ΤΗΣ ΝΤΕΠΥΣ ΧΙΩΤΟΠΟΥΛΟΥ
Ολόλευκες ταράτσες και ξωκλήσια με θέα το απέραντο γαλάζιο, μ’ ένα φως μοναδικό σ’ όλον τον κόσμο. Η Ελλάδα, εκτός από δημοφιλής τόπος διακοπών, δείχνει, τα τελευταία χρόνια, να επιλέγεται από ζευγάρια ανά τον κόσμο, για τη γαμήλια τελετή τους. Ετσι, λοιπόν, ξεφεύγοντας σιγά σιγά από το κλασικό δίπτυχο «ήλιος + θάλασσα», κι άλλες μορφές τουρισμού, έρχονται να ενισχύσουν το τουριστικό μας προϊόν.
Αλλωστε, ο τουρισμός είναι ο κλάδος που σηματοδοτεί την ανάκαμψη της εθνικής οικονομίας, στηρίζοντας σε δύσκολους καιρούς τόσο το Ακαθάριστο Εθνικό Προϊόν (ΑΕΠ) όσο και την απασχόληση.
Τα ζευγάρια που επιλέγουν την Ελλάδα ως τον ιδανικό τόπο για την ομορφότερη στιγμή της ζωής τους προέρχονται συνήθως από την Κίνα – και γενικότερα από Ασία-, την Ινδία, τη Ρωσία αλλά και από τη Μεγ. Βρετανία και την Αμερική. Δημοφιλέστεροι προορισμοί, η παγκοσμίως γνωστή Σαντορίνη αλλά και η Κρήτη, η Ρόδος, η Μύκονος, η Σκιάθος κ.ά.
Σύμφωνα δε με κύκλους της αγοράς το συγκεκριμένο είδος τουρισμού, που εκτός από γαμήλιες τελετές περιλαμβάνει και βαπτίσεις, ρομαντικές εκδηλώσεις κ.ά., διευρύνεται με ιδιαίτερα αυξητικές τάσεις, ενώ παράλληλα εμπλέκονται πολλά επαγγέλματα.
Από τη Ρωσία
Στο πλαίσιο ανάπτυξης της τουριστικής βιομηχανίας και κατ’ επέκταση της ελληνικής οικονομίας, τουριστικοί οργανισμοί που ειδικεύονται στον εισερχόμενο τουρισμό, αναλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, δράσεις που αναδεικνύουν τη χώρα ως τον απόλυτο γαμήλιο προορισμό.
Μια από τις δράσεις για την προβολή της Ελλάδας ως γαμήλιου προορισμού, ήταν αυτή του «Beleon Tours» – μια από τις μεγαλύτερες εταιρίες εισερχόμενου τουρισμού της Ελλάδας-, όπου μέσα από την διοργάνωση ενός πρόσφατου διαγωνισμού, του «My Greek Wedding», προσέλκυσε ζευγάρια από Ρωσία. Ο online διαγωνισμός πραγματοποιήθηκε για δεύτερη συνεχή χρονιά έχοντας στόχο την προβολή της Ελλάδας ως του απόλυτου γαμήλιου προορισμού για ζευγάρια από Ρωσία, Ουκρανία, Λευκορωσία και Καζακστάν.
Το 2013 στο διαγωνισμό συμμετείχαν συνολικά 325 ζευγάρια, με τους γάμους-έπαθλα να πραγματοποιούνται στη Ρόδο, και με την προβολή που έλαβε, ο αριθμός συμμετοχών στον διαγωνισμό του 2014 έφτασε τα 2.065 ζευγάρια και πάνω από 2.000.000 προβολές στη σελίδα του διαγωνισμού www.svadba.gr. Τα έπαθλα του διαγωνισμού για τα πέντε νικητήρια ζευγάρια ήταν 5 πλήρη γαμήλια πακέτα διακοπών σε πεντάστερο ξενοδοχείο στο νησί της Κρήτης, 5 μαγευτικές συμβολικές γαμήλιες τελετές (η καθεμία με ιδιαίτερο θέμα), προσωπικό βιντεοκλίπ του γάμου τους και σημαντικά δώρα από τους χορηγούς του διαγωνισμού.
