαμβάνει την τεχνική επιθεώρηση, το κόστος του αυτοκινήτου, την παρουσίαση που επιχειρηματικού σχεδίου και την μηχανολογία του σχεδιασμού. Επίσης η Δυναμική, που περιλαμβάνει skidpad, Επιτάχυνση, autocross, Αντοχή και Απόδοση καυσίμου.

Υπάρχει παγκόσμια κατάταξη, η οποία δείχνει τη δυναμικότητα της ομάδας, με τη δική μας να είναι νέα ομάδα, που δημιουργήθηκε το 2014».

Όσον αφορά τη στήριξη που έχει η ομάδα του Μιχάλη Χαλκιόπουλου:

«Χρειάζεται απλά ένας καθηγητής για να υπογράψει τα απαραίτητα χαρτιά, προκειμένου να μας επισημοποιήσει. Χρησιμοποιούμε τα εργαλεία της σχολής και έχουμε μια μικρή βοήθεια από το Πολυτεχνείο, ενώ όσον αφορά την οικονομική στήριξη, προσπαθούμε μόνοι μας να βρούμε χορηγούς».

Για την παρουσία τους σε Τσεχία και Γερμανία, ο Μιχάλης Χαλκιόπουλος μας είπε:

«Τα αυτοκίνητα πρέπει να τα οδηγούν αποκλειστικά φοιτητές και θα περάσουν από διάφορα τεστ στις πίστες που θα γίνει ο διαγωνισμός, έτσι ώστε να δοκιμαστεί η φόρμουλα, με στόχο τους πιο γρήγορους χρόνους. Ανάλογα με την απόδοση του αυτοκινήτου στα τεστ, θα προκύψει και η κατάταξη στον διαγωνισμό.

Στον διαγωνισμό δεν υπάρχει κάποιο έπαθλο, όμως θα υπάρχουν άνθρωποι από μεγάλες εταιρείες αυτοκινήτων και κυρίως της Formula 1, που θα παρακολουθούν τις δοκιμές σε Τσεχία και Γερμανία.

Εμείς προσπαθούμε να πάρουμε ιδέες από μεγάλες εταιρείες, δοκιμάζουμε και δικά μας πράγματα και η συγκεκριμένη διαδικασία είναι ότι πιο πρακτικό υπάρχει σε επίπεδο πανεπιστημίου στη χώρα».

*Η Prom Racing Team που υποστηρίζει η Bosch, αποτελείται από τους: Σταύρο Πατηνιώτη (Team Leader & Chief Chassis), Άγγελο Τσιαπάρα (Technical Director), Αλέξανδρο Αθανασιάδη (Chief Suspension), Βασίλη Τσιολάκη (Chief Aerodynamics), Άγγελο Κρεμμύδα (Chief Engine), Αδάμο Ιωαννίδη (Chief Electronics), Ευφημία Παναγιωτάκη (Chief Business 7 Marketing), Μιχάλη Χαλκιόπουλο (Chief Manufacturing & Ergonomics) και αρκετούς ακόμα φοιτητές που συμπληρώνουν τα αντίστοιχα τμήματα, ενώ οι οδηγοί του αυτοκινήτου είναι οι Μιχάλης Α. Χαλκιόπουλος, Άγγελος Πάρχας, Μιχάλης Κ. Χαλκιόπουλος και Αλέξανδρος Αθανασιάδης.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου