Τις ομορφιές της Ρόδου και τη μεγάλη γκάμα τουριστικών εμπειριών και εναλλακτικών προϊόντων που προσφέρει ο προορισμός, είχαν την ευκαιρία να ανακαλύψουν 45 τουριστικοί πράκτορες από τη Βόρειο Ελλάδα.
Επαγγελματίες από τη Θεσσαλονίκη, την Χαλκιδική, την Αλεξανδρούπολη, την Καβάλα, τη Λάρισα, τη Βέροια, την Πέλλα, την Κατερίνη, το Βόλο και τα Τρίκαλα και άλλες πόλεις, συμμετείχαν στο ταξίδι εξοικείωσης το οποίο διοργάνωσε και φέτος το γραφείο Choice Travel σε συνεργασία με την Ένωση Πρακτόρων Μακεδονίας-Θράκης και το Δήμο Ρόδου, καθώς επίσης με την υποστήριξη της Aegean Airlines. Πρόκειται για μια πρωτοβουλία που έχει εξελιχθεί πλέον σε θεσμό και στοχεύει στην τόνωση του εσωτερικού τουρισμού στη Ρόδο αλλά και στην επιμήκυνση της σεζόν.
Στο πλαίσιο του ταξιδιού εξοικείωσης, πραγματοποιήθηκε το περασμένο Σάββατο στο ξενοδοχείο Rodos Palace workshop με θέμα τον εναλλακτικό τουρισμό. Ο αντιδήμαρχος Τουρισμού, Τύπου και Εθιμοτυπίας, Κώστας Ταρασλιάς παρουσίασε τα θεματικά βίντεο που δημιουργήθηκαν με πρωτοβουλία της Διεύθυνσης Τουρισμού του Δήμου Ρόδου (θαλάσσιος τουρισμός, γαμήλιος τουρισμός, γαστρονομία κοκ). Καλωσόρισε τους τουριστικούς πράκτορες εκ μέρους του δημάρχου Αντώνη Καμπουράκη και δήλωσε ότι η Ρόδος με τον πλούσιο της πολιτισμό, τα σπουδαία μνημεία και τις αμέτρητες φυσικές ομορφιές, προσφέρει ένα ευρύ φάσμα τουριστικών εμπειριών. O πρόεδρος του ΠΡΟΤΟΥΡ, Θανάσης Στάμος, δήλωσε από την πλευρά του ότι ο Δήμος Ρόδου θα υποστηρίξει κάθε προσπάθεια προώθησης του εναλλακτικού τουρισμού.
Συγκινητική ήταν η στιγμή της βράβευσης της κυρίας Βαγγελιώς Ιωακειμίδου και της κυρίας Πόπης Ξυνοπούλου, ιδιοκτητριών του Choice Travel από τον κ. Κώστα Ταρασλιά για την πολύτιμη στήριξή τους στο προορισμό της Ρόδου όλα αυτά τα χρόνια. Τιμητική πλακέτα έδωσαν και οι ιδιοκτήτριες του Choice Travel στον κ. Ταρασλιά για τον δήμαρχο Ρόδου, κ. Α. Καμπουράκη. Τιμητική πλακέτα απένειμε ο κ. Ταρασλιάς και στον κ. Βύρωνα Θεολόγη.
Αξίζει να σημειωθεί ότι εκπρόσωπος της Ιεράς Μητρόπολης Ρόδου τίμησε το Choice για την προσφορά του στην ανάπτυξη του θρησκευτικού τουρισμού, παραδίδοντας στην Βαγγελιώ Ιωακειμίδου και την Πόπη Ξυνοπούλου ένα τρίτομο έργο με την Παλαιά Διαθήκη.
«Οι Βορειοελλαδίτες αγαπούν πραγματικά τη Ρόδο και το αποδεικνύουν έμπρακτα. Μόνο το Choice Travel έφερε 3000 άτομα αυτή τη σεζόν. Εμείς ως Δ.Σ. της ‘Ένωσης Τουριστικών Γραφείων Μακεδονίας-Θράκης, κάθε χρόνο θέλουμε να είμαστε εδώ. Να δηλώσουμε με την παρουσία μας ότι πρώτοι εμείς αγαπάμε το νησί ώστε να ακολουθήσουν όλοι οι υπόλοιποι», δήλωσε στη «δ» ο πρόεδρος της Ένωσης Τουριστικών Γραφείων Μακεδονίας-Θράκης Βύρων Θεολόγης. Αναφέρθηκε στη συνεργασία με τον δήμαρχο Αντώνη Καμπουράκη στον οποίο ευχήθηκε καλή επιτυχία στις εκλογές, δηλώνοντας χαρακτηριστικά:
«Η οικογένεια Καμπουράκη στέκεται πάντα δίπλα στην Ένωση Τουριστικών Γραφείων Μακεδονίας-Θράκης. Γνωριζόμαστε πολλά χρόνια και η συνεργασία είναι γόνιμη. Γνωριζόμαστε με τον κ Καμπουράκη πριν εκλεγεί δήμαρχος και είναι για εμάς ένας πολύτιμος συμπαραστάτης μας. Του ευχόμαστε καλή επιτυχία στις εκλογές και να συνεχίσει το έργο του ως δήμαρχος».
Στην ομιλία του κατά τη διάρκεια του workshop ο κ. Θεολόγης τόνισε την ανάγκη στροφής σε εναλλακτικά τουριστικά προϊόντα με αιχμή τη βιωσιμότητα. Ένα από τα επιτυχημένα αυτά προϊόντα ήταν και το πρόγραμμα 50+ (silver τουρισμού) που εφάρμοσε το Choice Travel.
