Σε περίπτωση που έως τις 31 Οκτωβρίου 2016 κανένας αερομεταφορέας δεν έχει εκδηλώσει εγγράφως στην ΥΠΑ την πρόθεσή του για εκτέλεση, από την 1η Απριλίου 2017 τακτικών πτήσεων χωρίς οικονομικό αντιστάθμισμα, τότε η ΥΠΑ θα προχωρήσει σε διάστημα περίπου δύο μηνών, σε διαγωνισμό
Σε προσκλήσεις εκδήλωσης ενδιαφέροντος για δέκα «άγονες» αεροπορικές γραμμές, προχώρησε η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας με αποφάσεις του υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Χρήστου Σπίρτζη.
Συγκεκριμένα, η ΥΠΑ στο πλαίσιο διασφάλισης επαρκούς εξυπηρέτησης τακτικών αεροπορικών γραμμών σε συγκεκριμένα δρομολόγια που είναι ζωτικής σημασίας στην ανάπτυξη των περιφερειών προσκαλεί τους ενδιαφερόμενους κοινοτικούς αερομεταφορείς να υποβάλουν προσφορές για την εκμετάλλευση των ακόλουθων 10 τακτικών αεροπορικών γραμμών, στις οποίες έχουν επιβληθεί υποχρεώσεις παροχής δημόσιας υπηρεσίας.
Θεσσαλονίκη – Κέρκυρα,
Θεσσαλονίκη – Σκύρος,
Αλεξανδρούπολη – Σητεία,
Άκτιο – Σητεία,
Κέρκυρα – Άκτιο – Κεφαλονιά – Ζάκυνθος,
Λήμνος – Μυτιλήνη – Χίος – Σάμος – Ρόδος,
Ρόδος – Κως – Κάλυμνος – Λέρος – Αστυπάλαια,
Αθήνα – Μήλος,
Αθήνα – Νάξος,
Αθήνα – Σητεία.
Οι γραμμές αυτές, θα ανατεθούν από την 1η Απριλίου 2017 έως 31 Μαρτίου 2021.
Σύμφωνα με την απόφαση, σε περίπτωση που έως τις 31 Οκτωβρίου 2016 κανένας αερομεταφορέας δεν έχει εκδηλώσει εγγράφως στην ΥΠΑ την πρόθεσή του για εκτέλεση, από την 1η Απριλίου 2017 τακτικών πτήσεων χωρίς οικονομικό αντιστάθμισμα, τότε η ΥΠΑ θα προχωρήσει σε διάστημα περίπου δύο μηνών, σε διαγωνισμό για την ανάθεση εκμετάλλευσης αυτών των γραμμών, για το χρονικό διάστημα από 1η Απριλίου 2017 έως 31 Μαρτίου 2021 με οικονομικό αντιστάθμισμα.
Όπως προβλέπεται στην απόφαση το μέγιστο καταβλητέο οικονομικό αντιστάθμισμα ετησίως ανά γραμμή καθορίζεται στο ποσό των 312.000 ευρώ για Θεσσαλονίκη – Κέρκυρα, στο ποσό των 260.000 ευρώ για Θεσσαλονίκη – Σκύρος, στο ποσό των 416.000 ευρώ για Αλεξανδρούπολη – Σητεία, στο ποσό των 416.000 ευρώ για Άκτιο -Σητεία, στο ποσό των 800.000ευρώ για Κέρκυρα – Άκτιο – Κεφαλονιά – Ζάκυνθος, στο ποσό των 1.100.000 ευρώ για Λήμνος – Μυτιλήνη – Χίος – Σάμος – Ρόδος, στο ποσό των 800.000 ευρώ για Ρόδος – Κως – Κάλυμνος – Λέρος – Αστυπάλαια, στο ποσό των 924.000 ευρώ για Αθήνα – Μήλος, στο ποσό των 484.000 ευρώ για Αθήνα – Νάξος και 484.000 ευρώ για Αθήνα – Σητεία.
Επισημαίνεται ακόμη «πως ο αερομεταφορέας, που θα δηλώσει την πρόθεσή του για εκτέλεση τακτικών πτήσεων σε μία ή περισσότερες από τις ανωτέρω γραμμές σύμφωνα με τις επιβληθείσες υποχρεώσεις παροχής δημόσιας υπηρεσίας και χωρίς οικονομικό αντιστάθμισμα, δεσμεύεται να αναλάβει την υποχρέωση για το προαναφερόμενο διάστημα των τεσσάρων ετών και, σε περίπτωση διακοπής της εξυπηρέτησης σε κάποια από τις γραμμές που θα έχει αναλάβει, θα καταβάλει στο Ελληνικό Δημόσιο, ως ρήτρα αποζημίωσης, το ποσό των 500.000 ευρώ ανά γραμμή».
Η προσφορά μπορεί να υποβληθεί για µία µόνο ή και περισσότερες από τις ανωτέρω γραμμές και σε κάθε περίπτωση οι προσφορές θα υποβάλλονται χωριστά για κάθε µία από τις παραπάνω αυτές γραμμές.
protothema.gr