Για να μπορεί ο ελληνικός τουρισμός να είναι ανταγωνιστικός, θα πρέπει να αρθούν μια σειρά αντικινήτρων (μεταξύ αυτών η υπερφορολόγηση των τουριστικών επιχειρήσεων), να αναβαθμιστεί το ελληνικό προϊόν με τη χρήση νέων τεχνολογιών, branding και στρατηγικής επικοινωνίας και να επιδιώξουμε μια ολιστική βιώσιμη ανάπτυξη του τομέα και του κάθε τόπου. Επιπλέον η σωστή διαχείριση των προορισμών αποτελεί τη νέα πρόκληση του παγκόσμιου τουρισμού και απαιτεί συνέργειες και συνεργασίες με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς αλλά και τις τοπικές κοινωνίες. Αυτά τονίζει μεταξύ άλλων ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ, κ. Γιάννης Ρέτσος, για την επόμενη ημέρα του τουρισμού μιλώντας στον ιστότοπο Xenianews.gr, που υποστηρίζει επικοινωνιακά την έκθεση ΧΕΝΙΑ.
Τα τελευταία χρόνια, οι αφίξεις τουριστών στη χώρα ακολουθούν ανοδική πορεία. Πόσο απειλείται η πορεία αυτή από την επάνοδο πλέον της Τουρκίας, της Αιγύπτου και της Τυνησίας;
O τουρισμός σε όλα τα δύσκολα χρόνια της κρίσης, αναδείχθηκε ως ο τομέας αιχμής της ελληνικής οικονομίας, προσφέροντας χιλιάδες θέσεις εργασίας και συμβάλλοντας στη διατήρηση της κοινωνικής συνοχής. Η ανοδική πορεία του τουρισμού, ήταν αποτέλεσμα μίας συλλογικής δουλειάς πολλών ετών και πολλών πλευρών.Για την εξέλιξη αυτή, συνέβαλλαν έως ένα βαθμό και οι δυσκολίες που αντιμετώπισαν στο εσωτερικό τους προορισμοί όπως η Τουρκία, η Αίγυπτος και η Τυνησία. Πρόκειται για προορισμούς οι οποίοι έχουν πλέον επανακάμψει στη διεθνή τουριστική σκηνή. Εμείς από την πλευρά μας, θα πρέπει να παραμείνουμε ανταγωνιστικοί, για να διατηρήσουμε σε θετικό πρόσημο τα βασικά μεγέθη του ελληνικού τουρισμού. Για να το πετύχουμε όμως αυτό, θα πρέπει να αλλάξουν πολλά και ένα από τα βασικότερα είναι σίγουρα η μείωση των υπέρογκων φόρων που γονατίζουν την επιχειρηματικότητα.
Μετά τα μεγέθη που έχει φτάσει η Ελλάδα, σε επίπεδο αφίξεων έχει ήδη υπερκαλυφθεί ο στόχος που είχε τεθεί για το 2021. Μήπως πλέον ο στόχος θα πρέπει να είναι η άνοδος των εσόδων, ακόμα και αν αυτό μπορεί να σημαίνει επιβράδυνση της ανόδου ή ακόμα και ελαφρά πτώση των αφίξεων; Βλέπουμε άλλωστε ότι αυτό τον στόχο αρχίζουν να θέτουν πλέον και οι ανταγωνίστριες Ισπανία και Τουρκία.
Ο ΣΕΤΕ έχει κατ΄ επανάληψη τονίσει ότι όλες οι προσπάθειες θα πρέπει να εστιάσουν στην αύξηση των εσόδων και στη βελτίωση άλλων ποιοτικών μεγεθών, όπως η μέση κατά κεφαλήν δαπάνη και η μέση διαμονή.Αναμφισβήτητα, οφείλουμε να παρακολουθούμε τις ανταγωνιστικές αγορές και το κάνουμε. Αλλά πρωτίστως, πρέπει να θωρακίσουμε με συγκεκριμένες δράσεις τον ελληνικό τουρισμό. Προς αυτή την κατεύθυνση, αναλαμβάνουμε πρωτοβουλίες για την επόμενη ημέρα του ελληνικού τουρισμού και καταθέτουμε προτάσεις για την άρση των αντικινήτρων που επιβαρύνουν την τουριστική δραστηριότητα.Γι΄ αυτό το λόγο, επιλέξαμε στο πρόσφατο συνέδριο του ΣΕΤΕ να δώσουμε έμφαση στις παγκόσμιες εξελίξεις στο χώρο του τουρισμού και της καινοτομίας, αλλά και στην αναβάθμιση του ελληνικού προϊόντος με τη χρήση νέων τεχνολογιών, branding και στρατηγικής επικοινωνίας.Ιδιαίτερα, αναδείχθηκε η ανάγκη κατάρτισης ενός δομημένου σχεδίου δράσης, που μέσα σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα θα εφαρμόσει μία συνολική ψηφιακή στρατηγική. Στο πλαίσιο αυτό, είμαστε πεπεισμένοι ότι και η χάραξη τουριστικής στρατηγικής οφείλει πλέον να αρχίζει και να τελειώνει με την προσαρμογή μας στη νέα ψηφιακή εποχή.
Και ενώ υπάρχουν ελληνικοί προορισμοί που οι υποδομές τους δεν αντέχουν άλλους τουρίστες, ταυτόχρονα υπάρχει η «άλλη Ελλάδα» που συνεχίζει να αναζητά αφίξεις. Πως μπορούν να συνδυαστούν οι δύο στρατηγικές;
H εύρυθμη λειτουργία και η σωστή διαχείριση των προορισμών, είναι μία υπόθεση που μας αφορά όλους.Απαιτούνται συνέργειες και συνεργασίες με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, ξεκινώντας από την τοπική αυτοδιοίκηση και την πολιτεία και φθάνοντας στους ιδιώτες, για την υλοποίηση μίας ενιαίας στρατηγικής, με γνώμονα την ολιστική βιώσιμη ανάπτυξη του τομέα και του κάθε τόπου. Εμείς από την πλευρά μας, έχουμε ήδη κρούσει τον κώδωνα του κινδύνου για την κόπωση των υποδομών, σε κάποιους προορισμούς με αυξημένη τουριστική δραστηριότητα. Επίσης, στο πρόσφατο συνέδριο μας, παρουσιάστηκαν βέλτιστες πρακτικές διαχείρισης για τους προορισμούς της Κοπεγχάγης και του Άμστερνταμ.Παράλληλα, στο πλαίσιο της ανανεωμένης στρατηγικής μας, υλοποιούμε μία σειρά δράσεων, με στόχο τη διάχυση των ωφελειών του τουριστικού τομέα σε περισσότερους προορισμούς, αλλά και σε άλλους κλάδους της εθνικής οικονομίας. Συνοδοιπόρος σε αυτή την προσπάθεια, είναι η Marketing Greece, η οποία προωθεί και προβάλλει πέραν των δημοφιλών προορισμών της χώρας και προορισμούς λιγότερο γνωστούς στους ξένους επισκέπτες μας.
Πηγή: reporter.gr