«Πράγματι, η Ρόδος με την τεράστια τουριστική υποδομή πληροί τα κριτήρια που θέτουν οι ευρωπαϊκοί οργανισμοί για να είναι ένας προορισμός βιώσιμος. Διαθέτει ένα σημαντικό ξενοδοχειακό δυναμικό, άριστο επίπεδο γαστρονομίας, ωραίο κλίμα, ιστορία, φυσικές ομορφιές και πολλά άλλα. Δεν υπολείπεται σε τίποτε.
Μίλησα για τον βιώσιμο και αειφόρο τουρισμό θέλοντας να τονίσω τη διαφορά μεταξύ του μαζικού τουρισμού και του αειφόρου τουρισμού. Επεσήμανε ότι στην Ελλάδα ξεκίνησε ο τουρισμός ως μαζικός τουρισμός.
Αυτό είχε συνέπειες ως προς την ποιότητα του τουρισμού. Βεβαίως στην αρχή έπρεπε να επενδύσουμε στον μαζικό τουρισμό, αλλά όταν πέρασαν τα χρόνια υπήρξαν, υπάρχουν και θα υπάρχουν ανησυχίες για κάτι διαφορετικό, ένα διαφορετικό μοντέλο. Έχουμε εντοπίσει την ανάγκη αυτή και τη στροφή στον αειφόρο, στον οικοτουρισμό, στον εναλλακτικό τουρισμό.
Πρέπει να δώσουμε διαφορετικό κίνητρο στους επισκέπτες από τον ήλιο και τη θάλασσα. Εκεί πρέπει να στοχεύουμε. Ο εναλλακτικός τουρισμός, έχει πολλά πλεονεκτήματα. ¨Άμεσα μπορούμε να επιμηκύνουμε την περίοδο… Αυτό επιδιώκουμε και στη Θεσσαλονίκη με τους φορείς.
Επενδύοντας στον εναλλακτικό τουρισμό στοχεύουμε σε κατηγορίες ανθρώπων όπως την 3η ηλικία με το πρόγραμμα 50+ που πήγε υπέροχα.
Οι άνθρωποι αυτοί έχουν περισσότερο χρόνο, μεγαλύτερη οικονομική ευχέρεια, ανησυχίες πολιτιστικές κλπ. Διοργανώνουν τα ταξίδια τους πολύ καιρό πριν και ξοδεύουν περισσότερα χρήματα ακόμη και από τους συνεδριακούς τουρίστες.
Είναι καιρός εν έτει 2023 να ξεφύγουμε από το μαζικό τουρισμό και η Ρόδος έχει όλες τις απαιτούμενες προϋποθέσεις για να τα καταφέρει», δήλωσε αναλυτικότερα στη «δ» ο πρόεδρος των τουριστικών πρακτόρων Μακεδονίας και Θράκης.
Για την εμπειρία του από το ταξίδι εξοικείωσης στη Ρόδο μίλησε στη «δ» ο γνωστός δημοσιογράφος, Σάκης Παπαδόπουλος (Όμορφα Ταξίδια), σημειώνοντας ότι: «Προσωπικά συμμετέχω στα ταξίδια εξοικείωσης του Choice Travel και της Ένωσης Τουριστικών Γραφείων Μακεδονίας-Θράκης από το 2009. Πάντα βιώνουμε την καταληκτική εμπειρία. Αυτό το εκπαιδευτικό ταξίδι τείνει να γίνει έθιμο.
Περιμένουμε πώς και πώς κάθε φορά να βιώσουμε τη ζεστή φιλοξενία του ξενοδοχείου, του Choice Travel και της Ρόδου. Δεν έχω να πω πολλά για τον προορισμό. Είναι ένα νησί που μπορεί να έχει 12μηνο προωθώντας πολλά άλλα τουριστικά προϊόντα εκτός από τον ήλιο και τη θάλασσα».
H κυρία Μαρία Καζάζη, υπεύθυνη πωλήσεων της Aegean Airlines για τη Βόρειο Ελλάδα και τα Ιόνια Νησιά, δήλωσε στη «δ», ότι η αεροπορική εταιρεία υποστηρίζει κάθε προσπάθεια επιμήκυνσης της τουριστικής σεζόν στη Ρόδο.
«Χαιρόμαστε που για μία ακόμη φορά στηρίζουμε αυτό το ταξίδι εξοικείωσης του Choice Travel, το οποίο έχει πλέον εξελιχθεί σε θεσμό. Είμαστε πάντα κοντά στη Ρόδο… Και θέλουμε η σεζόν να επεκταθεί και στη χειμερινή περίοδο.
Με το Choice Travel κάναμε μία προσπάθεια προς αυτή την κατεύθυνση με το πρόγραμμα 50+ που πήγε εξαιρετικά και θέλουμε να συνεχιστεί και με άλλα τάργκετ γκρουπ», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Είπε επίσης ότι η Aegean προσφέρει ειδικές τιμές για τις σχολικές εκδρομές, τονίζοντας ότι «Θα είμαστε δίπλα στη Ρόδο.
Υπάρχουν πολλά πράγματα που μπορούμε να κάνουμε και να δούμε στη Ρόδο όσες φορές και να έρθουμε».
Τέλος, είπε ότι θα συνεχισθούν από την Aegean και τον Νοέμβριο οι πτήσεις τσάρτερ προς τη Ρόδο από χώρες όπως η Γερμανία, η Αγγλία και η Γαλλία.
Το ταξίδι εξοικείωσης των τουριστικών πρακτόρων από τη Βόρειο Ελλάδα έκλεισε με μία μουσική βραδιά στο Rodos Palace στην οποία εορτάστηκε η 15ετής συνεργασία του ξενοδοχείου με το Choice Travel και εν γένει η πολυετής παρουσία και δραστηριοποίηση του τουριστικού πρακτορείου της Β. Ελλάδας στη Ρόδο.