Δεν παρασύρθηκε σε ρυθμούς Black Friday η αγορά της Ρόδου. Αυτή τη φορά, δεν υπήρχαν όπως παλαιότερα οι γνωστές εικόνες με τους καταναλωτές να περιμένουν έξω από τα καταστήματα τεχνολογίας προκειμένου να επωφεληθούν από τις προσφορές. Θα έλεγε κανείς ότι η φετινή «Μαύρη Παρασκευή» ήταν μία μέρα όπως όλες τις άλλες για τα τοπικά εμπορικά καταστήματα, γεγονός το οποίο σύμφωνα με τον γενικό γραμματέα της ΕΣΕΕ, κ. Νίκο Μπόνη έχει μία λογική εξήγηση…
Η ξενόφερτη προωθητική ενέργεια η οποία έχει πλέον καθιερωθεί και στην Ελλάδα έχει εξελιχθεί σε μία παρατεταμένη περίοδο προσφορών και εκπτώσεων με αποτέλεσμα οι καταναλωτές να μην χρειάζεται να περιμένουν τη συγκεκριμένη μέρα για να κάνουν τις αγορές τους. Επιπλέον, διαπιστώνεται ότι κυριαρχούν οι αγορές μέσω του ηλεκτρονικού εμπορίου. Στην προκειμένη περίπτωση έχουν την …τιμητική τους τα είδη τεχνολογίας, έξυπνα κινητά, tablets, laptops κλπ. Βεβαίως αρκετοί καταναλωτές εκμεταλλεύονται την εκπτωτική περίοδο της Black Friday προκειμένου να αγοράσουν τα δώρα των Χριστουγέννων.
Και μπορεί ο εμπορικός κόσμος να είχε μεγαλύτερες ελπίδες και προσδοκίες για την τόνωση των τζίρων αυτή τη φορά, καθώς δεν υπάρχουν περιορισμοί πρόσβασης στην αγορά όπως στα δύο προηγούμενα χρόνια λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού, η ενεργειακή κρίση και ο υψηλός πληθωρισμός περιορίζουν την οικονομική ευχέρεια των καταναλωτών, οι οποίοι φαίνεται να είναι ιδιαίτερα εγκρατείς και διστακτικοί.
«Η αλήθεια είναι ότι δεν περιμέναμε να δούμε μεγάλη αύξηση της εμπορικής κίνησης την Black Friday. Έχει παραταθεί η χρονική διάρκεια των προσφορών και δεν χρειάζεται οι καταναλωτές να σπεύσουν τη συγκεκριμένη μέρα στην αγορά. Θα μπορούσαμε να πούμε ότι έχει χάσει το νόημα και τη δυναμική της η εν λόγω προωθητική ενέργεια που μας ήρθε από το εξωτερικό και φαίνεται να έχει καθιερωθεί. Έπειτα δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι ο υψηλός πληθωρισμός περιορίζει σημαντικά το εισόδημα των εργαζόμενων και τον οικογενειακό προϋπολογισμό. Θα πρέπει να επισημάνουμε ότι η μικρή προσέλευση στην αγορά δεν παρατηρείται μόνο στη Ρόδο, αλλά πανελληνίως για τους ίδιους ακριβώς λόγους», δήλωσε ο γενικός γραμματέας της ΕΣΕΕ κ. Νίκος Μπόνης.
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι η αγορά θα λειτουργήσει αύριο Κυριακή ενώ τη Δευτέρα 28 Νοεμβρίου θα πραγματοποιηθεί η προωθητική ενέργεια της Cyber Monday. Στην ουσία, πρόκειται για ένα εμπορικό γεγονός που σχεδιάστηκε για την προώθηση κυρίως των online αγορών μέσα από μεγάλες εκπτώσεις.
Μετά την χλιαρή ανταπόκριση των καταναλωτών στην Black Friday οι προσδοκίες είναι ακόμη πιο ισχνές και ενδέχεται ένα σημαντικό ποσοστό των τοπικών καταστημάτων να μην ανοίξουν την Κυριακή. Άλλωστε έχει αποδειχθεί επανειλημμένως ότι η κυριακάτικη λειτουργία της αγοράς δεν έχει τα προσδοκώμενα αποτελέσματα πέρα από τη λειτουργία των καταστημάτων την Κυριακή πριν την Πρωτοχρονιά και την Κυριακή πριν το Πάσχα.
«Στα δύο προηγούμενα χρόνια η αγορά ζούσε την κρίση της πανδημίας. Τώρα ζούμε την κρίση της ακρίβειας και του πληθωρισμού. Όλες αυτές οι προωθητικές ενέργειες είναι δύσκολο να ενισχύσουν την εμπορική κίνηση όταν τα εισοδήματα των εργαζόμενων …εξανεμίζονται λόγω του πληθωρισμού», τόνισε ο κ. Μπόνης.
https://www.dimokratiki.gr/26-11-2022/i-black-friday-den-echei-sygkinisei-fetos-toys-katanalotes/
Σχολιασμός Άρθρου
Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.
Σχολιασμός άρθρου
Υπενθύμιση:
Για την μερική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του παρακάτω παρεχόμενου συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο της Δημοκρατικής.