«Παρατηρείται μεγάλη αύξηση του ενδιαφέροντος για τους γάμους στην Ελλάδα, τα πακέτα που ήδη κλείστηκαν αυξήθηκαν κατά 30% σε σχέση με το 2013. Μόνο μέσα στο Μάιο από την εταιρία τελέστηκαν 23 γάμοι σε Ρόδο, Κρήτη, Σαντορίνη και Κω», αναφέρει ο πρόεδρος της Beleon Tours, Λεωνίδας Δημητριάδης.
Συνολικά, από τέλη Απριλίου, με τον συγκεκριμένο τουριστικό οργανισμό, έχουν πραγματοποιηθεί περί τους 80 γάμους, εκ των οποίων οι 70 σε Ρόδο, Κρήτη και Σαντορίνη και οι υπόλοιποι σε Ζάκυνθο, Κέρκυρα, Κω.
Η Χαλκιδική
Οσο για την περιοχή της Χαλκιδικής, πέρυσι, από το συγκεκριμένο πρακτορείο, τελέστηκε ένας γάμος, στη Σιθωνία, ενώ για φέτος, μέχρι στιγμής, σύμφωνα με πληροφορίες, δεν έχει οριστεί κάποιος.
«Εκτός από γάμους, έχουν τελεστεί και βαφτίσια, ρομαντικά δείπνα, επέτειοι κ.ά.», αναφέρει στον «ΑτΚ» το στέλεχος του τουριστικού οργανισμού, Σάββας Καρασαββίδης. Οσο για τις τιμές του προϊόντος, «ο συμβολικός γάμος ξεκινάει από τα 555 ευρώ, με μέσο όρο από 700 – 1.300 ευρώ, ο πολιτικός γάμος ξεκινάει από τα 1.400 ευρώ και ο ορθόδοξος από 1.800 ευρώ» αναφέρει στον «ΑτΚ» ο κ. Καρασαββίδης.
Ανά θεματική ενότητα
Μια άλλη τάση που επικρατεί τον τελευταίο καιρό είναι οι θεματικοί γάμοι, όπως για παράδειγμα, ο πειρατικός γάμος, όπου νύφη και γαμπρός ντύνονται πειρατές, ο παραδοσιακός, αστέρες του σινεμά, γάμος αρχαιοελληνικού χαρακτήρα, υποβρύχιος γάμος κ.ά. Ενα πρόσφατο υποβρύχιο πάρτι της παρέας του γαμπρού τελέστηκε πρόσφατα στην Αλόννησο αποτελώντας τον καλύτερο οιωνό για βίο ανθόσπαρτο σε γάμο Καναδών.
Να σημειώσουμε ότι η Αλόννησος αποτελεί το μεγαλύτερο φυσικό θαλάσσιο πάρκο της Μεσογείου και το «σπίτι» πολλών θηλαστικών και ειδών υπό εξαφάνιση, όπως η φώκια Μονάχους – Μονάχους.
«Η στροφή στην εξειδίκευση και η έμφαση στην ποιότητα των υπηρεσιών σε πολύ προσιτές τιμές δικαιώνουν τις επιλογές και προσπάθειες των επαγγελματιών και τοπικών φορέων του νησιού, πράγμα που αποδεικνύεται και από την αύξηση αφίξεων 13% το Μάιο και 28% τον Ιούνιο, σε σύγκριση με τα περυσινά στοιχεία», επισημαίνει ο δήμαρχος Αλοννήσου, Πέτρος Βαφίνης.
Οι προορισμοί
Βεβαίως, εκτός από την πολυδιαφημισμένη Σαντορίνη με τα μοναδικά παγκοσμίως τοπία της, υπάρχουν κι άλλοι δημοφιλείς προορισμοί που επιλέγονται από τα ζευγάρια για τη γαμήλια τελετή.
