Με τη συμμετοχή εκπροσώπων των τοπικών αρχών και φορέων πραγματοποιήθηκε το βράδυ της Πέμπτης η συνάντηση των μελών του Συλλόγου Διευθυντών Ξενοδοχείων Ρόδου κατά την οποία έγινε ο απολογισμός της σεζόν που σε λίγες μέρες ρίχνει αυλαία. Παράλληλα συζητήθηκαν οι δράσεις που πρόκειται να υλοποιήσει ο σύλλογος κατά τη διάρκεια του χειμώνα.
Στη συνάντηση συμμετείχαν ο εντεταλμένος περιφερειακός σύμβουλος, Κώστας Χρυσοχοΐδης, ο αντιδήμαρχος Πολιτισμού, Τουρισμού και Διεθνών Σχέσεων Κώστας Ταρασλιάς, ο αντιπρόεδρος του ΣΕΤΕ, Κώστας Κωνσταντινίδης, ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Ρόδου, Μανώλης Μαρκόπουλος, ο αντιπρόεδρος της ΠΟΞ & εκτελεστικός αντιπρόεδρος της ΕΞΡ, Άρης Σουλούνιας, ο πρόεδρος των ιδιοκτητών τουριστικών γραφείων, Κώστας Κατσίβας, ο διευθυντής του ΕΟΤ Δωδεκανήσου, Αγαπητός Ξάνθης, αρκετοί επιχειρηματίες και μέλη του συλλόγου.
Όπως δήλωσε ο πρόεδρος του Συλλόγου Διευθυντών ξενοδοχείων Ρόδου, Γιώργος Ματσίγκος, τον τελευταίο χρόνο διοργανώθηκαν περισσότερες από 20 εκδηλώσεις με σκοπό την ενημέρωση των μελών (σε αρκετές από αυτές ήταν ελεύθερη η πρόσβαση στο κοινό). Επίσης, πολλές ήταν οι παρεμβάσεις του συλλόγου σε καίρια θέματα που απασχολούν το νησί και τον τουρισμό.
«Η φετινή σεζόν ήταν κατά γενική ομολογία μία ιδιαίτερη σεζόν με αρκετές δυσκολίες. Πέρυσι τέτοια εποχή, ήταν μειωμένα τα slots λόγω της πτώχευσης της Germania και του Small Planet ενώ υπήρχε στον ορίζοντα το ενδεχόμενο του Brexit… που τελικά δεν μας επηρέασε. Τα ξενοδοχεία είχαν όμως να ανταγωνιστούν τους γειτονικούς προορισμούς που ανέκαμψαν, ενώ οι μισθώσεις ενέτειναν τον ανταγωνισμό. Τελικά, οι αφίξεις μπορεί να είναι ίδιες με τις περσινές ή να παρουσιάζουν μικρή μείωση, τα έσοδα όμως, όπως όλοι ξέρετε, παρουσιάζουν μεγάλη μείωση», είπε ο κ. Ματσίγκος σχολιάζοντας το αποτέλεσμα της φετινης σεζόν. Πρόσθεσε ότι η πτώχευση του Thomas Cook ήταν το κερασάκι στην τούρτα και ότι μένουν ακόμη ανοιχτές οφειλές εκατομμυρίων του συγκεκριμένου τουρ οπερέιτορ στη Ρόδο.
Όπως είπε ο κ. Ματσίγκος δεν ισχύουν όσα γράφονται σχετικά με την αναπλήρωση των πτήσεων του Thomas Cook. Επεσήμανε ότι τουλάχιστον μέχρι στιγμής δεν έχει επιτευχθεί κάτι τέτοιο. Αυτό ισχύει μόνο στην περίπτωση της Γερμανίας, καθώς έχει «διασωθεί» η θυγατρική Condor. Επίσης, η Jet 2, η δεύτερη μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία στην Αγγλία, που αναμενόταν να διεκδικήσει μεγάλο κομμάτι από το μερίδιο της αγοράς που κατείχε ο πτωχευμένος Thomas Cook, δεν είναι βέβαιο ότι θα επενδύσει στη Ρόδο, καθώς δείχνει μεγαλύτερο ενδιαφέρον για τους υπερατλαντικούς προορισμούς.
