Ανοικτή επιστολή της Ελευθερίας Φτακλάκη προς:
Πρωθυπουργό της Ελλάδας, Κον Αλέξη Τσίπρα
Υπουργό Παιδείας, Κον Κώστα Γαβρόγλου
Πρόεδρο ΕΟΠΠΕΠ, Κον Δαγδιλέλη Βασίλειο
Θέμα: Δημιουργία Εξεταστικών Κέντρων του ΕΟΠΠΕΠ στη νησιωτική Ελλάδα.
Η νησιωτικότητα να ληφθεί υπόψη στο πρόγραμμα Εξετάσεων Πιστοποίησης Αρχικής Πιστοποίησης Επαγγελματικής Κατάρτισης Αποφοίτων Ι.Ε.Κ. από τον Εθνικό Οργανισμό Πιστοποίηση Προσόντων και Επαγγελματικού Προσανατολισμού (Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π.)
Έχει προκληθεί μεγάλος θόρυβος από σπουδαστές των Ι.Ε.Κ. που εδρεύουν στη νησιωτική Ελλάδα, καθώς στις περιοχές όπου θα λειτουργήσουν φέτος τα εξεταστικά κέντρα που θα λειτουργήσει ο Εθνικός Οργανισμός Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελματικού Προσανατολισμού (Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π.), δεν θα περιλαμβάνουν νησιωτικές περιοχές παρά μόνο μεγάλα αστικά κέντρα και την Κρήτη.
Μια τέτοια απόφαση αποτελεί μια κατάφωρη αδικία και παραβίαση του άρθρου 101 παρ. 4, του Συντάγματος, όπου ο «Κοινός νομοθέτης και η Διοίκηση, όταν δρουν κανονιστικά, υποχρεούνται να λαμβάνουν υπόψη τις ιδιαίτερες συνθήκες των νησιωτικών και ορεινών περιοχών, μεριμνώντας για την ανάπτυξη τους» και «όλοι οι Έλληνες είναι ίσοι ενώπιον του νόμου» (άρθρο 4).
Στο νησί της Ρόδου, όπου λειτουργεί δημόσιο Ι.Ε.Κ. με πολλές ειδικότητες, αλλά και στα άλλα νησιά του Αιγαίου, είναι επιβεβλημένο να λειτουργήσουν εξεταστικά κέντρα για όλες τις ειδικότητες που θέλουν πιστοποίηση, ανεξάρτητα από τον αριθμό των υποψηφίων. Ο λόγος είναι προφανής καθώς το κόστος για τη μεταφορά και τη διαμονή ενός νησιώτη στην Αθήνα ή σε άλλο ηπειρωτικό προορισμό είναι πλέον δυσβάστακτο, ιδιαίτερα για ανθρώπους που έχουν αποφοιτήσει από τα Ι.Ε.Κ. στην προσπάθεια τους να αποκτήσουν γνωσιακά εφόδια για να βρουν εργασία.
Άλλωστε, η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου και ο Δήμος Ρόδου μπορούν να συνδράμουν σε αυτή τη διαδικασία μέσα από την πιστοποιημένη δομή, το «ΚΕΚ Γ.Γεννηματάς Α.Ε.», προκειμένου να διευκολύνουν τους υποψηφίους τόσο από την Ρόδο όσο και από τα άλλα νησιά, αναλαμβάνοντας μέρος των λειτουργικών εξόδων για τη διεξαγωγή των εξετάσεων σε συνεργασία με τον ΕΟΠΠΕΠ. Πρακτικά σημαίνει την ανάληψη μέρους του κόστους μετακίνησης και διαμονής των αξιολογητών που θα πρέπει να μεταβούν στη Ρόδο.
Άλλωστε, ήταν πάγια η θέση μου μέσα από θέσεις ευθύνης (ως Διευθύντρια του ΚΕΚ Γ.Γεννηματάς, ως Αντιπεριφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου και ως μέλος του Δ.Σ. του ΚΕΚ), πως τα Κέντρα Δια Βίου Μάθησης της Αυτοδιοίκησης Α΄ και Β΄ βαθμού πρέπει να αναγνωριστούν ως εξεταστικά κέντρα του ΕΟΠΠΕΠ προκειμένου να διευκολύνεται εσαεί η εξεταστική διαδικασία όσων θέλουν να συμμετέχουν σε αυτές. Την αυτή πρόταση είχα καταθέσει στο συνέδριο που διοργανώθηκε από τον ΕΟΠΠΕΠ στο πλαίσιο του προγράμματος INSTALL για τη Δια Βίου Μάθηση στην Ελλάδα , στην Αθήνα στις 4.4.2013.
Εν κατακλείδι, πρέπει:
1ο) Άμεσα να δοθεί λύση και να αποτραπεί αυτή η αδικία
2ο) Να δημιουργηθούν παραρτήματα εξεταστικών κέντρων του ΕΟΠΠΕΠ σε σταθερή βάση και στη νησιωτική Ελλάδα σε συνεργασία με πιστοποιημένες δομές Δια βίου Μάθησης της αυτοδιοίκησης.
3ο) Να υπάρξει ένα μητρώο αξιολογητών με εκπαιδευτές από τα νησιά προκειμένου να είναι μικρότερο το κόστος και να δημιουργηθούν και νέες θέσεις εργασίας στο έμψυχο εκπαιδευτικό δυναμικό των νησιών μας.
Κλείνω την επιστολή μου, κάνοντας έκκληση στον πρωθυπουργό, Αλέξη Τσίπρα, πριν να έλθει στο αναπτυξιακό συνέδριο της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, τον Ιανουάριο του 2018 και εξαγγείλει θέσεις και προτάσεις για τη νησιωτικότητα, όπως έκανε και στη Νίσυρο το Δεκέμβριο του 2016, να έχει επιλύσει στην πράξη τουλάχιστον ένα πρόβλημα της, όπως αυτό που επισημαίνεται εδώ!
Όπως ο ίδιος είχε πει πριν 3 χρόνια «Ιδού η Ρόδος, ιδού και το πήδημα». Ο κύβος ερρίφθη.