Σύμφωνα με κύκλους της αγοράς, άλλοι αγαπητοί προορισμοί των ζευγαριών για το γάμο τους είναι η Ρόδος, η Κως, η Μονεμβασιά, η Καλαμάτα (Costa Navarino), η Σκιάθος, η Κρήτη, η Μύκονος, η Κέρκυρα κ.ά.
Πολυτελείς μετακινήσεις
Σ’ ότι αφορά τη Β. Ελλάδα, το ενδιαφέρον, μέχρι στιγμής, βρίσκεται σε εμβρυακό στάδιο.
Σύμφωνα με πληροφορίες του «ΑτΚ», εταιρία που εδρεύει στη Θεσσαλονίκη και, μεταξύ άλλων, στις παροχές της περιλαμβάνει και την ενοικίαση πολυτελών αυτοκινήτων και λιμουζίνων, το ενδιαφέρον των αλλοδαπών πελατών τους ποικίλλει. Για παράδειγμα, για την ενοικίαση λιμουζίνας, το μεγαλύτερο ενδιαφέρον επικεντρώνεται σε Ελληνες πελάτες και κυρίως στα μπάτσελορ πάρτι. Υπάρχουν και οι περιπτώσεις όπου τουρίστες, κυρίως Ρώσοι, καταφθάνοντας στο αεροδρόμιο «Μακεδονία» νοικιάζουν πολυτελή αυτοκίνητα για τη μετακίνησή τους στον τόπο διαμονής τους, που, ως επί το πλείστον, είναι ξενοδοχειακές μονάδες στη Χαλκιδική.
Στην Ταϊλάνδη
Στην εξειδικευμένη έκθεση γάμων στη μακρινή Ταϊλάνδη συμμετείχε η Ελλάδα μέσω του διαφημιστικού πρότζεκτ YourWeddingInGreece.com, με στόχο την προβολή της χώρας μας, και για τη διοργάνωση γάμων.
Το project YourWeddingInGreece.com συμμετείχε με μεγάλο περίπτερο στην έκθεση Wedding Fair 2014 που πραγματοποιήθηκε στην πρωτεύουσα της Ταϊλάνδης, την Μπανγκόκ, τον Ιούνιο.
Είναι χαρακτηριστικό ότι στην Ταϊλάνδη υπάρχει μια όλο και αυξανόμενη μέση τάξη της οποίας οι νέοι επιθυμούν να ταξιδέψουν στην χώρα μας. Ο συνδυασμός δε ενός παραδοσιακού γάμου στην Ελλάδα με διακοπές και μήνα του μέλιτος είναι ιδιαίτερα δημοφιλής. Τα γαμήλια ταξίδια γνωρίζουν ιδιαίτερη άνθηση στις αγορές της Ασίας όπου πολλοί μελλόνυμφοι επιλέγουν να πραγματοποιήσουν το γάμο τους στο εξωτερικό ή απλά να κάνουν ένα προ-γαμήλιο ταξίδι ή το ταξίδι του μέλιτος εκτός της χώρας διαμονής τους.
«Ο κλάδος του γάμου στη χώρα μας είναι άρτια οργανωμένος με πληθώρα εξειδικευμένων υπηρεσιών για το μελλόνυμφο ζευγάρι. Η ελληνική παράδοση και κουλτούρα άλλωστε έχει «φροντίσει» για την ανάδειξη του θεσμού του γάμου στο πιο σημαντικό κοινωνικό γεγονός του ανθρώπου», αναφέρει ο Θόδωρος Κουμέλης, διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας Travel Media Applications, η οποία τα τελευταία χρόνια δραστηριοποιείται και στην Μπανγκόκ.
Σύμφωνα με τον ίδιο, τη μοναδική εμπειρία ζητούν να ζήσουν οι ξένοι επισκέπτες στη χώρα μας, οι οποίοι τα τελευταία έτη αυξάνονται θεαματικά από κάθε μεριά της υφηλίου.
agelioforos.gr