Μετά την πρόσφατη επίσκεψη του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στη Ρόδο και την ενημέρωσή του για την πορεία των εκτελούμενων έργων από την εταιρεία «Μαρίνες Ρόδου ΑΕ» για την αναβάθμιση της ομώνυμης μαρίνας προχθές υποβλήθηκε στον Δήμο Ρόδου αίτημα της εταιρείας για την τροποποίηση των όρων χωροθέτησής της.
Οπως έχει ανακοινωθεί η επένδυση για τη ριζική αναβάθμιση της Μαρίνας Ρόδου, αποτιμάται στα 150 εκατομμύρια ευρώ ενώ παράλληλα αναμένεται να απασχοληθούν 500 έως 800 άτομα στη φάση των εργασιών κατασκευής.
Θυμίζουμε ότι ο πρωθυπουργός ενημερώθηκε από τον διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας Μαρίνες Ρόδου ΑΕ, Θωμά Τριανταφύλλου, και τον γενικό διευθυντή Χριστόφορο Χαρίση για τα σχέδια που αποσκοπούν στην επέκταση και ολιστική αναβάθμιση των υποδομών της μαρίνας, ώστε να μετατραπεί σε κομβικό σημείο για τον τουρισμό υψηλών προδιαγραφών στην ευρύτερη περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου και σε κέντρο επιχειρηματικής δραστηριότητας.
Η επένδυση προβλέπει τη διεύρυνση της χερσαίας και θαλάσσιας έκτασης της μαρίνας, την ευρύτατη επέκταση των κτιριακών της εγκαταστάσεων, τη στέγαση περίπου 250 επιχειρήσεων -έναντι 17 που λειτουργούν σήμερα- και την αύξηση των θέσεων ελλιμενισμού με δυνατότητα για δέσιμο μεγάλων σκαφών και παραθαλάσσιο οικιστικό συγκρότημα.
Μετά την ολοκλήρωση των εργασιών θα εργάζονται στις επιχειρήσεις εντός της μαρίνας 1.200 έως 1.500 άτομα, ενώ το προσωπικό της Νέας Μαρίνας θα ανέλθει σε σχεδόν 100 άτομα, με 250 έως 300 εξωτερικούς συνεργάτες.
Η εταιρεία αιτήθηκε στον Δήμο Ρόδου την υποβολή – υπό την ιδιότητά του ως φορέα διαχείρισης του τουριστικού λιμένα Ρόδου έναντι του Ελληνικού Δημοσίου – αιτήματος για την τροποποίηση της χωροθέτησης του τουριστικού λιμένα (Μαρίνας) Ρόδου, σύμφωνα με το άρθρο 30 του ν. 2160/93, όπως ισχύει, προκειμένου να επιτευχθεί με τον τρόπο αυτό η βέλτιστη δυνατή ολοκλήρωση των λιμενικών έργων, των ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων, των κτιριακών εγκαταστάσεων των έργων υποδομής, των διαμορφώσεων του περιβάλλοντος χώρου του τουριστικού λιμένα Ρόδου, με βάση τις επικαιροποιημένες επενδυτικές δυνατότητές της.
Τονίζει, πως από την πρώτη στιγμή λειτουργίας του τουριστικού λιμένα (Μαρίνας) πόλεως Ρόδου έγινε ορατή η ανάγκη ολοκλήρωσης του συνόλου των υποδομών του ώστε να καταστεί, έτι περαιτέρω, βιώσιμη η επένδυση της κατασκευής του.
Αναφέρεται εν προκειμένω στο σύνολο των κτιριακών και λιμενικών υποδομών και των δύο κατασκευαστικών φάσεων του έργου (α’ και β’ φάση), οι οποίες θα εξασφαλίσουν τη δημιουργία ενός ασφαλούς και παράλληλα ζωντανού και πολυδιάστατου τουριστικού λιμένα, ο οποίος θα παρέχει όλα τα εχέγγυα της ποιοτικής, ασφαλούς και, βεβαίως, οικονομικά βιώσιμης λειτουργίας του.
Σήμερα, ωστόσο, κατά το τρέχον στάδιο εκτέλεσης του αναπτυξιακού σχεδιασμού της εταιρείας και με δεδομένες τις οικονομικές δυνατότητες του νέου επενδυτικού σχήματος της και, κυρίως, την επιθυμία του για τη δημιουργία ενός τεχνολογικά προηγμένου και συνάμα περιβαλλοντικά αειφόρου έργου, το οποίο θα λειτουργήσει με γνώμονα την κοινωνική εταιρική ευθύνη και θα είναι προσανατολισμένο στις σύγχρονες παγκόσμιες τάσεις, που επικρατούν στον χώρο των λιμένων αναψυχής, βρίσκεται αντιμέτωπη με την ανάγκη περαιτέρω αναβάθμισης και «συγχρονισμού των υποδομών του έργου και την προσαρμογή του στον αστικό κλοιό της πόλεως Ρόδου. Πέραν δηλαδή ακόμη και από τον αρχικό προγραμματισμό της.
Για τον λόγο αυτό αιτήθηκε την τροποποίηση της χωροθέτησης του τουριστικού λιμένα (Μαρίνας) Ρόδου, προκειμένου να καταστεί ο τουριστικός λιμένας (Μαρίνα) Ρόδου, όχι μόνο ανταγωντικός και βιώσιμος, αλλά συνάμα καινοτόμος και μοναδικός στο ελληνικό επιχειρηματικό γίγνεσθαι.