Πολύ ενθαρρυντικά είναι τα στοιχεία για την κρουαζιέρα στην χώρα μας και κυρίως στο νησί της Ρόδου, αφού τα νούμερα και οι προσεγγίσεις δείχνουν αφενός, αυξημένο ενδιαφέρον και αφετέρου ότι ο κλάδος ανακάμπτει σταδιακά με καλές προοπτικές για τα δύο επόμενα χρόνια!
Όπως δήλωσε στην «δημοκρατική» ο διευθύνων σύμβουλος της Five Senses Consulting, σύμβουλος Κρουαζιέρας στο Υπουργείο Τουρισμού Ελλάδας και σύμβουλος Ανάπτυξης Κρουαζιέρας για το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Νότιας Δωδεκανήσου (και ειδικά για τη Ρόδο) κ. Ιωάννης Μπρας: «Η σεζόν εξελίσσεται ομαλά καθώς παραμένει μια χρονιά προσαρμογής για τα δεδομένα του κλάδου. Όλοι οι επισκέπτες μας που ταξιδεύουν με κρουαζιερόπλοια είναι ικανοποιημένοι, ενώ τα όποια μικρά προβλήματα έχουν σημειωθεί, αντιμετωπίστηκαν έγκαιρα από όλες τις κατά τόπους υγειονομικές αρχές ανά την χώρα. Τα πρωτόκολλα που έθεσε εξ αρχής η ελληνική κυβέρνηση, φάνηκε στην πράξη ότι δουλεύουν σωστά –κάτι που μας δίνει ακόμη μεγαλύτερες ελπίδες για τα επόμενα δύο χρόνια.
Ειδικά για την Ρόδο, αναμένουμε προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων ακόμη και τον Δεκέμβριο (18 του μηνός), ενώ η νέα σεζόν ξεκινάει από την 1η Γενάρη 2022! Είναι ίσως η πρώτη φορά, που μπορούμε να πούμε πλέον με ασφάλεια ότι το 2022 η Ρόδος, θα έχει κρουαζιέρα, όλο το χρόνο! Συνεπώς, τα μηνύματα είναι πάρα πολύ ενθαρρυντικά και αποδεικνύουν ότι η δουλειά που έγινε σε όλα τα επίπεδα, με τα συναρμόδια υπουργεία κ.λπ. έβαλε το… νερό στ’ αυλάκι. Σε όλη αυτή την σκληρή προετοιμασία, επαιξαν σοβαρό ρόλο η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου (με τους αντιπεριφερειάρχες υγείας σε Κυκλάδες και Δωδεκάνησα) που επίσης έβαλαν ‘πλάτη’ για να ετοιμαστούν τα σχέδια έκτακτης ανάγκης, έγιναν διαβουλεύσεις με τους φορείς, τα κατά τόπους λιμενικά ταμεία κ.λπ. Όλα αυτά έθεσαν τις βάσεις για την επανεκκίνηση της κρουαζιέρας.
Μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου, θα παρουσιάσουμε μια σειρά από συγκεκριμένες προτάσεις για τον τουριστικό προορισμό της Ρόδου, προκειμένου να αυξήσουμε την άμεση και έμμεση σύνδεση των ξένων επισκεπτών σε σχέση με το κομμάτι της ιστορίας, της γαστρονομίας και της τοπικής επιχειρηματικότητας με την κρουαζιέρα. Ήδη οι επισκέπτες της μίας μέρας, όχι μόνον φεύγουν από το νησί ευχαριστημένοι, αλλά μας δίνουν και μηνύματα ότι θα επιστρέψουν τα επόμενα χρόνια σαν κανονικοί τουρίστες για να μείνουν παραπάνω. Κι αυτή είναι μια πολύ σημαντική παράμετρος».
Για το 2022 βρίσκονται τώρα σε εξέλιξη οι συνομιλίες και τα σχέδια για το πώς θα μπορέσει η Ρόδος να γίνει ξανά «λιμάνι εκκίνησης» (inter port), με στόχο, σταδιακά να επεκταθεί, υποδεχόμενο περισσότερες εταιρείες κρουαζιέρας.
Φέτος, οι βασικοί πελάτες της Ελλάδας είναι από τις ΗΠΑ, την Ιταλία, τη Γαλλία και τη Γερμανία ενώ από το 2022, αναμένεται να ανοίξει η αγορά για τον κλάδο της κρουαζιέρας από χώρες όπως το Ηνωμένο Βασίλειο κ.α.
«Δεν είχαμε φέτος τις παραδοσιακές αγορές της κρουαζιέρας όπως η Αυστραλία και ο Καναδάς, όπως τις άλλες χρονιές, αλλά είναι κάτι που θα διορθωθεί τον επόμενο χρόνο. Για μένα, το βασικότερο όλων είναι η επιμήκυνση της σεζόν. Αυτό δίνει κίνητρα στην τοπική αγορά, και μέσα στους χειμερινούς μήνες, ενώ έχει και άλλη φιλοσοφία απέναντι στον επισκέπτη.
Επιπλέον, υπάρχει ένα πολύ θετικό στοιχείο: στις χώρες, όπως η Σαουδική Αραβία, το Κατάρ και το Ντουμπάι, γίνεται μια τεράστια προσπάθεια από τις εκεί κυβερνήσεις για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας (στην περιοχή) της τάξης των 3-5 δις δολαρίων σε υποδομές και επενδύσεις, το οποίο, σε σχέση με τα καινούργια πλοία που βγαίνουν σε κυκλοφορία, θα αλλάξουν τα δεδομένα: το 2022, περιμένουμε να δρομολογηθούν 28 καινούργια πλοία, ενώ το 2023 περιμένουμε 22 νέα πλοία στην κρουαζιέρα. Πολλά από αυτά θα έρθουν στην αγορά της νοτιοανατολικής Μεσογείου. Συνεπώς, οι εκτιμήσεις, που μιλούν για ανάκαμψη του κλάδου σε σχέση με τα δεδομένα του 2019 είναι σωστές. Αν όλα πάνε καλά, η πλήρης ανάκαμψη και η επιστροφή στην κρουαζιέρα, θα γίνει το 2023 (κάτι που είναι πολύ γρηγορότερο σε σχέση με αυτό που περιμέναμε)» υπογράμμισε ο κ. Μπρας.
Όπως έγραψε η «δ», οι εκδρομές ‘φούσκα’ (bubble) όπου οι επισκέπτες κρουαζιέρας έμεναν μέσα στο πλοίο ή έβγαιναν μόνο για εκδρομές με συγκεκριμένα πούλμαν χωρίς να κυκλοφορούν εκτός πλοίου ελεύθεροι, έχει λυθεί στο συντριπτικά μεγάλο ποσοστό με πολύ πιο θετικά αποτελέσματα.
Σύμφωνα με τον σύμβουλο Ανάπτυξης Κρουαζιέρας για το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Νότιας Δωδεκανήσου, η συνεργασία με όλους τους τοπικούς φορείς στη Ρόδο και τις τοπικές αρχές, είναι πολύ σημαντική καθώς ανοίγει το δρόμο για επιχειρηματικές ευκαιρίες που θα βοηθήσουν την τοπική αγορά, με δραστηριότητες για τους επισκέπτες της κρουαζιέρας.
Να σημειωθεί ότι στη Ρόδο βρέθηκε χτες ένας εκ των εκπροσώπων μεγάλης εταιρείας που δραστηριοποιείται στην κρουαζιέρα, ο οποίος είχε επαφές με τους εκπροσώπους του Δήμου Ρόδου, ξεναγήθηκε στο νησί και είχαν συνεργασία.