Ο κ. Ματσίγκος αναφέρθηκε και στη μείωση των αφίξεων από τις Σκανδιναβικές χώρες που αποδίδεται εν πολλοίς στην ευαισθησία των πολιτών (λόγω και της καμπάνιας της Greta Thunberg) στην προστασία του περιβάλλοντος και το αρνητικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα των αεροσκαφών. «Πρέπει να οργανωθούμε και να προβάλουμε ότι νοιαζόμαστε για το περιβάλλον. Ο Σύλλογός μας, πρόκειται να οργανώσει ειδική ημερίδα με θέμα “τουρισμός και περιβάλλον” όπου δήλωσαν συμμετοχή οι φορείς πιστοποίησης Green Key Travel Life, η TUI και ο Apollo, δήλωσε ο κ. Ματσίγκος, ο οποίος παρουσίασε το βίντεο της νέας καμπάνιας «Zero Waste» της εταιρείας του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων, Marketing Greece που θέτει στο επίκεντρο τη διαχείριση των απορριμμάτων και επιστρατεύοντας το χιούμορ ενημερώνει και ευαισθητοποιεί τον τουριστικό κλάδο για το περιβάλλον και τη βιωσιμότητα τόσο των επιχειρήσεών τους όσο και της ίδιας της κοινωνίας.
O κ. Κώστας Χρυσοχοΐδης στο σύντομο χαιρετισμό του, ανακοίνωσε ότι η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου έχει καταστρώσει ένα ολοκληρωμένο στρατηγικό σχέδιο τουριστικής προβολής και ανάπτυξης, το οποίο ψηφίστηκε πρόσφατα από το περιφερειακό συμβούλιο και μπορεί να προσαρμοστεί στις ανάγκες και στις έκτακτες συνθήκες που ανακύπτουν κάθε φορά. Δήλωσε δε ότι η πόρτα της Περιφέρειας είναι πάντα ανοιχτή για το Σύλλογο Διευθυντών Ξενοδοχείων Ρόδου και τον κ. Ματσίγκο, καθώς η γνώση και η εμπειρία των επαγγελματιών (και δη των διευθυντών) είναι πολύτιμη.
Λαμβάνοντας το λόγο ο κ. Σουλούνιας, είπε ότι ο τουρισμός έχει μπροστά του πολλές προκλήσεις που έχουν να κάνουν με την πράσινη ανάπτυξη, την υιοθέτηση καινοτομιών που θα συμβάλουν στη διαφοροποίηση του τουριστικού προϊόντος της Ρόδου. Με τον υψηλό επαγγελματισμό των μελών του Συλλόγου, αυτές οι προκλήσεις μπορούν να αποτελέσουν ευκαιρίες, είπε ο κ. Σουλούνιας, τονίζοντας ότι περιμένει από τους διευθυντές που είναι οι πρεσβευτές της ροδιακής ξενοδοχίας να χαράξουν το δρόμο στην νέα εποχή.
Για τη στόχευση της Ρόδου στην διαδικτυακή προβολή μίλησε ο αντιδήμαρχος, κ. Κώστας Ταρασλιάς, επισημαίνοντας ότι πρέπει επιτέλους να οριστικοποιηθεί το brand name της Ρόδου και να ενισχυθεί μέσα από μία κοινή προσπάθεια. «Ο Δήμος Ρόδου έχει ήδη ψηφίσει την υλοποίηση μίας μεγάλης καμπάνιας τουριστικής προβολής. Πιστεύουμε ότι πρέπει να χρησιμοποιήσουμε τις νέες τεχνολογίες, το διαδίκτυο και συγκεκριμένα σάιτς. Παραδοσιακές καμπάνιες στα παραδοσιακά μέσα, είναι πλέον παρωχημένες. Πρέπει επιτέλους να καταλήξουμε ποιο είναι το brand name της Ρόδου, ποιο θα είναι το σήμα κατατεθέν της… Αυτή η αρμοδιότητα δεν ανήκει μόνο στο Δήμο. Ανήκει και σε όλους εσάς. Προσωπικά ζητώ τη στήριξη και τη συμβουλή σας. Σας θέλω συμμάχους στην προσπάθεια ενίσχυσης του brand name της Ρόδου», είπε ο κ. Ταρασλιάς.
Τέλος, ο κ. Ματσίγκος είπε ότι η καθιερωμένη ημερίδα ποιότητος του Συλλόγου Διευθυντών Ξενοδοχείων Ρόδου πρόκειται να πραγματοποιηθεί στις 18 Απριλίου 2020. Αναφέρθηκε και στην προημερών παρουσίαση του πιλοτικού προγράμματος διαχείρισης προορισμού της Ρόδου που υλοποιήθηκε από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης (EBRD) με την υποστήριξη του Υπουργείου Τουρισμού, του Επιμελητηρίου Δωδκανήσου και του ΣΕΤΕ. Ο κ. Ματσίγκος τόνισε ότι το σχέδιο δράσης διαχείρισης προορισμού και η δημιουργία DMO στη Ρόδο πρέπει να υποστηριχθεί από όλους τους φορείς και τις επαγγελματικές ενώσεις.